Nieuwe single/album Prodigy

Bass

Gepokt en gemazeld
De nwe single en album van Prodigy heet Invaders must die :

tja als het nwe album zo gaat klinken haak ik toch wel af, het klinkt als die crappy remixen die Pendulum heeft gemaakt...

het lijkt wel of zonder distortion tegenwoordig niets meer gemaakt kan worden, vooral die drums zijn gewoon hetzelfde als Pendulum..

Iemand al wat gehoord en wat zijn jullie meningen?

:biertje: :peukie:

Ik vond het ook al erg Pendulum. Met name de drums inderdaad. Pendulum vind ik tof, maar niet als iemand anders het gaat maken. Jammer dat de Prodigy sound helemaal weg is in die laatste track. Ik heb de rest van het album nog niet gehoord.

sja, ach sja...

nog een track van aankomende album...
hoop dat die andere tracks ff wat beter zijn ja

Ik haak ook af...

Ik wilde kaarten voor The Prodigy in de Melkweg, binnen 5 minuten uitverkocht geloof ik. Zat ik dan achter me computer met een redelijk snelle internet verbinding :kont: Maar goed, als ik deze nummers hoor, weet ik niet of ik er nog wel heen wil...

sja, ach sja...

http://www.youtube.com/watch?v=xMVTKOoy1uk

nog een track van aankomende album...
hoop dat die andere tracks ff wat beter zijn ja

Ik vind deze eigenlijk juist meer in de oude stijl dan Invaders Must Die.

Of Liam moet eens Jarre gaan nadoen en alles eruitgooien behalve een paar analoge bakken en z'n W30 :P.

Ik vind IMD eigenlijk de eerste minuut geweldig, daarna zakt hij in.

Gelukkig is IMD ook niet echt de single, dat is Omen. Omen pakt eigenlijk alles op waardoor ik van oude rave hou: energie, lekkere drums, ravey synths. Ook de andere singles, Running with the Wolves e.d., beloven mij veel goeds. Eens kijken of die belofte wordt ingelost. So what dat het oud klinkt. Van mij mag er nog wel zo'n album komen ipv dat slappe gedoe op AONO.

De verwijzingen naar Pendulum snap ik wel, maar bedenk wel dat Pendulum die ravey synths van Prodigy heeft en niet andersom. Pendulum is een persiflage van zichzelf geworden na een goed album. Ze willen een soort stadiumrockband worden met wat elektronica, ook flink gejat van de performance van the Prodigy jaren terug.

Ze komen op Lowlands 2009, net bevestigd..

net beluisterd, niet mijn ding (meer) .....2 nummers blijven wel hangen:
-thunder
-warrior's dance

Supervet album...ik heb ze live gehoord in Sydney in Januari en hoorde toen al dat hun nieuwe tracks weer helemaal als vanouds The Prodigy zijn...

Helden...
:okdan:

Ik vind er niet zoveel meer aan eigenlijk. In de tijd van Experience en Jilted vond ik ze echt helemaal geweldig, maar toen ze van clubact steeds meer festivalact werden ging de charme er voor mij wel een beetje vanaf.

na eental keren vind ik omen wel geinig en wel prodigy...

die invaders must die track vind ik wel minder....

Nou ik ga nog geen totaal oordeel vellen alleen na het beluisteren van deze twee tracks. Wat ik nu wel al hoor is dat ze wel terug grijpen naar ouwe hitjes......in Omen hoor je duidelijk een verwijzing naar Outta Space en in Invaders Must Die zit een stukje van Firestarter.....
Het is wel duidelijk Prodigy... dat dan weer wel.... en eigenlijk vink die Invaders geeneens zo slecht.....
Ik denk dat ik toch het album maar s moet gaan luistern....ik ben fan vanaf day one..... You know what time it is........maar bij Fat Of The LAnd begon ik al te twijfelen, het album daarna heb ik nooit geluisterd......

Prodigy is voor mij bv Weather Experience of Your Love.......kippenvel werk het eerste album van ze......die Experience hebben ze geëvenaard met Music For The Jilted Generation daarna alleen nog Mindfields.....:doei:

Omen is wel grappig, Invaders must die verschrikkelijk.
Het is niets bijzonders in ieder geval, maar beter dan die prut van hiervoor.

Prodigy is voor mij bv Weather Experience of Your Love.......kippenvel werk het eerste album van ze....
Briljant, ongelofelijke rauwe energie, en even de tong uitsteken naar de rave-scene van die tijd :P.

Ja, die oude albums waren als een frisse wind. De Prodigy heeft nog steeds een ijzersterke sound, maar het knettert niet meer zoals toen. Voor mij dan. Destijds kwamen de vonken er af en was het echt iets heel bijzonders.

Maar misschien ben ik ook wel een sentimentele ouwe zak ... hoewel, ik vind Depeche Mode nog steeds geweldig en die draaien ook al heel lang mee.

Hmm..
Ik vind het nieuwe album ook weer niet al te best.
Het is net alsof Liam na fat of the land alle inspiratie en energie is kwijtgeraakt.

De laatste 2 albums lijkt het wel alsof iemand anders probeert prodigy na te maken.
Bij de eerste 3 albums druipt de inspiratie en energie er van af.
Je kon horen dat ze het goed naar hun zin hadden tijdens het maken van de nummers.

Maar bij de laatste 2 albums lijkt het wel alsof ze elke keer zaten 'ohja, we deden dat wel eens vroeger, laten we dat nog eens doen'.
Maar de energie van dat eerste experiment is vervolgens geheel weg.

Erg jammer in ieder geval.

Hmm..
Ik vind het nieuwe album ook weer niet al te best.
Het is net alsof Liam na fat of the land alle inspiratie en energie is kwijtgeraakt.

De laatste 2 albums lijkt het wel alsof iemand anders probeert prodigy na te maken.
Bij de eerste 3 albums druipt de inspiratie en energie er van af.
Je kon horen dat ze het goed naar hun zin hadden tijdens het maken van de nummers.

Maar bij de laatste 2 albums lijkt het wel alsof ze elke keer zaten 'ohja, we deden dat wel eens vroeger, laten we dat nog eens doen'.
Maar de energie van dat eerste experiment is vervolgens geheel weg.

Erg jammer in ieder geval.

Met Fat of the Land was al veel van de energie verloren.....en bij die eerste 2 albums waren de drugs nog goed......dat is nu wel anders.;) Toen gingen hun tere zieltjes nog los op .........

Back