Prophet '08 vs Andromeda ; Ervaringen?

MKS-80 lijkt me ook een prima alternatief. Maar zit je dan niet klooien met betrouwbaarheid?

Dat zit je ook met een nieuwe Virus. Of met software.

Ik denk niet dat er veel oud analoog bestaat wat betrouwbaarder is dan een MKS-80, het is een solide stalen module zonder knoppen of keyboard, gewoon kwaliteit zoals al het duurdere Roland spul.

Tja de programmer voelde ook zeer solide aan, maar als je iedere dag de afgelopen twintig jaar aan die knoppen hebt zitten zwengelen dan weet ik niet wat er gebeurt.

MKS-80 lijkt me ook een prima alternatief. Maar zit je dan niet klooien met betrouwbaarheid?

Ik heb mijn MKS-80 (met programmer) al weer een tijd en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ook op het forum hoor je nooit iets van storingen met deze bak. Ik denk dat het met de betrouwbaarheid dus wel goed zit :okdan:

En oh ja, de klank is ook erg lekker. Een tijdje terug zat ik te denken aan eventueel inruilen met een Andromeda, maar van dat plan ben ik toch maar afgestapt :)

Klinkt het vervelend als ik zeg dat ik liever een Omega 8 zou gebruiken dan een MKS-80 of Andromeda?

Klinkt het vervelend als ik zeg dat ik liever een Omega 8 zou gebruiken dan een MKS-80 of Andromeda?

Vervelend niet. Wel een pietsje aristocratisch :D

idd, ik vind een memmoog ook gaver ;)

maar wel een andere prijscategorie...

voo 2800 kan je mss een omega nog wel krijgen maar geen 8 voice

Heb ook een Prophet. Qua sound istie heel veel zijdig en een allemans vriend, van lief tot warm maar ook extreem aggressief dat je haren staan te wapperen op het podium. De bediening is inderdaad heel simpel en overzichtelijk, het klavier is ook dik in orde. De mogelijkheden vind ik verre van beperkt; hij heeft veel meer mogelijkheden dan de wel bekende analoge opa's zoals een Prophet 5 en een Oberheim OBX, dus het klankpalette is ook veel breder.

De Andy heb ik nog nooit mee gewerk, kan ik dus niet echt over oordelen :)

ja dat vond ik van de jp8 en de mks80, goed geluid maar ook zo lekker uitgebreid functioneel.
prophet vs andromeda, zou ik voor de laatste gaan

ja idd.. de andromeda is smooth ja... maar op een bepaalde manier is hij ook meer "in your face" dan de prophet (vind ik dan). dat bedoelde ik eigenlijk.

zeker doordat de oscs snel elkaar intern beginnen te moduleren als de volumes iets te hoog worden. (af en toe heb je het idee dat er ergens fm aanstaat terwijl dat niet het geval is, blijkt dat je oscs te hard uitsturen en ergens in een summing elkaar dan beginnen te moduleren)

wat dat betreft vind ik de andromeda eerder rauw en de p8 "recht door zee" of iets dergelijks :)

hahaha
tsja analoog he ,.. dat er soms iets staat te moduleren denkje dan ..alles staat toch uit ???:confused:

ig hadden de andromeda ook dezelfde marion cems inzich ,..hmmm verklaart weer wat ,
andy is ook stuk duurder kzou voor deze gaan dat weer wel is wel een egte wrde bak

novation keys nova is best ok lijkt me ,...niet so duur 500.- ofso khebter geen ervaringen mee
maar hoor er veel goeds over ,...........
kheb binnen kort een kawai k5000 as enige va hier o voor mn analoge sounding pads / drones ...
kan veeel / klinkt [hoopik] goed ,..isniet soo duur 500 ongeveer
:mega:

kheb geen idee wat soon omega kost ,.
maar denk gauw 3000 met cards erin
anders hebbie een 2/4 voice ofso
de obmx is ook wel leuk 1200 ofso voor een redlijk voice bak

de andy heeft dus 16 voices wel een mooi / duidelijk signaal pad ...veel knoppen
dus een egte aanrader

rest is duur / prophet 5 /mks 80+ mpg is ook een erg duur setje ri 2000.- denkik

die omega kan je ook wel goedkoper scoren, is inderdaad ook een mooie bak denk ik (weet het niet zeker). minipoly heeft een dikke gehad dacht ik, die was er neit zo over te spreken, maar ja, die heeft een heel ander referentiekader.

alleen zo jammer dat er endless knobs op die prophet zitten, meteen een afknapper...

Ik heb geen Andromeda dus ik kan niet echt oordelen over de klank, maar ik wil nog toevoegen dat de interface van de Prophet 08 heerlijk werkt als je geluiden van scratch wilt bouwen. Ik vind de Andromeda er wat dat betreft een stuk minder toegankelijk uitzien.

Wat betreft mogelijkheden vind ik de Prophet 08 niet zo beperkt; je hebt 4 LFO's, 3 envelopes, talloze modulatieopties, een stepsequencer, arpeggiator, verschillende unisonmodes, layering, split, etc. Ik weet niet hoe dit in verhouding staat tot de Andromeda, maar vergeleken met klassieke analoge synths kom je niets te kort volgens mij. Al zouden suboscs, een feedback optie en external audio in misschien wel fijn geweest zijn.

mee eens
de prophet 08 heeft egt wel genoeg mod opties zoveel dat de egte prophet in zn R-onderbroek staat ,....

Ja alleen de oude prophet heeft VCO's(heeft dus een eigen willetje warm/koud,luchtvochtigheid). Ik hou wel van verrassingen. Maar je krijgt met die nieuwe wel een lekker(helaas stabiel)aparaat voor. Is zeker zijn geld wel waard. Hoe meer knoppen hoe beter.

Ja alleen de oude prophet heeft VCO's(heeft dus een eigen willetje warm/koud,luchtvochtigheid). Ik hou wel van verrassingen. Maar je krijgt met die nieuwe wel een lekker(helaas stabiel)aparaat voor. Is zeker zijn geld wel waard. Hoe meer knoppen hoe beter.

ik vind dat nieuwe stabiele ook wel wat hebben. heb oud altijd leuker gevonden, maar de voyager of andromeda kan wel heel lekker strak klinken. en toch analoog.

Back