[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En vanaf vandaag ben ik eindelijk ook eigenaar van de Machinedrum.

Heerlijke bak, ik ben er uren zoet mee.
Echt een aanrader..

hou stil !!!!!

ik wil er ook één =(

Origineel geplaatst door krz
Waar de zending heen moet...? Zou dat iets uitmaken?

Als je USD aanklikt, kun je nog steeds kiezen voor een Europese PSU... Maar of dat wat betekent weet ik niet.

Ik denk dat ze de BTW automatisch aftrekken als je vanuit de USA (in USD dus) bestelt. Als je vanuit de EC bestelt en je geeft 'n BTW nummer op, dan komt de prijs op €1080,- dus dat klopt.

Hmmm... ik heb laatst wat bijverdiend.... En ik heb 'n BTW nummer...

En als je geen btw-nummer hebt is de prijs meteen 1350,- ;{

het antwoord van elektron:
Hi

the difference in the USD and the EUR price is because of that all EUR orders includes VAT (25%) which all people living in an EC country must pay.

Best regards,
Henrik, Elektron

BTW kwestie dus, wel zwaar :bekdicht: dat de BTW in Zweden 25% is! En wij maar klagen over onze cd-tjes... ;)

Laatst gewijzigd:
Helaas zittern er nog wel fout en in de Machinedrum....

Ik weet niet of het aan de mijne ligt of aan de software, maar soms start hij niet op, en soms loop'tie vast..

Maar verder is het een bak die volgens mij wel geschiedenis gaat schrijven.

Wat zijn volgens jou de tekortkomingen (wanneer loopt ie vast)? Gebruik je de laatste OS?

Ben van plan er een te bestellen binnenkort maar hij moet wel live bruikbaar/betrouwbaar zijn...

Laatst gewijzigd:
Het kan ook aan de lichting liggen waar mijn MD tussen zat, maar soms loopt hij al vast als je hem aanzet, en de 2e keer gaat hij wel goed aan.

Of hij loopt steeds vast op steeds precies hetzelfde moment...

Ik hoop dat het aan de software ligt, anders moet ik hem omruilen voor een andere MD.

Maar over de werkwijze van de MD en de sounds die je eruit haalt zijn absoluut geen klachten.

Maargoed, van het vastlopen word ik inderdaad niet echt vrolijk.

Ik hoop dus dat het aan de software ligt, ik weet dus ook niet of andere MD eigenaren op het forum hier ook last van hebben.....

Origineel geplaatst door Kenny
Het kan ook aan de lichting liggen waar mijn MD tussen zat, maar soms loopt hij al vast als je hem aanzet, en de 2e keer gaat hij wel goed aan.

Of hij loopt steeds vast op steeds precies hetzelfde moment...

Ik hoop dat het aan de software ligt, anders moet ik hem omruilen voor een andere MD.

Maar over de werkwijze van de MD en de sounds die je eruit haalt zijn absoluut geen klachten.

Maargoed, van het vastlopen word ik inderdaad niet echt vrolijk.

Ik hoop dus dat het aan de software ligt, ik weet dus ook niet of andere MD eigenaren op het forum hier ook last van hebben.....

nog niks van gemerkt

Ik heb de mijne naar Zweden geretourneerd en na 2 weken kreeg ik hem pas terug, maar ik heb geen last meer van vastlopers.

OS 1.11

Ik vermoed dat de ac adapter het probleem geeft of anders de voedings connector op de md zelf.

Ook zijn er modellen bekent waarbij er een koelrib losligt op de printplaat (slechte montage). Als je enigzins technisch bent kun je dit even checken (maar let wel et is een kutwerkje om hem uit elkaar te halen )

Take care
Septic

Ik dacht zelf ook dat het ook aan de voeding zou kunnen liggen, maargoed voeding of MD, als het vastloopt loopt het vast, en dat is zuur..

uit de reacties blijkt het dan toch een productiefout te zijn..

Ook niet echt een probleem, dat wordt dus gewoon omruilen voor een nieuwe..

Bedankt alvast..

nog maar even dit beest naar voren halen.

heb gisteren bij een maat van me de MD uitgeprobeerd.ik vindt het de vetste bak die tot nu toe gehoordt heb. heb 8 uur alleen met dit beestje gespeeld,ben toen naar huis gegaan en kon geen oog dicht doen. toen dacht bij me zelf: GOZER JE BENT VERLIEFT!!!!!!.

mijn meinig is dat als je een 909 ofzo wilt kopen,dan kan je beter de MD voor dat geld halen. wat de 909 kan,en de sound die deze heeft,dat kan je met gemak ook uit die MD halen, alleen de MD is NOG VETTER.de MD heeft met recht ook een heel eigen sound, iets nieuws. niet z'n herkenbare sound als X0X, linndrums, yomox enz.

ik vindt de MD een MD en niet een clone van een ander drumbak.

ik heb een 909 en een x-base van een maat thuis staan, kan je ook hele leuke dingen mee doen.HAD tegen me zelf gezegt van : dat ik ooit nog een 909 wilde kopen. dit is helemaal weg IK WIL EEN MACHINEDRUM.

zo dat moets ik even kwijt.

groeten bass-molecules

Ik heb gisteren ook met een MD zitten spelen en inderdaad lekker. Echt brute geluiden, lekkere sequencer, simpel te bedienen, lekker switchen tussen record en play mode, per step parameter settings te bewaren, enzovoort.

Maar ook een minpuntje. De LFOs zijn te snel. Ik wil LFOs die een periode hebben van enkele maten.. Op de laagste stand gaat een LFO nog steeds 2 keer in een maat op en neer.

Zeker een bakje voor naast (en 100% niet in plaats van) mijn 909. Feedback bedankt voor het uitproberen en het overheerlijk drankje wat ik nuttigde tijdens mijn test!

p.s. En ik wou hem echt niet jatten... ;)

p.s. En inderdaad, net als de SIDStation heeft Elektron het weer voor elkaar gekregen... Ik heb rupsen in mijn buik, die waarschijnlijk vlinders gaan worden..

Die Johnny toch ;)

Ik heb er bij glenn mee mogen spelen.. ai ai ai ai.. wat een lekker ding. En secquencen is nog nooit zo makkelijk geweest.. rats, je vingers erover en er staat weer een pattern. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Bedankt voor het uitproberen en het overheerlijk drankje wat ik nuttigde tijdens mijn test!

p.s. En ik wou hem echt niet jatten... ;)

Ohh je bedoelde dat goudgele sappie?

Jajajaja, het alarm gaat natuurlijk niet zomaar af he... :)

zijn er hier een paar die eens een live demo willen geven op mp3 van wat de MD allemaal kan? volgens mij had iemand dat al gedaan, maar dat was vlak na de aanschaf van het apparaat.

Maar nu hebben jullie tijd om te oefenen gehad :) Dus.. laat maar horen! (als je zin heb :Z )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back