[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door OnAcid
en misschien hebben ze er wel geen zin meer in

.. ik denk eigenlijk ook dat de verkoop gekelderd is naar 0

:smeris: Kom jongens, ontopic gaarne. Dit is een Machinedrumdraad :smeris:

:duivels:

De MD klinkt al super vet maar ik wil er dus nog een leuke effecten bak bij kopen, zodat ik er een nog vettere sound uit kan krijgen(met name over mn kicks)

Ik wil dat er zowiezo een reversed gated reverb in zit(hardhouse kick) en mischien een soort van overdrive om lekkere hardcore kicks te creeeren.

weet iemand een goede aanvulling voor mn MD?

Thanx

Ik vond dat je met de kick wel vette bas lijntjes kon maken... :) Met gesequencede pitch! :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vond dat je met de kick wel vette bas lijntjes kon maken... :) Met gesequencede pitch! :)

Vooral met die sinus machine.. heerlijk, maar daar komen ook brute kicks uit.

Maar heb je 'm al een keer geprobeerd in de mix te krijgen Johnny? Of alleen nog maar standalone gebruikt?

Origineel geplaatst door krz

Maar heb je 'm al een keer geprobeerd in de mix te krijgen Johnny? Of alleen nog maar standalone gebruikt?
Ik heb hem alleen maar bij Feedback gebruikt.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb hem alleen maar bij Feedback gebruikt.

Je mag 'm wel een keer kietelen, als ik je modulairs een keer mag kietelen.. ;)

Origineel geplaatst door krz

De FM toms zijn trouwens ook zeer geschikt om van die lekker harde Kicks mee te maken...dat is eigenlijk een van de leuke zaken aan de MD dat je met een hatgeluid een soort lead synth kan maken en met een kick een basje....en dat je alles vrij organisch in elkaar kan laten overlopen per stap, met nog glides ertussen ook...:okdan:

Re: Puur

Re: Puur

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
BehindYaBack Puur elektron !!!!!!

VETTTTTTT !!!!

Ik ben weer een stapje dichterbij het gevoel dat ik dinsdag geen miskoop ga doen :D

een pattern die ik gemaakt heb op de MD.... beetje techno achtige groove met de parameter lock funtie op de snare..

Tis ook maar 1 pattern... waar ik voor het eerst de pattern lock functie probeer :)
Ben nog maar op 1/3 van de handleiding van mn nieuwe speeltje :)
Kzal binnekort es een complete track gaan maken

tjha wil dat ding niet gelijk compleet afzeiken, maar voor minder dan de helft wat ie nu kost zou die interresant zijn. vind hem echt veel -en veelste duur voor wat dat ding doet..

Origineel geplaatst door Fatar
tjha wil dat ding niet gelijk compleet afzeiken, maar voor minder dan de helft wat ie nu kost zou die interresant zijn. vind hem echt veel -en veelste duur voor wat dat ding doet..

Ben ik het zeker deels mee eens.
Geef mij dan maar een sampler en een Nord Modular of een Rack Attack..
Ik zal niet zeggen dat hij NIET vet is maar vind het veel geld voor wat het doet (maar ja dat vind ik ook met de 909-303 etcetc.)

Origineel geplaatst door Kevin
(maar ja dat vind ik ook met de 909-303 etcetc.)

Maar daar speelt 'schaarste' en 'vintage' ook een rol. Dat kun je beide niet zeggen van de Elektron.

€ 599,- is een mooie prijs :)

Origineel geplaatst door Fatar
Je hebt er duidelijk nog nooit mee gewerkt... 8o)

Origineel geplaatst door Kevin
Ben ik het zeker deels mee eens.
Geef mij dan maar een sampler en een Nord Modular of een Rack Attack..
Ik zal niet zeggen dat hij NIET vet is maar vind het veel geld voor wat het doet (maar ja dat vind ik ook met de 909-303 etcetc.)
De Nord Modular was nog duurder toen ie uitkwam en heeft maar 4 parts en
samplers waren voor de opkomst van softsamplers ook onbetaalbaar :confused:

Origineel geplaatst door D-mike-E
Maar daar speelt 'schaarste' en 'vintage' ook een rol. Dat kun je beide niet zeggen van de Elektron.

€ 599,- is een mooie prijs :)

:Z

Hier spelen R&D, doordachte UI en perfecte specs & support een rol.
En daar kunnen die low budget aziaten die zichzelf blijven clonen nog iets van leren...

}:|

Wat veel mensen niet weten is dat dit beestje veel meer kan als alleen drum en percussie.
Het is eigenlijk gewoon een unieke synth die ook hele andere rare en apparte geluiden kan maken.
Ideaal voor techno / electro geluidjes.

maken jullie maar niet teveel reclame..

ik heb ingezien wat dit apparaatje kan veranderen aan mijn leven/muziek, en zou graag hebben dat er na de zomer nog in voorraad zijn voor mezelf :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back