[Elektron] Machinedrum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik weet wat ie kan en daarom onderschat ik hem ook zeker niet. Feit blijft dat het een hoop geld is voor een plastic kastje met een printplaat en een paar weak ass knopjes.

Precies hetzelfde geldt voor de Mono.

ik sluit me helemaal aan bij r5 en resonance!

prachtbak, volkomen uniek. en je krijgt veel meer dan een drumsamplertje... uitgebreide synthese (waar je ZOVEEL meer uithaalt dan de geijkte drumsounds), de beste interface ooit op een complexe synth/sequencer, goed te gebruiken als primaire MIDI sequencer, etc etc

mn MD is voor mij veel meer waard dan die ouwe 909...
heb m voor 1000E gescoord, en k zou er met plezier meer voor neertellen

oja, ga niet af op de presets patterns, waardeloos (maar dat zijn presets zowizo nietwaar?)

de MD houdt in ieder geval de gemoederen al even bezig, dat kan je van veel andere apparatuur niet zeggen. grappig is ook om te zien hoe er toch een soort golfbeweging inzit. als je eerst eens een tweedehands zag voor 1000, moest je er meteen bovenop springen, anders was-ie weg. het verhaal was toen ook dat zelfs gerenommeerde puristen hun 606 808 909 de deur uitdeden omdat de MD dit nou echt ook allemaal kon en niet alleen maar slap nadeed. maar de laatste tijd heb ik toch ook al weer 2 keer gezien, dat er gedurende een periode meerdere te koop stonden, en de prijs nog moest zakken ook, zelfs naar 800. maf hoor.
zelf (voor wat dat waard is) was ik er ook even blij mee, maar dat ging al snel over. ik hoef niet alles en nog wat, liever wat beperkter en echt leuk. dus toch weer een 808 (en een drumtraks erbij voor de buren).

het allerleukste van de machinedrum is natuurlijk dat iedereen klaagt over losse potmeters, terwijl je dan net weer 4 man nodig hebt om dat knopje eraf te halen om de display donkerder te kunnen afstellen.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Feit blijft dat het een hoop geld is voor een plastic kastje met een printplaat en een paar weak ass knopjes.

:confused:

dan heb je zeker nooit de MD in je handen gehad, qua kast komt er geen plasic aan te pas, maar een metale behuizing met een aluminium plaat er op. qua kast is hij gebouwd als een tank en dat voel je als je hem op tilt, is voor zijn formaat een zwaargewicht, in alle opzichten:D

oke ik ben het wel eens met, dat de potmeters erg kwetsbaar zijn en vindt het jammer dat ze voor zulke knoppen hebben gekozen maar het is niet anders en dus voorzichtig behandelen dus.

ben naar bijna twee jaar nog steeds verliefd op dat ding.

Origineel geplaatst door bass-molecules

dan heb je zeker nooit de MD in je handen gehad, qua kast komt er geen plasic aan te pas, maar een metale behuizing met een aluminium plaat er op.

Klopt, de mono is van weak ass plastic. Excuus.

Maar feit blijft dat Elektron duur is voor wat ze bieden. Nogmaals ik heb hem gehoord en was behoorlijk impressed, maar dan nog blijft de prijs buiten proporties voor een drumbak.

Klopt, de mono is van weak ass plastic. Excuus.

Maar feit blijft dat Elektron duur is voor wat ze bieden. Nogmaals ik heb hem gehoord en was behoorlijk impressed, maar dan nog blijft de prijs buiten proporties voor een drumbak.

sorry kan het nie laten maar de mono is ook geen plastic. is precies het zelfde gebouwd als de MD.

maar dan nog blijft de prijs buiten proporties voor een drumbak.
en wat vind je vd prijs van de TRs dan?

met n MD kan je zoveel meer, maar n 909/808 kost meer dan n 2e handse MD...

mijn MD is echt de kern van mn setup, de 909 is leuk om er wat klassieke sounds tussen te lappen, maar zeker niet onmisbaar

ik gebruik m uiteraard niet als kloon voor de 909, want dat is ie niet eij

FF een vraagje... En laten we hopen dat deze vraag overbodig was voor mij.
Maar stel dat er een pot meter sneuvelt.. Kan ik deze zelf makkelijk vervangen ?
Stel ik haal alle knoppen los kan de plaat er dan af ? Zodat ik gelijk alle knoppen kan vervangen.. Gaat dit makkelijk ?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
FF een vraagje... En laten we hopen dat deze vraag overbodig was voor mij.
Maar stel dat er een pot meter sneuvelt.. Kan ik deze zelf makkelijk vervangen ?
Stel ik haal alle knoppen los kan de plaat er dan af ? Zodat ik gelijk alle knoppen kan vervangen.. Gaat dit makkelijk ?
hmm, die knoppen zijn geen standaard spul he, endless en met 'push' control

weet niet hoe goed jij bent, maar denk niet dat het voor de hobbyist is

trouwens al dat gezeik hier over die knoppen, mijne voelen echt niet fragiel aan hoor. enigste verwijt dat ik heb is dat ik ze te hard vind om te draaien/indrukken. heb navraag gedaan, en ze hebben nu knoppen die lichter draaien, maar ik had dus pech

Origineel geplaatst door divi

trouwens al dat gezeik hier over die knoppen, mijne voelen echt niet fragiel aan hoor..

voelen niet echt fragiel aan maar ze zijn het echt wel, heb namelijk al 1 knop die het niet meer helemaal lekker doet. heb de MD zelf nieuw gekocht en ben er toch vrij voorzichtig mee.

Ik heb ook niet echt klachten over de knoppen ... Eigenlijk nix te klagen..
Ik keek net even op www.machinedrum.com en op die foto zie je grijze knoppen met zwart op de bovenkant.
Mijn knoppen en mn grote dial knop zijn dus helemaal zwart. Zijn dit nu de nieuwe of de oude knoppen ?

oh damn, nu je t zegt valt me pas op dat de onderste draai knoppen ook zwart zijn :confused:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb ook niet echt klachten over de knoppen ... Eigenlijk nix te klagen..
Ik keek net even op www.machinedrum.com en op die foto zie je grijze knoppen met zwart op de bovenkant.
Mijn knoppen en mn grote dial knop zijn dus helemaal zwart. Zijn dit nu de nieuwe of de oude knoppen ?
de mijne zijn ook in 1 kleur, donker grijs geloof k
zit naar die fotos te kijken op de site, en bij de 2e (onder showroom) zijn ze wel in 1 kleur

denk trouwens niet dat je veel waarde moet hechten aan die pics, kan een pre productie model zijn, of gefotowinkeld

Origineel geplaatst door bass-molecules
sorry kan het nie laten maar de mono is ook geen plastic. is precies het zelfde gebouwd als de MD.

Als jij denkt dat de knoppen van de Mono niet van plastic zijn dan laten we dat lekker zo :)

Die dingen lijken al af te breken als je er naar kijkt.

Origineel geplaatst door divi
en wat vind je vd prijs van de TRs dan?

Ook VEELTE hoog. Zeker als je voor dat geld een Machinedrum kunt kopen. 8o)

Ik weet wat ie kan en daarom onderschat ik hem ook zeker niet. Feit blijft dat het een hoop geld is voor een plastic kastje met een printplaat en een paar weak ass knopjes.

volgens mij hadden jij en ik het over de behuizing :)

maar de MD en MM hebben allebei plasic knoppen dat klopt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back