Geteld volgens aantal types, of volgens aantal geproduceerde units?
Ik had het over types. En dan dus semi-pro types. Als je over onboard- of Creativerommel wil beginnen, neem dan idd. maar zo'n USB-mic.
Ik vind de vraag van de topicstarter trouwens een beetje vreemd. Wat wil je eigenlijk precies weten? Je geeft zelf al aan dat de meeste reacties niet heel positief zijn. En de meeste reacties hier zijn ook afkeurend. Maar toch wil je van de kabeltjes af. Dat is behoorlijk tegenstrijdig, dus ik denk dat je vooral bij jezelf te rade moet gaan.
1. Als je puur voor het gemak gaat, neem dan zo'n USB-geval. Maar neem dan de mindere kwaliteit voor lief.
2. Wil je wat betreft opnamekwaliteit een beetje serieus genomen worden? Koop dan een losse interface en een goede mic. De SM58 is trouwens behoorlijk afhankelijk per stem. Voor hiphop lijkt een SM58 mij niet per definitie de beste keus (kan het natuurlijk wel zijn).
Zoals wel blijkt krijg je hier voornamelijk het tweede te horen. Ik zelf heb geen flauw idee. Alhoewel, eigenlijk wel. Ik zou niet voor een USB-mic. gaan. Maar dat is puur intuïtief. Ik heb ze nooit geprobeerd, maar vertrouw ze ook niet. Als je niet op dit soort antwoorden zit te wachten moet je misschien je vraag anders formuleren en je meer op gebruikerservaringen richten.
Succes...
Edit:
Nog een aanvulling. Als je naar de merken/types/specs/prijzen/ervaringen kijkt van de meeste USB-mics, denk ik niet dat je met zoiets beter af bent dan met het Behringersetje wat je nu hebt. Wie maken die dingen eigenlijk verder? Samson en Behringer sowieso. Ik heb alleen ervaring met Dynamische Samsonmicrofoons en die vind ik de allergrottste bagger waar ik ooit mee gewerkt heb. Wat betreft Behringer verandert er voor jou waarschijnlijk niets op het gebied van kwaliteit, alleen op het gebied van comfort. Maakte verder Rode ook niet dat soort dingen? De mics van Rode vind ik fantastisch (voor het geld), alleen een eventueel USB-geval heb ik geen idee van.