Ableton Live 7 audio engine - slecht?

RiSC

Stamgast
Ik hoorde dat de audio engine van Ableton Live zo slecht was dat je tracks het beste via een andere sequencer (bijv. Cubase via rewire) kon bouncen. Weet iemand of dat bij 7 nog steeds zo is?

Volgens mij zijn er al wat topics over geweest, maar van Ableton Live 7 vind ik dat de kwaliteit van het geluid echt zeer goed is.

Ik zou zeker niet gaan rewiren om die reden.

Ableton Live 5 en 6 hadden wat audioengine teleurstellingen (vooral als je met audio warping werkte).

Live 7 heeft hier echter een grote update in gehad en ik durf te beweren dat de engine nu prima meekan met die van Cubase en Logic.

Ableton Live 5 en 6 hadden wat audioengine teleurstellingen (vooral als je met audio warping werkte).

Live 7 heeft hier echter een grote update in gehad en ik durf te beweren dat de engine nu prima meekan met die van Cubase en Logic.

Daar sluit ik mij geheel bij aan.

Ik gebruik zowel Cubase als Live 7: er is geen hoorbaar verschil qua audio engine.
Overigens: Bij Ableton.com kun je nu een volledig werkende demo downloaden.

alleen als je gaat warpen gaat je dat natuurlijk wel horen op een gegeven moment.

Het is nogal een heksentoer om Live 7 naar Cubase 4 te rewiren - aangezien er Novation Nocturn "automap" is gebruikt in Live, dan crasht dat als je een tweede sequencer laadt.
Gelukkig blijkt dat dus niet nodig te zijn, dat scheelt mij weer een hoop tijd.
Bedankt voor de replies!

Je ken gewoon het beste met pro tools of iets dergelijks lekker opnames maken.
En als het van de zomer te heet is in je hok ga je lekker met opnames in live klooien en idee-en uitwerken.
Vervolgens mix je het ergens anders weer uit.
Althans dat is imho de meest ideale setup/oplossing.

de vraag is of je zo dan ook echt nummers afwerkt (en niet tot in de oneindigheid blijft kutten ermee tot je het beu bent)

Er wordt zoveel gezegd. En bizar veel nagepraat door schaapjes.
En als je daarop gebaseerde beslissingen gaat maken dan ga je uiteindelijk toch wel nat.
Als je twijfelt gewoon zelf gaan uitzoeken wat er van klopt.
Kost wel tijd en moeite maar dan weet je het iig zeker.

Je gaat bij een simpele opname echt geen verschil meer horen tussen de audio engines van de moderne DAW's. Er was een tijd waar dit wel speelde maar dat is echt niet meer aan de orde. Zelfs applicaties die bekend stonden om hun slechte audio engine zoals FL studio kunnen tegenwoordig prima mee.

De audio engine van Live 7 is prima. Hoeveel releases zullen er inmiddels mee gemaakt zijn.......

Hoeveel releases zijn er toendertijd niet op de Amiga 500 gemaakt, dat zegt niet zoveel.

Hoeveel releases zijn er toendertijd niet op de Amiga 500 gemaakt, dat zegt niet zoveel.

Maar wel genoeg.

Eerst dacht ik dat het niets zou moeten uitmaken. Ableton Live bestaat al een tijd en versie 7 heeft een nieuwe engine gekregen. Je verwacht dus dat men die gewraakte audio engine aanpast.
We hebben het net getest in de studio.

Rewiren naar Cubase 4 lukte niet lekker op mijn Mac, dus hebben we elke audiotrack in Live 7 gerenderd (dat kon gelukkig in 1 keer) op 32bit (ik las op een ander forum dat Live 32->24bit conversie niet goed is)
Toen in Cubase 4 geladen - wat een verschil, niet normaal! Alles klonk heel mooi open en gedefinieerd.

Ik hoop dat Live 8 wel beter zal werken wat dat betreft.

Dan zit je waarschijnlijk iets met warping te doen want bij een vergelijking tussen Cubase 4, Logic 8 en ABleton Live 7 waren destijds echt verwaarloosbare resultaten te vinden.

Maar je hebt dus Ableton tracks gerendered en die in cubase geladen en daar klonk alles heel open? In tegenstelling tot een master render in Ableton? Ik ga toch nog eens een vergelijking maken met Logic 8 (Cubase 4 heb ik niet meer).

Dan zit je waarschijnlijk iets met warping te doen want bij een vergelijking tussen Cubase 4, Logic 8 en ABleton Live 7 waren destijds echt verwaarloosbare resultaten te vinden.

Ja er staat wel warp aan, maar dit is om stukken geluid die zijn opgenomen in dat nummer te loopen (het tempo wordt dus niet aangepast).

welke warp mode gebruik je dan?

Back