cross modulation, wat is het en wat doet dat nou?

Synced crossmod werkt niet.
Patamet gaf het zelf ook al aan en het werkte alleen op een hoge frequency een beetje door de traafheid/softheid van de sync.
Wel raar dat het in synthedit illegaal is en op een nm wel kan (maw een nm is nog softer dan synthedit)...

IK wil een iedereen even complimenteren met een bijzonder interessant topic.

Echt super leerzaam en leuk om te lezen ook nog. Hoop dat synthforum weer lekker deze kant op kan. Elkaar dingen leren en lekker experimenteren met synthese. :okdan:

Conclusie: Nord is geen VA, maar alleen een V
VS (virtual synthesizer) bijv. is een betere benaming... aangezien 'Analoog' als woord opzich per definitie niet alleen op synthese slaat nateluurlijk™... of VAS zou ook nog kunnen, Virtual Anolog Synthesizer... :D

Waarom is een Nord geen VA?

en aangezien het zich een VA noemt zou het dus alleen al in dat opzicht een A correct na moeten doen...

en omdat het dus een A incorrect imiteert, blijft alleen de V over....

IK wil een iedereen even complimenteren met een bijzonder interessant topic.

Echt super leerzaam en leuk om te lezen ook nog. Hoop dat synthforum weer lekker deze kant op kan. Elkaar dingen leren en lekker experimenteren met synthese. :okdan:

Bleh,..
Een draadje is geen draadje als er geen offtopic onzin of persoonlijke aanvallen instaan,..
Kom op jongens,.. iemand kan heus wel wat verzinnen.
Dit is allemaal veeel te opbouwend.
Op deze manier gaat t gtst gevoel van het forum er echt aan.
Geen Nord-lovers die zich persoonlijk aangevallen voelen?

:frons:

Correct me if I am wrong, maar is he niet zo dat een SCM alleen in theorie een output van 0 heeft (en dat synthedit wel en NM niet deze theorie toepast); een koppeling tussen twee osc heeft altijd een 'afstand' te overbruggen (fysiek in een analoge synth (kabeltjes van osc 1 naar 2 en vice versa) en virtueel door de interne samplerate die niet oneindig groot is), waardoor er een traagheid ontstaat (hoe klein die delay dan ook mag zijn, hij is in de praktijk > 0), die er voor zorgt dat osc 1 en 2 elkaar nooit helemaal gelijktijdig resetten = output (hoewel die meestal niet hoorbaar zal zijn (voor de mens))....

Maar de NM 'draait' op x hz
maar DAT noem je dus niet zo maar ff gemakshalve de Master OSC...!
dat is, ff kort door de bocht, de 'sampling rate' waarop alles is gebasseerd...

Pfff, en het ging net zo goed met deze thread........
ik zie idd ook steeds meer mensen die zeggen dat het zo goed ging met deze thread... ;)

ik weet (nog steeds) niet hoe de NM het doet maar 'ze' hadden op z'n minst net zoals bij synthedit het kunnen verbieden. en nee, dat de NM het nu wel kan wil niet zeggen dat het daarom ook maar zo is. if you mean what I know.
Maar het een sluit het ander niet uit en mijn vraag was of scm niet alleen in theorie een output van 0.0000000(etc.) geeft en voor de meeste synth komt dat in de praktijk neer op een output die praktisch 0 is (dus zoiets als 0.000x) maar dus niet exact 0:confused:

Maar het een sluit het ander niet uit en mijn vraag was of scm niet alleen in theorie een output van 0.0000000(etc.) geeft en voor de meeste synth komt dat in de praktijk neer op een output die praktisch 0 is (dus zoiets als 0.000x) maar dus niet exact 0:confused:
maar is dat eigenlijk niet gewoon de NM met zijn smokkelende SYNC min of meer goed te praten?

Back