Meest coole platenhoezen ooit...

Hier was ik als kind door geobsedeerd: ABBA’s Greatest Hits uit ‘75.
Mijn ouders hadden m op cassette in de auto, en als klein ukkie kon ik uuuuren naar die hoes kijken achterin de auto 8)

Doet me denken aan Kate Bush, daar had ik dat bij.
Kate Bush - Never For Ever - Front.jpg

Mijn Hemel. Uit welke krochten van het internet - dan wel welke kringloopwinkel - komt dit vandaan? En 'In Stereo' nog wel! Ik heb wat mislukte platenhoezen gezien (DSotM van Floyd: ik ben de enige Floyd fan die de hoes lelijk vindt), maar dit is fascinerend. Kan er uren naar kijken. En dan borrelen honderden vragen in mij op. Waarom zo groot? Waarom geen uitsnede? Waarom ligt de humor niet meer op straat? Wie vond dit een goed idee? Waarom doen we dit niet meer? Waarom in stereo? Waarom heeft niemand deze mensen gewaarschuwd? Waarom is de foto niet bewogen van het lachen? Wat voor lens is er gebruikt? Enzovoorts, enzovoorts.

Het is alweer een tijdje geleden... :D

Bekijk bijlage 3823321
Cheers,
Exo. :mega:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrhhhhhhhhhhhhhh! Dezelfde vouw als op de vorige hoes! En wederom 'In Stereo'. Heeft die mevrouw samen met De Heer het stereo effect uitgevonden? En die man. Is dat niet John Wayne Gacy? Zou die mevrouw dat weten? Zou ze nog leven? Dit soort platenhoezen overprikkelen mij. Dan borrelen er van die vragen in me op. Smokkelt die mevrouw coke onder die pruik? Zouden er echte bijen zitten in die Beehive? Hoeveel milieuschade zou al die hairspray hebben aangericht? Bedenk dat er destijds nog CFK's in die spuitbussen zaten. Sprongen er niet spontaan barsten in de lens? Dat wordt weer moeilijk in slaap vallen voor mij deze week...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrhhhhhhhhhhhhhh! Dezelfde vouw als op de vorige hoes! En wederom 'In Stereo'. Heeft die mevrouw samen met De Heer het stereo effect uitgevonden? En die man. Is dat niet John Wayne Gacy? Zou die mevrouw dat weten? Zou ze nog leven? Dit soort platenhoezen overprikkelen mij. Dan borrelen er van die vragen in me op. Smokkelt die mevrouw coke onder die pruik? Zouden er echte bijen zitten in die Beehive? Hoeveel milieuschade zou al die hairspray hebben aangericht? Bedenk dat er destijds nog CFK's in die spuitbussen zaten. Sprongen er niet spontaan barsten in de lens? Dat wordt weer moeilijk in slaap vallen voor mij deze week...
Hoe mooi dat een platenhoes iemand zo aan het denken zet :D
John Wayne Gacy zou zomaar kunnen...
Aan de andere kant wordt het hoog tijd dat de Beehive terug ingevoerd wordt! ☝️

Cheers,
Exo. :mega:

Deze LP heb ik hier, gesigneerd door the man, the myth, the legend himself.

Het album is deels ook nog wel best OK. De begeleidende tekst op de LP hoes laat ik maar voor wat het is. :)
Stond die handtekening toevallig precies in het midden?

Ik heb me altijd afgevraagd hoe echt ze was en ik heb het gevoel dat jij dat ballonnetje nu gaat doorprikken. :D

Back