[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bazzi, als ze er nog zijn en je kunt een goede reden verzinnen, bij mij m'n bijgeloof, dan reserveren ze dat nummer voor je. Nr. 1 gaan ze je niet geven, maar stel dat je nr.13 cool vind, dan krijg je hem wel.

mmm

mmm

behoorlijk off topic.maar vind je het zo cool om de laatste te zijn??? ik zou trots zijn om dat niet te zijn ....

Origineel geplaatst door bazziman
Huh, waar zie je dat dan...wel is de teller van -2 naar -1...dus ik zat naar de verkeerde teller te kijken....(domdom)...waar kan ik zien bij welk nr. we zijn...(chipstatus??) Ik wil een beetje een cool nr. proberen te pakken te krijgen.. ;)

Nou dat kun je zien als je op die sidstation homepage (dus nog niet naar de orderpage gaan) op chipstatus klikt. Hier dus.
De teller waar jij naar kijk zijn het aantal units dat klaar is om verkocht te worden, het is namelijk niet zo dat die 100 sidstations al af hebben, die zijn ze gewoon nog aan het fabrieken.

Enne, muffin, dit stond in het mailtje van Elektron:
The pricing of the final series is at this moment USD 760 / EUR 900.
The European price includes sales tax. We will raise the price as our stock
dries out.
Daar baseer ik dus op dat de allerlaatste nog duurder worden.

Ja Muff weten. Hij had nr 99 toegewezen gekregen nog voor ze in de verkoop gingen. Alleen toen ik hoorde dat ze zoveel duurder waren haakte ik af. Waarom zoveel betalen als je ze na verloop van tijd voor 450 al kan kopen tweedehands. Graveer dat nummer er dan maar zelf in ;)

Sla me er niet op dood, volgens mij kon het mechanisch afgesteld worden. Weet niet of je gewoon die draaischijf eraf kan trekken en dat daar een afstelschroefje zat. Nogmaals weet het niet zeker, maar zoiets had ik opgevangen.

zou fijn zijn als je het zeker wist,voordat ik dat ding uit elkaar trek....:)

Ach zo'n dial kun je er zowieso gewoon aftrekken. Kun je het controleren. Ik heb de md niet meer, maar het oranje licht stoorde me niet.

Origineel geplaatst door dione
zou fijn zijn als je het zeker wist,voordat ik dat ding uit elkaar trek....:)

hahaha .... nou het schijnt dat je um inderdaad 'uitelkaar' moet trekken om het contrast in te stellen.

Nou jah valt wel mee .... onder de grote data knop schijnt een schroefje te zitten waar je um mee in kan stellen. Alleen kan ik niet bevestigen of het daadwerkelijk zo is. Mijn knop zit namelijk muurvast. Maar dit las ik op de elektron yahoo groep :

You have to pull the rotary knob off, and there's a little
potentiometer under there that you can twist with a small screwdriver.

Warning: The rotary knob is on there *really* tight... At least,
mine was. It was actually connected so tightly that I almost ripped
a part off of the mainboard (luckily it held); I recommend using very
STEADY force (rather than jerking), and using some sort of non-
metallic vice grip to hold the knob (so that you don't scratch it
up)... Someone on here recommended using a rubber band to make a
grip. I did that but then had to use a large wrench to pull with
because my knob was so tight. Maybe yours won't be as bad.

GlennPlumber

ik krijg die knop d'r ook niet af :(

aaaah....eindelijk die knop d'r afgekregen......d'r zit idd 'n potmetergevalletje onder....waarmee je het contrast kunt afstellen......( helaas niet de kleur ).....

ik heb 'm 'n stuk donkerder gezet,hoop dat dat wat beter is....

thanx voor de tip...

Origineel geplaatst door BDeep
Nou dat kun je zien als je op die sidstation homepage (dus nog niet naar de orderpage gaan) op chipstatus klikt. Hier dus.
De teller waar jij naar kijk zijn het aantal units dat klaar is om verkocht te worden, het is namelijk niet zo dat die 100 sidstations al af hebben, die zijn ze gewoon nog aan het fabrieken.

Enne, muffin, dit stond in het mailtje van Elektron:

Daar baseer ik dus op dat de allerlaatste nog duurder worden.
Er zijn er volgens de Elektron Friend mailing list nog 40 en ze gaan voor 1000 Euro weg..

SidStation price raised
-----------------------

The price of the few remaining SidStations (currently 40 units) will be
adjusted accordingly to the remaining units in stock.

The price right now is:

EUR 1000
USD 950
SEK 9000

Leuk dingetje hoor die SID, maarre 1000 euro...?????? :confused:

Heb de MD nu een paar weken en moet zeggen dat hij erg lekker klinkt. Het enige grote gemis is de mogelijkheid om de SWING per sound in te stellen, of heb ik iets over het hoofd gezien in de handleiding???
:confused:

Origineel geplaatst door Lacrosse
Heb de MD nu een paar weken en moet zeggen dat hij erg lekker klinkt. Het enige grote gemis is de mogelijkheid om de SWING per sound in te stellen, of heb ik iets over het hoofd gezien in de handleiding???
:confused:

Volgens mij kan dit niet, ik vond dit ook wel een gemis. Voor de volgende OS update? :)

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Leuk dingetje hoor die SID, maarre 1000 euro...?????? :confused:

veel te duur IMO.. volgens mij proberen ze kunstmatig een collectors item van te maken door net te doen of die chips zeer moeilijk te krijgen zijn, maar volgens mij zijn die nog best makkelijk te vinden.

Tja, ik heb er bijna 30 liggen, dus als ik ze kan vinden... 8o)

Volgens mij is het ook meer marketingtechnisch en best heel logisch. Op een gegeven ogenblik moet je er gewoon mee stoppen. Elektron profileert zich als een soort kultfabrikant, een nichebedrijf, en dan moet je dat natuurlijk wel blijven...

Origineel geplaatst door Arv
veel te duur IMO.. volgens mij proberen ze kunstmatig een collectors item van te maken door net te doen of die chips zeer moeilijk te krijgen zijn, maar volgens mij zijn die nog best makkelijk te vinden.

Ze gebruiken alleen 'NOS' chips en die voorraad schijnt zo goed als op te zijn...en misschien hebben ze er wel geen zin meer in

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back