3,000 euro over voor studio: Wat zou jij doen?

ik zou dan een a6 kopen.
een mooi vintage filter module en een dikke fuckup comp!

of een 808

Toch monitoring + ruimte behandeling denk ik. Je verteld niets over je ruimte maar ik denk dat je op gebied van monitoring nog prima kan verbeteren.

Wat betreft reverb ben ik het 100% met je eens. Je hebt nu eenmaal niet voor elke toepassing een super high-end verb nodig en het is dan ook doodzonde om voor elke verb die je inzet maar een PCM91 oid te kopen. Totaal niet nodig.

Verder ben ik het voor de verandering weer eens eens met fuse. Kopen omdat je toevallig toch geld hebt vind ik ook een vreemde insteek. Koop wat je denkt nodig te hebben of waar je denkt erg veel plezier mee te hebben, niet om het kopen zelf.

Daarom zeg ik monitoring, iets waar je in een dergelijk geval niet snel aan denkt maar wat wel een hele goede investering is.

Het budget is er nu, kan dit wel op de bank zetten, maar dan blijft het buiten de hobby en moet ik er van m'n vriendin mee op vakantie of zo..... :D

Dit is een heel goede reden om er nu iets mee aan te vangen want zo zijn vrouwen wel....

Dan komen ze :luv: doen en ben je het zo kwijt :dubbel:

.

houd dat geld nou gewoon inje zak, zet het op een spaarrekening.

't brandt in je zak, zonder dat je precies weet wat je nou echt nodig hebt !

Dan ga je toch op vakantie met je 'dinnetje'?
Naar een ontwikkelingsland en ga je daar eens kijken hoe goed je het hier hebt. ;)

Een pcm96 of whatever is echt zonde vind ik.
Er zijn genoeg goede oudere lexicons pcm70 oid.
Die zullen sommige mensen mischien nog wel fijner vinden klinken.

Idem met die nieuwe API zooi waar je het over heb.

....
Zelf hadd ik natuurlijk voor 3000 een modulare aankoop gedaan maar dat is absoluut niet wat Raphie wil.

:D idd, vandaar ook mijn antwoord (V-synth+pc).. hij vroeg wat JIJ (of ik) zou doen voor 3000E..

Maar goed..

Tsja, als je zo begint, dan zou ik met 3000 euro en deze studio gewoon *alles* verkopen (behalve misschien de Blofeld) en helemaal opnieuw beginnen met een nóg vetter budget. :P

Ik citeer:
Maar goed..

Ik zou de ruimte waarin ik muziek maak fijn inrichten:

- Zo'n super grote foto op de muur (ik zag zo'n , hoe heet dat nou ookalweer, murial, burial hier op het forum voorbij komen.. sfeervol..)
- Likje verf?
- Heb je een fijne stoel?
- Is de belichting goed?
- heb je iets aan de akoestiek gedaan?
- Geluids isolatie?

Waarom aan een ander vragen wat hij of zij zou doen? Je weet toch zelf wel wat je graag wilt hebben of waar jij het meeste aan zou hebben..

3000 euro is een hoop geld. Ik weet niet hoe je financiele situatie is maar ik zou persoonlijk wat van die 3 ruggen afhalen en dat als een buffer gebruiken voor onvoorziene dingen.. Mocht je ''dik'' binnen zijn dan sja , smijt t over de balk als je dat wilt :P

Je hebt al aardig wat gear dus zoek naar iets wat echt toevoeging heeft aan wat je al hebt.. Heb je genoeg aan je 999? Machinedrum sps 1 of uw erbij?

my 2 cents

De Voyager electric blue is besteld :D

MMV_LogoPattern.jpg

Laatst gewijzigd:
60.000 staven zwart/wit
20.000 rollen RANG!
120.000 van die groene kikkertjes met wit onderop.

... wordt nog best een lastige keuze...

je hebt genoeg staan om een goede productie neer te zetten en als je nu al zit te twijfelen wat je moet kopen zou ik die vakantie met je vriendin ook er maar bij betrekken zie je ook nog wat van de wereld. maar ok ik zal ook wat roepen:

goede masterings compressor (je noemde al wat op)
inverstering in je ruimte ??
ik mis nog iets van een mic in je setup en een goede mic pre amp
en wat ik nooit eigenlijk lees hier op het forum ¨je geld inversteren¨ (website, label, mastering, promotie) je wil je muziek toch aan de man brengen,.......

Goede punten:

M'n room is helemaal top binnen het potentieel van de kamer! heb flink wat Auralex wedges voor flutter echo en 6 flinke basstraps voor het laag, ik zit op 38% over de lengte en m'n monitorer zijn ingesteld op de de luisterpoostie qua filter.

Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik niet meer uit de kamer qua akoustiek kan halen. (alleen een grotere slaapkamer claimen, maar dat is helaas niet mogelijk)

Ik heb een mooie dynamische mic van Sennheiser, maar ik zing of spreek zefl nooit in. voor tracking kan ik de hele mooie pre-amps van m'n Steinberg 816 of MOTU 828MK3 gebruiken. Daar ligt op dit moment m'n interesse ook (nog ) niet echt ik heb in 15 jaar 2x met een zangeres gewerkt en gebruik deze opnames nog wel eens om wat te stoeien met vocals, maar teksten schrijven en zanglijn improvisaties ben ik niet echt sterk in.

Qua propositie naar "de markt" heb ik diverse ideeen, allemaal op hobby niveau naast m'n daytime job, maar als ik daar ooit serieus geld mee kan gaan maken dan zou ik ook gaan kijken naar een pand e.d.

Ik zit met het idee te spelen om m'n engineering/productie expertise te gaan gebruiken om artiesten met minder middelen de mogelijkheid te geven om tot een volwassen productie te kunnen komen. Dus productie collabs om gezamelijk ideeen uit te werken met mensen die wel kunnen spelen maar niet kunnen produceren of daartoe de middelen niet hebben.

Dit wil ik dan uiteindelijk "end to end" gaan invullen dus van riff tot (pre)master. (als ik straks eindelijk de Katz methodiek volledig beheers)

Om dit budgetair interessant te maken voor beide partijen heb ik een business model in gedachten dat vergelijkbaar is met "no cure/no pay"

het e.e.a. zou in m'n studio of via het internet kunnen plaatsvinden.
Rijk zal ik er niet van worden tenzij je de collab vind met het wonderkind en er een superproductie uit komt rollen, maar dat is dan zeg maar het aspirational goal :D

De kans bestaat dat ik ook binnenkort m'n eigen online label begin. Dit is vrij laagdrempelig en kan zo simpel zijn als een domein, een myspace, een goede DTPer en een E-Store broker op transactiebasis. ik heb wat online huiswerk gedaan, ben m'n netwerk aan het opbouwen en we zien wel waar het schip strandt. voorlopig is het allemaal nog gewoon hobby en kost het geld :D

60.000 staven zwart/wit
20.000 rollen RANG!
120.000 van die groene kikkertjes met wit onderop.

... wordt nog best een lastige keuze...

En wat te denken van 2500 zakken wokkels! 8~

Ja dit ken alle kanten op:

Je kunt een 2de monitorset bijkopen als referentie kader?
Je kunt een goede hoofdtelefoon als extra monitoring bijkopen?
Je kunt een goede 2de handse outboard FX unit kopen ala: Eventide H3000?
Je kunt een combi: preamp/microfoon kopen?
Je kunt een rompler kopen ala: motif/roland rack (voor alround geluiden)?
enz.
Je kunt misschien wat investeren in midi controller(s)?

Ik zou toch als ik het zo eens zie je meissie gewoon eens lekker meenemen op vakantie. :D

Voor de rest heb je erg weinig nodig volgens mij.

Back