Digitale piano + midi-controller, hoe werkt dat?

Brambeer

Nieuwkomer
Als leek op midi-gebied een vraagje aan de kenners.

Ik heb een digitale piano (Roland HP137). Daar wilde ik een aantal geluiden aan toevoegen m.b.v. een midi-controller. Dus heb ik een Midiman Keystation 49 gekocht (geen e-uitvoering!). Ik hoopte daarmee een set geluiden aan de digitale piano toe te kunnen voegen (die een midi-in en -out heeft), maar hoe ik de twee aparaten ook aan elkaar koppel, het lukt niet. Ik krijg het alleen voor elkaar dat de Midiman het geluid van de digitale piano voortbrengt. Maar ik wil dus dat de Roland de geluiden uit de Midiman gebruikt of dat de Midiman via de Roland zijn geluiden voortbrengt. Moet ik er dan nog iets tussen zetten (een aparte soundmodule o.i.d.)? Of kan dat wellicht helemaal niet? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor de moeite van het beantwoorden van deze vraag!

Midi en audio zijn 2 verschillende dingen.

Midi is een protocol dat wordt gebruikt om (hard/soft) audiobakken mee aan te sturen.
Als je roland al midi bezit (meestal in en uit) kun je hiermee informatie naar een externe synth/rompler versturen.
Je hebt dus een kleine fout begaan door te denken dat je midi controller tevens geluid genereerd. 8o)
Google eens naar midi zou ik zeggen. :okdan:

Jo Brambeer, als ik jou was zou ik snel die Midi-controller terug brengen, want dat ding doet niks anders dan klavier spelen.
En die Roland HP137 heeft een prima klavier zo te zien.

Ook zeg je dat de Roland HP137 een midi-out heeft waaraan je idd een Sound-module aan kan hangen.
Ik weet niet naar wat voor geluiden je zoekt maar een Emu Vintage Keys kan al heel leuk zijn, met allemaal Rhodes en Wurlitzer sounds.

http://www.youtube.com/watch?v=8lC6PZZuV4s

Daarna is het gewoon een zaak van. Midi-uit van Roland naar midi-in in Emu en dan koptelefoon in emu en spelen op Roland ;)

Die midicontroller is echt compleet overbodig voor je. Gewoon terug brengen

Hey! Bedankt voor de info. Ik vreesde al zoiets :-) Ik ga 'm snel weer verpatsen (interesse?), die Vintage Keys klinkt goed, wat zou zo'n aparaat moeten kosten?

Back