[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hoe zit dat met die sequencer? kan je die ook gebruiken om een 16 staps synth lijntje mee aan te sturen en issie dan ook nog zo intuitief?

Origineel geplaatst door Roel
hoe zit dat met die sequencer? kan je die ook gebruiken om een 16 staps synth lijntje mee aan te sturen en issie dan ook nog zo intuitief?
Hier kan ik eenvoudig over zijn. JA!
Je kunt gewoon net als een kick een noot inprogrammeren op elke step die je wilt. Vervolgens kun je per step aangeven wat bijvoorbeeld de pitch is, door die step in te houden en dan aan een parameter te draaien (kan ook de decay zijn bijvoorbeeld, of de pitch en de decay). Vervolgens naar de volgende step en daar kun je dan hetzelfde doen en zo een sequencje maken. Helaas kun je, geloof ik, niet precies zeggen: "Doe mij hier een C en hier een E", maar een echte muzikant hoort dat wel. Verder heb je een Slide functie die je op een step kunt zetten (wel op alle instrumenten tegelijkertijd ala accent). Erg leuk!

Mag ik alvast een nummertje trekken om hem te kietelen op de DSF meeting?

Hij is inderdaad aan de dure kant, maar als je ziet/hoort wat je er voor krijgt ach ja. Er zijn muziekstijlen waar de helft van het geluid in de drums gaat zitten dus lijkt het wel zinnig om naast je dure synths ook een dure drumcomputer aan te schaffen. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Je kunt gewoon net als een kick een noot inprogrammeren op elke step die je wilt. Vervolgens kun je per step aangeven wat bijvoorbeeld de pitch is, door die step in te houden en dan aan een parameter te draaien (kan ook de decay zijn bijvoorbeeld, of de pitch en de decay). Vervolgens naar de volgende step en daar kun je dan hetzelfde doen en zo een sequencje maken. Helaas kun je, geloof ik, niet precies zeggen: "Doe mij hier een C en hier een E", maar een echte muzikant hoort dat wel. Verder heb je een Slide functie die je op een step kunt zetten (wel op alle instrumenten tegelijkertijd ala accent). Erg leuk!

Er zit wel een speciaale sequencer in voor synths (vanaf update/upgrade 1.11) waarmee je c3 d3 enzovoort kan invoeren. Verder kan je natuurlijk nootlengte/velo en dat soort zaken gewoon regelen ..... plus je kan 6x een controller naar keuze aansturen.

Accent werkt inderdaad op alle instrumenten tegelijk de slide echter niet die moet je per instrument instellen. t'Werkt als een soort portamento maar dan kan je zelf kiezen of je daar wel pitch voor wilt gebruiken je kan elke controller daarvoor gebruiken. :okdan:

Origineel geplaatst door glennplumber

Er zit wel een speciaale sequencer in voor synths (vanaf update/upgrade 1.11) waarmee je c3 d3 enzovoort kan invoeren. Verder kan je natuurlijk nootlengte/velo en dat soort zaken gewoon regelen ..... plus je kan 6x een controller naar keuze aansturen.

Accent werkt inderdaad op alle instrumenten tegelijk de slide echter niet die moet je per instrument instellen. t'Werkt als een soort portamento maar dan kan je zelf kiezen of je daar wel pitch voor wilt gebruiken je kan elke controller daarvoor gebruiken. :okdan:
Mooi, de twee nadelen die ik dacht dat er waren zijn er dus niet! Vet! Is dat andere nadeel van de snelheid van de LFO dan ook niet waar. Heb ik dan ook te snel een conclusie getrokken. Dat de frequentie van LFO op zijn een na langzaamst nog steeds vrij snel is?

Mooi, de twee nadelen die ik dacht dat er waren zijn er dus niet! Vet! Is dat andere nadeel van de snelheid van de LFO dan ook niet waar. Heb ik dan ook te snel een conclusie getrokken. Dat de frequentie van LFO op zijn een na langzaamst nog steeds vrij snel is?

De lfo is 'inderdaad' een nadeel maar ik heb er echter nog geen last van gehad of gedacht ... shit ... als ik die lfo nou eens wat langzamer kan instellen dan ... maar dat is persoonlijk natuurlijk !

Laatst gewijzigd:

dat vind ik van de xbase09 ook zo mooi per step je sound editten.

Ja inderdaad Glenn,

Ik vindt het ook niet echt een probleem.

Maar Johnny is soms een beetje te kritisch....:biertje: :)

:) Ik ben soms ook een beetje te gelukkig als ik Boem Boem Boem Boem hoor! :)

Origineel geplaatst door TraiZor
heeft deze sequencer veel weg van de Zeit sequencer (die net zoveel kost)? :confused:
Een vergelijking met een Zeit sequencer lijkt me niet op zijn plaats. Een Zeit is toch nog wat flexibeler.. Maar de MD is ook erg flexibel, dat klopt.

Ik heb nu de machinedrum een maand en ben er echt helemaal weg van8) alleen ik zag op de site van machinedrum dat je de operating system kunt upgraden, maar nergens ken ik er achter komen hoe dat moet:confused:
maar de MD blijft echt een aanrader:halleluja

OS upgrade

OS upgrade

Origineel geplaatst door d-tune
Ik heb nu de machinedrum een maand en ben er echt helemaal weg van8) alleen ik zag op de site van machinedrum dat je de operating system kunt upgraden, maar nergens ken ik er achter komen hoe dat moet:confused:
maar de MD blijft echt een aanrader:halleluja

http://www.machinedrum.com/mdsupport.php

midi bestandje ff downloaden . Machinedrum aan zetten met function knop in gedrukt , kies midi upgrade /optie5.
Euh (gedownloade) midi bestandje openen in cubase ofzo. Bestandje afspelen duurt ongeveer 10 minuten , machinedrum start opnieuw op , tada os 1.12

plus een paar nieuwe geluiden , zie Read me file!
suc6

Re: OS upgrade

Re: OS upgrade

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
http://www.machinedrum.com/mdsupport.php

midi bestandje ff downloaden . Machinedrum aan zetten met function knop in gedrukt , kies midi upgrade /optie5.
Euh (gedownloade) midi bestandje openen in cubase ofzo. Bestandje afspelen duurt ongeveer 10 minuten , machinedrum start opnieuw op , tada os 1.12

plus een paar nieuwe geluiden , zie Read me file!
suc6

Harstikke bedankt ik gaat het vanavond gelijk effe proberen;)

is het eigenlijk mogelijk om bijvoorbeeld een hihat een toon hoger te laten afspelen of ken ik 'm alleen maar pitchen

Re: Re: OS upgrade

Re: Re: OS upgrade

Origineel geplaatst door d-tune
Harstikke bedankt ik gaat het vanavond gelijk effe proberen;)

is het eigenlijk mogelijk om bijvoorbeeld een hihat een toon hoger te laten afspelen of ken ik 'm alleen maar pitchen

just pitch vrees ik... ben je er trouwens al achter hoe je parameters kan locken? zo niet, pak even de manual erbij... das best leuk namenlijk ;)

Re: Re: Re: OS upgrade

Re: Re: Re: OS upgrade

Origineel geplaatst door STicKX
ben je er trouwens al achter hoe je parameters kan locken? zo niet, pak even de manual erbij... das best leuk namenlijk ;)

je kunt ze ook gewoon opnemen! zet hem op play duw op rec , gaat nu knipperen , draaien maar en tadaa...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back