Microkorg?

gewoon proberen die µKorg. bij mijwas het men eerste synth. volg de manual stap voor stap met alle voorbeelden en mogelijkheden. doe dit desnoods in de winkel. ik was meteen weg van de klank en het karkter van deze bak. als ik hem moet omschrijven zou ik zeggen: pure funk . wacko bassen en leads. en ik ben weg van de matrix interface. na verloop van tijd ken je deze zo van buiten, dat het peace of cake wordt. je weetdan immers ook waar je mee bezig bent!!

in de winkel zal je pas ontdekken of zijn geluid past in wat je zoekt voor je producties. zen klank vind ik persoonlijk uniek onder de VA's.

Laatst gewijzigd:
je ontdekt pas echt of het iets is als je hem thuis in je productis gebruikt. De meneer die hierboven de mc303 (grootste bagger ooit uitgepoept door roland imo) verkiest boven een microkorg is een voorbeeld daarvan.

Het leren van synthese is een stuk beter te doen met een korg ms 2000 dan een microkorg. En er zijn zeker vette geluiden uit te halen en freaky geluiden, mits je met je handen aan de knoppen gaat draaien. Naar mijn mening nooit een miskoop. Ik zou de microkorg voortaan overslaan ondanks dat hij er erg luek uitziet, want die heb ik verkocht vanwege de brakke bediening, terwijl ik goed bekend ben met synthese en verschillende synths.

De vage pliepjes en plopjes die ik met de korg ms 10 maakte (half jaar gehad) kan ik ook uit de ms 2000 toveren, alleen is de klank natuurlijk anders van een VA dan een volledig analoge bak.
Ik kan met de ms 2000 dezelfde geluiden maken als een juno 106, maar dan gelukkig zonder het overdreven losgslagen sublaag, waardoor ik standaard de lo-cut aanhad staan op de mixer. Die zaten in de weg van mijn bassdrums :D

Ik wou ook eerst een Microkorg kopen, hij ziet er tof uit en de sounds zijn goed vind ik maar de toetsen ja daar gaat het wat mis, en ook wel wat moeilijk om mee te beginnen door de weinige (draai)knoppen. Uiteindelijk heb ik dan iemand gevonden die me een MS 2000B wil verkopen, veel beter natuurlijk en niet eens veel duurder terwijl hij tog wel bijna nieuw is. al ga ik tog wel eens iets van compacte synth kopen, want een ms 2000 is niet echt draagbaar meer in vergelijking met de microkorg.

Ik wou ook eerst een Microkorg kopen, hij ziet er tof uit en de sounds zijn goed vind ik maar de toetsen ja daar gaat het wat mis, en ook wel wat moeilijk om mee te beginnen door de weinige (draai)knoppen. Uiteindelijk heb ik dan iemand gevonden die me een MS 2000B wil verkopen, veel beter natuurlijk en niet eens veel duurder terwijl hij tog wel bijna nieuw is. al ga ik tog wel eens iets van compacte synth kopen, want een ms 2000 is niet echt draagbaar meer in vergelijking met de microkorg.

tog?

ik heb er ook een gekocht

ik heb er ook een gekocht

oioioi

ik heb sinds deze week ook een microkorg in mijn bezit
ik vindt het wel een kicku bakkie , en de reden waarom ik hem heb aangeschaft is omdat ik samen met mn mpc 500 lekker buiten een beetje zou kunnen gaan chillen met een muziekje erbij
ik had eerts een xiosynth gekocht (heb hem nog steeds),maar deze had geen midi in poort.
dus dan maar het volgende op batteijen een korg microkorg
ik heb hem elke dag even aangehad
vooal al veel plezier gehad met zeveren in da mic over de vocoder
en wat aan knoppen gedraaid
verder nog niet aan het creeren van nieuwe patches gekomen

maar ik moet zeggen dat wat ik tot nu toe gehoord heb het lekker klinkt en als dit de presets zijn , dan kan je er dus vele malen beter geluiden uithalen.

als ik nu maar wist hoe ik zoon typishe southern crunk synth sound kan programmeren

lol

maar overal ben ik er tevreden mee

vooral als ik straks lekker mn mpc en korg en lappy mee kan nemen naar mensen en daar lekker jammen

nu nog een batterij powered mixertje en dan kan ik mijn lappy weer gebruiken voor het opnemen op locatie

lol

ik laat wel een wat horen als ik een aantal patches heb gemaakt

oi oi oi

donfifis

:)

:)

Microkorg lijkt net een puzzel.
Maar wel een heeeeele mooie.

Het is klein maar echt rijk kwa wat je ermee kan doen.
Ik speel ermee acoustisch gigs, metal gigs, en ik maak zelf ook andere soort muziek ermeej.

kijk maar op www.myspace.com/planetwoofy en www.myspace.com/duckhuntt voor sounds.

Het is mijn eerste en enige synth tot nu toe maar over paar dagen heb ik ook sh 201 bij =)

Maar van mij is Microkorg echt een een aanrader als je hem wil kopen.

Groeten.

Ik denk dat ik ook wel voor de Microkorg zal gaan. Het is misschien wat moeilijker om te bedienen, maar ik kan me geen synth voorstellen die voor dezelfde prijs zo compleet is. En de sounds klinken gewoon geweldig :D

Alleen wat zouden jullie aanraden om op te nemen? Zelfs de goedkoopste sampler (SP-404) vind ik te duur, is er geen goedkoper alternatief via midi?

Wat wil je opnemen via MIDI ?

Als je alleen 't geluid (=audio) wil opnemen gaat dit uiteraard niet via MIDI (= geen audio!!). Goedkoopste oplossing is dan een audiokabeltje kopen jack >> mini-jack en deze op de ingang van je geluidskaart steken en vervolgens in een gratis audio programaatje opnemen.
Wil je 'melodie lijnen' opnemen/afspelen (kan wèl via MIDI) heb je een sequencer nodig en die zijn er in verschillende versies, zowel soft-als hardware.

Neemt die dan alleen de melodielijn op of het geluid erbij?

Ik wil graag kunnen layeren en sequencen maw een goedkoper alternatief voor een sampler.

Laatst gewijzigd:
Layeren en sequencen doe je volgens mij niet met een sampler. Dat doe je in een DAW (ableton, cubase, ...)
Je zou het kunnen doen in een sampler met zeer veel geheugen, maar daar is die niet voor gemaakt. Goedkoper als de SP404 ga je niet vinden als je wil doen wat je zegt. Via pc is dan de gemakkelijkste weg. Synth in geluidskaart (mic of line in), en gratis multitrack programmatje.

Een oude multitrack recorder zou een oplossing zijn... als je die goedkoop ergens vind...

Back