Wat maakt protools HD zo duur?

Waarom zou je iets willen weten waarvan een 'starters kit' iets van 15.000 euries kost?

En een andere sequencer maakt echt je muziek niet beter. Zeker niet als je nog niet droog bent achter de oren.

Waarom niet? .... het is best leuk om veel te posten, maar zet dan ook iets informatiefs neer ipv commentaar.

En als je geen fan ben van pro tools uberhaubt, post dan lekker in een Cubase treath.

Er zijn hier al zat genoeg protools bash draden geweest hoor. *kuch*

Punt is denk ik dat de vraag steller of de boel hier loopt te jennen of nog heel veel bij kan leren. En dan bedoel ik niet alleen het pruttools gedeelte. ;)

Het voordeel van HD is dan natuurlijk wel, dat mocht je tegen de max aan komen van je dsp's ........ ehhh dan begin je toch gewoon aan je cpu based plugins en processing :P

idd

HD2 hiero
2134597234985234 x altiverb
en dan aan de rtassen beginnen :P

Ja klopt, en dat zijn voornamelijk negatieve draden, en hij zal vast niet de enige zijn die hier zit om dingen bij te leren.

Heb jij het niet dan, mocht je interesse hebben in een product, daar zoveel mogelijk over te weten te komen? kijk en Digidesign is precies zo'n voorbeeld van slechte marketing in de benelux ;)

by the way ... Hoeveel porsche liefhebbers lopen er rond op een forum die alles willen of zo niet al weten over de gehele porsche lijn, maar zullen er voorlopig tot never eentje kunnen betalen ;)

En voor alle wel geinresseerde .. Ehhhh die 15.000 is de gulden prijs van een destijds protools mix|24 en 1e versie HD1 sets.
Je kan tegenwoordig voor een 4 a 5k een mooie complete HD1 set scoren. en dan heb je het aangesloten en denk je WAUW! :D

Punt is denk ik dat de vraag steller of de boel hier loopt te jennen of nog heel veel bij kan leren. En dan bedoel ik niet alleen het pruttools gedeelte. ;)
ja ben zeker dat hij nog veel kan leren, maar wie niet. Bovendien moet je ergens beginnen en als de topicstarter zijn interesse dan in eerste instantie bij het zeer dure pro tools ligt, wie ben jij dan om hem tegen te houden. Zoals je zegt zijn er al voldoende PT threads geweest, maar geen enkele voldeed misschien echt aan zijn eisen, wat eigenlijk wel onterecht zou zijn, want hij vraagt zich gewoon af wat pro tools allemaal kan dat men er zo'n prijs voor kan vragen en dit is al in andere draden beantwoord. Maar elke thread heeft een specifiek onderwerp en gaat dus over een specifiek thema, geen andere gaat rechtstreeks over een verband tussen de prijs en mogelijkheden (eigenlijk blijkt deze er door de tijd heen ook niet over te gaan)

ten slotte: Oh die ironie van jou

Gagarin

Protools blijft en heel mooi systeem en ja de prijs is meestal een probleem ,
ben zelf jaren een protools gebruiker geweest en met veel plezier en als ik het geld zou hebben dan komt er zeker weer 1 in de studio.
Ben echter nu even vreemd gegaan op een Motu Systeem maar zit
alweer te kijken voor een Leuk PT setje :D

De TS heeft het in eerste instantie over Logic vs PT LE. Maar waarschijnlijk gaf google meer HD info en schiep dat de interesse.

Maar zoals al eerder gezegd is met wat zoekwerk dat wel uit te vinden is. Het zal wel te warm zijn om het zelf even uit te zoeken.
Vandaar ook al die andere topics die ook soortgelijke vragen bevatten.

De TS heeft het in eerste instantie over Logic vs PT LE. Maar waarschijnlijk gaf google meer HD info en schiep dat de interesse.

Maar zoals al eerder gezegd is met wat zoekwerk dat wel uit te vinden is. Het zal wel te warm zijn om het zelf even uit te zoeken.
Vandaar ook al die andere topics die ook soortgelijke vragen bevatten.

Dan geef je toch even een samenvatting van deze topics Fuse :geslaagd:

LOL

Ik realiseer dat ik niet duidelijk was.
Ik bedoelde dat Draven wel meer van die vragen hier stelt over onderwerpen die op zich relatief snel te vinden zijn.

En dan is het wel grappig om te zien dat de discussie weer eens zwaar offtopic gaat omdat er graag slap geOHd wordt.

LOL

Ik realiseer dat ik niet duidelijk was.
Ik bedoelde dat Draven wel meer van die vragen hier stelt over onderwerpen die op zich relatief snel te vinden zijn.

En dan is het wel grappig om te zien dat de discussie weer eens zwaar offtopic gaat omdat er graag slap geOHd wordt.

Dat gebeurt eigenlijk alleen als jij begint te posten :D

Waarom zou je iets willen weten waarvan een 'starters kit' iets van 15.000 euries kost?

En een andere sequencer maakt echt je muziek niet beter. Zeker niet als je nog niet droog bent achter de oren.

Geeft dat antwoord op de vraag: Wat Maakt protools HD zo duur? ...?

Je zou ook bv voor Ensoniq Paris kunnen gaan.
Ook super goede d/a converters en er komen nog steeds nieuwe dsp plugs uit.

www.ensoniq.ca

Het midi gedeelte sux big time.
Ik gebruik het zelf als recorder en fx bak en heeft een opname kwaliteit waar menig ander paket een puntje aan kan zuigen.

Op dit ogenblik werk ik nog met logic, maar ik wil eens een andere sequencer uitproberen. Ik heb de protools le versie gezien en waarschijnlijk zou ik die nemen.

Is HD dan een alternatief?
Nee.

Vandaar mijn vraag waarom hij het dan toch wil weten.

Ja als hij interesse heeft voor Protools Le, en hij ziet op het internet dat hij bij daarbij tegen een aantal limieten kan aanlopen, en hij is vooral geintreseerd in de Pro tools enviroment, ja dan is HD het alternatief idd

Niet als je het zo duur vind.
Als je het geld er voor gehad zou hebben dan zou je wel de moeite genoemen hebben om dit grondig te onderzoeken. En dan was een HD setup voor een home studio ook geen probleem geweest.

Niet als je het zo duur vind.
Als je het geld er voor gehad zou hebben dan zou je wel de moeite genoemen hebben om dit grondig te onderzoeken. En dan was een HD setup voor een home studio ook geen probleem geweest.

Nee man, denk niet zo ingewikkeld, hij vind het gewoon duur omdat ie een Hollander is ;)

Back