editor voor jv-1080

Eevar

Stamgast
ik ben op zoek naar een editor voor de jv-1080. ik kwam op internet die unisyn van motu tegen maar die vind ik best wel prijzig. heeft iemand een goede tip voor iets goedkopers maar wel goed?
of is het ook mogelijk om op een of andere manier te editten via m'n jp8000 of juno-106? dat zou nog veel beter zijn.

grtz.

Het editten zal je met sysex moeten doen, dus de jp8000 en de juno vallen al af.
Welke DAW gebruik je? Ik heb hier, denk ik, nog een zelfgemaakte Cubase mixermap liggen. Na een beetje graven zou ik die moeten terugvinden. Die kan je ook in Cubase SX3 of Cubase 4 importeren.
Als je geluk hebt kun je misschien nog een oudere versie van Sounddiver op de kop tikken. Die werkt ook nog op XP (v 3.04).

ik gebruik cubase 4.
heb nooit met sysex gewerkt dus weet niet precies wat het inhoud. sysex word wel gewoon via midi heen en weer gezonden neem ik aan?

Sysex is de taal waarin boodschappen worden verzonden. Gaat gewoon via midi. Dat verschilt niet of je cubase, een editor of zelfs een hardware-programmer gebruikt. De info komt uiteindelijk in je apparaat.

Voordeel van de editor vind ik dat het visueel is, en een paar extra foefjes op zitten (2 osc synth sim bijvoorbeeld.)

Jawohl.
Maar dan moet je een synth hebben die de juiste sysex verstuurt, met de toetsenversie (XP serie) kun je de module aansturen. Anders moet je een apparaat hebben dat te vertellen is hoe de 'taal' van de JV is. En dat is lastiger.

De meeste standaard sysex codes zitten wel op 'toetsen en knoppen' apparaten, met mijn midi-keyboard kan ik program changes doorgeven bijv. maar als je echt wilt gaan programmeren, heb je wel meer dan dat nodig.

Dat lijkt dan op zoiets.

En gevonden....

Er kunnen nog wat bugjes (die mag je altijd doorgeven) inzitten en misschien is het ook niet volledig. Soit, t is te lang geleden om er nog iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar mssch ben je er iets mee. Werkt wel enkel op Channel 1. Om ze op een ander kanaal te laten werken moet je (1 of 2 parameters van) elke sysex boodschap van elke knop hernoemen (zie einde van je manual)

Zo zag ie eruit onder cubase vst32/5...

Attachments

• CubaseMix.jpg
    CubaseMix.jpg
    178,6 KB · Bekeken: 75
Oeps, ik kan geen .rar posten. dan maar een .zip.

Attachments

• CubaseMix.zip
    24,1 KB · Bekeken: 97
In cubase SX3: Onder Devices==> Device Manager ===> Import Mixmap. En vervolgens de goede in- en uitgangen selecteren op je kanaal.
in cubase 4: Geen idee. Manual of dit zal iemand anders moeten uitleggen.

Back