Meest coole platenhoezen ooit...

jornheavyrockradiocd.jpg

Ik zag net elders de thread over het "voltage control" event op het ADE, en toen moest ik aan deze denken. Niet super cool, maar wel behoorlijk synth-gerelateerd...

attachment.php

Attachments

• Force d'Inquisition.jpg
    Force d'Inquisition.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 118
The Raven

The Raven

The Raven van de Stranglers, prachtige 3D hoes.:)

Attachments

• R-3931934-1470065774-8165.jpeg.jpg
    R-3931934-1470065774-8165.jpeg.jpg
    10,1 KB · Bekeken: 119
De wind die door het dichte raam waait.. :)

Wel had het ipv de "meest coole platenhoezen" draad beter de "meest ordinaire platen hoes " moeten heten . Ik heb een beetje terug gebladerd.
daaraan kan je het niveau van het synthforum meten.

1k0.jpg

"Lenny" van Lenny Kravitz (2001). Cool én hot...

Live in Ahoy (2011) met Where Are We Runnin' (een nummer uit 2004)....

1k0.jpg

Het album "Disraeli Gears" (1967) van Cream (Ginger Baker, Jack Bruce en Eric Clapton)

Psychedelische albumhoes / rock

De naam Cream omdat ze zichzelf als groep het neusje van de zalm vonden...

1k0.jpg

Made in Heaven van Queen (1995)
Uitgebracht vier jaar na het overlijden van zanger Freddie Mercury.

Op de hoes is het standbeeld van Freddie Mercury te zien dat in Montreux (aan het Meer van Genève) staat, een favoriete plek van Mercury.

1k0.jpg

"Number of the Beast" van Iron Maiden (1982). Dit album zou de grote (internationale) doorbraak voor de groep betekenen.

De naam Iron Maiden verwijst naar een (waarschijnlijk fictief) martelwerktuig: de "IJzeren Maagd". Dat is een ijzeren kast, meestal in de vorm van een mens, met pinnen aan de binnenkant. De veroordeelde zou dan de "IJzeren Maagd" ingeduwd worden, waarna hij/zij gespietst zou worden bij het sluiten van de 'deur'. De veroordeelde kon dan alleen maar hopen dat hij/zij op slag dood was. Want anders zou de veroordeelde langzaam omkomen van honger en dorst.

Back