diy modulair

over een touchkeyboard wordt nagedacht.

en soms zit je wel eens wat te klooien, dit is geen volledig schema (nog niet)
maar duidelijk genoeg om wat te experimenteren.
het bfx delayfilter.
hoort bij de groep Kamfilters.
delayfilter.jpg
voor de duidelijkheid, dit is een papieren ontwerp, maar hoort het met wat toevoegingen (een clock en de rest van de weerstanden die bij de opamps horen, je weet wel) te werken.
als de clockfrecuentie in het hoorbare gebied (0 tot 20.000 Hz) komt dan moet er een vca achtergezet worden, of een gate.( er zijn nog 2 4066 schakelaars over, daar kan je een mooie gate mee maken, of een clockgenerator.
geeft wel zeer interessante effecten (glitch )
zet um op,.........
groeten,
jeroen

vanwege extreme plotselinge drukte ofzoiets kwam een beetje de klad in het verder klooien met de modulair.

ik stel het geheel nog even uit, dan zet ik gelijk een productie op voor de printen, dan wordt het wat gemakkelijker om een en ander te bouwen.
ik denk dat het ergens december gaat worden voor er een en ander gepubliceerd gaat worden.

groeten,
jeroen

over een touchkeyboard wordt nagedacht.

en soms zit je wel eens wat te klooien, dit is geen volledig schema (nog niet)
maar duidelijk genoeg om wat te experimenteren.
het bfx delayfilter.
hoort bij de groep Kamfilters.
Bekijk bijlage 37523
voor de duidelijkheid, dit is een papieren ontwerp, maar hoort het met wat toevoegingen (een clock en de rest van de weerstanden die bij de opamps horen, je weet wel) te werken.
als de clockfrecuentie in het hoorbare gebied (0 tot 20.000 Hz) komt dan moet er een vca achtergezet worden, of een gate.( er zijn nog 2 4066 schakelaars over, daar kan je een mooie gate mee maken, of een clockgenerator.
geeft wel zeer interessante effecten (glitch )
zet um op,.........
groeten,
jeroen

Als je nog eens tijd hebt om dit wat beter uit te leggen, hou ik mij aanbevolen.

groetje,
Maarten

misschien zijn er mensen hier op het forum
die het leuk vinden om met Jeroen de ontwerpen
verder te ontwikkelen.
heb zelf helaas te weinig electronische kennis.

wat denk je daar van Jeroen ?

met meerdere mensen ontwerpen is nie handig denk ik.
de meeste ontwerpen zijn oudere ontwerpen die ik al reeds in de 70 en 80er jaren gemaakt heb.
ik ben nu bezig met wat punten op de i te zetten en de dingen nog een keer
te bouwen , dit om er zeker van te zijn dat het een soort van werkend geheel wordt als een ander het maakt.
en er komen dus ook printen en voor de doet het zelf printenmakers de layouts.
even geduld dus nog, dus.

over het kamfilter, er komt een compleet werkend ontwerp bij de modulair.
dit tezamen met een pitch naar cv input .(monofoon)

hoe het werkt, ... even snel de basis,...
de condensators nemen isw met de elektonieste schakelaars samples van de inkomende golfvorm, om die bij de volgende "scanronde" weer prijs te geven aan de uitgang, een soort van BBD vertraging.
geeft vooral bij lage clockfrequenties geinige effecten.

zsm meer,
groeten,
jeroen

Ik zou mijn grafichs omzetten naar HPGL en dan in schaeffer frontpanel designer laden en die panels lekker laten graveren.

kleeeu4.jpg

Goh,das wel mooi zeg.
Ik zou ook liever wat meer geld uitgeven voor kwaliteit,zeker als je dan zo'n resultaat krijgt.:{

ik heb een touch KB nodig met 3 voltages manueel instelbaar per noot/stap

een filtertje met een grote-mensen buis erin.
small grunt filter.jpg

de instelpot is 100K, de gewone pot 1M log.
de fet een bs107, maar een andere kan ook, of een ldr , zelfs een transistor zal het met wat extra vervorming wel "doen".

er komen denk ik nog wat aanpassingen.
en een frontplaat met hardwire bouwplan.
garoeten,
jeroen

hey jeroen

Dat buizen filtertje, op welk niveau werkt deze ?
Kun je er gewoon line in/out erdoor heen gooien ?
Meestal zie ik bij zulke schema's een transformator er achter hangen , bij deze dus niet.
En wat is het effect van de 24v tot 120v ?
En is er geen gevaar dat deze spanning volledig op de uitgang kan staan ?

half jaartje geleden ook al verteld.
Ik heb wel interesse in een buizen filtertje op line niveau ,welke je overal achter kunt gaan hangen. ;)

hoi,
ik zal van de week de levels even nagaan, zal enkele honderden milivolts zijn.
bij een wat hogere spanning werkt de 12ax7 wat lekkerder.
zorg dan natuurlijk wel voor een tor aan de uitgang die deze spanning aankan, het geheel is getest op 24 volt.
bij bijvoorbeeld een bc546 mag de spanning niet hoger zijn dan 80 volt.

en,... is (nog) niet getekend, maar aan de uitgang moet er nog een weerstand naar de massa, doe maar 47K
en een serieweerstand aan de uitgang van 4k7, om de tor bij hoge spanningen te beschermen tegen kortsluiting.

ik kom er later van de week op terug.

groeten,
jeroen

ok, even een module die zoongeveer af is.
voltsource.jpg

het is een voltage source, zal zeer binnenkort even een filmpje ergens parkeren om te laten zien en horen wat het doet.
let even niet op de nogal blurry frontplaat, aangezien ik niet in dit formaat verder ga, leek het mij redelijk zinloos een nieuwe te maken.

het formaat van de modulair wordt groter , ik denk 6HE.
dan passen de vele knopjes wat beter.
en het definitieve schema komt zsm.
groeten,
jeroen

Whiiieeeeeeeeee het komt van de grond!!! Tof hoor Jeroen:yamaha:
Misschien iemand die pcbtjes wil bakken?

ps Jeroen dat was je 666 post......."The Devil Made You Do It" :D

het filter werkt een heel aardig eind op lijn niveau.
ik weet zo alleen niet wat de headroom is, dat is een beetje uitproberen en afhankelijk van de voedingsspanning.
groeten,
jeroen

ik weet het, het is met de snelheid van een dooie slak,..........
maar langzaam en zeker....................
19'modulair3.JPG, zonder flits
19'modulair2.JPG en met.
nog een paar modules , en dan komen de schema's
die worden handgetekend, dus mocht iemand zich geroepen voelen om die over te zetten in een tekenprogramma, dan hoor ik het wel.

we gaan maar eens wat schemaatjes neerzetten.
om te beginnen, een zeer simpele Q&D VCA, geluidstechnisch niet state of the art, maar zeer bruikbaar, en goedkoop.( ik zou er geen compressor mee maken, hoewel..........??!!)
kan geen kwaad om er een aantal van te hebben in je synth.
VCA1.JPG

een Ota teruggebracht tot het minimum........

de krabbel onderaan is een soort van printontwerpje, er komt nog een wat duidelijkere.

ik ben ook nog bezig een germanium versie te kuisen, is nog ouder qua ontwerp.
weet nog niet of dat wat gaat worden. ( is lastig, om dit soort dingen met germanium enigzins fatsoenlijk te laten werken.)

de transistoren bvk. gepaard, zoek ze uit op gelijke eigenschappen, of makkelijker, haal ze van een strip, grotere kans dat ze gelijk zijn.
ongepaard werkt ook, maar wat minder goed, ik zou er niet wakker van gaan liggen.
en de transistoren thermies koppelen kan ook geen kwaad, maar zonder doet hij het ook.

wordt vervolgd
groeten,
jeroen

Back