Goede punten:
M'n room is helemaal top binnen het potentieel van de kamer! heb flink wat Auralex wedges voor flutter echo en 6 flinke basstraps voor het laag, ik zit op 38% over de lengte en m'n monitorer zijn ingesteld op de de luisterpoostie qua filter.
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik niet meer uit de kamer qua akoustiek kan halen. (alleen een grotere slaapkamer claimen, maar dat is helaas niet mogelijk)
Ik heb een mooie dynamische mic van Sennheiser, maar ik zing of spreek zefl nooit in. voor tracking kan ik de hele mooie pre-amps van m'n Steinberg 816 of MOTU 828MK3 gebruiken. Daar ligt op dit moment m'n interesse ook (nog ) niet echt ik heb in 15 jaar 2x met een zangeres gewerkt en gebruik deze opnames nog wel eens om wat te stoeien met vocals, maar teksten schrijven en zanglijn improvisaties ben ik niet echt sterk in.
Qua propositie naar "de markt" heb ik diverse ideeen, allemaal op hobby niveau naast m'n daytime job, maar als ik daar ooit serieus geld mee kan gaan maken dan zou ik ook gaan kijken naar een pand e.d.
Ik zit met het idee te spelen om m'n engineering/productie expertise te gaan gebruiken om artiesten met minder middelen de mogelijkheid te geven om tot een volwassen productie te kunnen komen. Dus productie collabs om gezamelijk ideeen uit te werken met mensen die wel kunnen spelen maar niet kunnen produceren of daartoe de middelen niet hebben.
Dit wil ik dan uiteindelijk "end to end" gaan invullen dus van riff tot (pre)master. (als ik straks eindelijk de Katz methodiek volledig beheers)
Om dit budgetair interessant te maken voor beide partijen heb ik een business model in gedachten dat vergelijkbaar is met "no cure/no pay"
het e.e.a. zou in m'n studio of via het internet kunnen plaatsvinden.
Rijk zal ik er niet van worden tenzij je de collab vind met het wonderkind en er een superproductie uit komt rollen, maar dat is dan zeg maar het aspirational goal
De kans bestaat dat ik ook binnenkort m'n eigen online label begin. Dit is vrij laagdrempelig en kan zo simpel zijn als een domein, een myspace, een goede DTPer en een E-Store broker op transactiebasis. ik heb wat online huiswerk gedaan, ben m'n netwerk aan het opbouwen en we zien wel waar het schip strandt. voorlopig is het allemaal nog gewoon hobby en kost het geld