cross modulation, wat is het en wat doet dat nou?

zou dan toch ook niets uit mogen maken
g2_1.jpg

[ge-edit] Het heeft dus te maken heeft met
The synchronization forces the wave to restart each time the modulating wave raises above 0

Laatst gewijzigd:
yep, is een van mijn favoriete patches,bijvoorbeeld
vco > vca> vco>vca>vco>vca>vco>vcf>vca....____> output
|.............. < vca ..........fb loop.........................|

/
.

HMMMMMMMMMMMMM
gaan we ingewikkeld doen...:halleluja

Oorspronkelijk geplaatst door ProtoHuman Bekijk bericht
Meestal is het inderdaad FM, maar soms wordt de term ook voor andere effecten gebruikt, zoals op de Pulse. Beetje verwarrend....

wat de topic starter beschrijft over het fenomeen op zijn synth is dus gewoon FM...

kxt quote

iig fm kan van alles zijn idd
want de cross modulatie opmn monopoly is ander dan frequentie modulation van mn cs30 ...en bv pro one

de osc vd cs30 kan ook met meerdere bronnen worden gemoduleerd
= dus fm geen cros modulatie
osc, < > osc anders niet !
soort kruis bestuiving
op welke golf vorm die staat en reageerdt as dat p[e synth afstelbaar is wel weer ok in ...low freq range

Misschien kan degene die die NORD patch heeft gemaakt met cross-mod op sync's, een inverter gebruiken ? een simpele polariteits-schakelaar tussen 1 v/d 2osc-outputs <> sync input, of voor allebei, puur om te checken of er dan inderdaad geen geluid meer uit komt ? (heb zelf geen NM meer ;{ )

Hiervoor :
als beide OSCs een positieve wave hebben zal er geen geluid hoorbaar zijn

Daarnaast vraag ik me af, wat voor geluid de Nord dan produceert bij de 'onmogelijke' schakeling ; is 't een echt typisch sync-geluid of een raar vervormd klikkerig geluid ? (alsof het niet hoort zegmaar)

Maar produceert hij ook geluid? En zo ja, dan is de
images
-vraag; klinkt deze 'hetzelfde' als de NM patch (zowel de non- als geinverteerde)?

Als ik tijd heb zal ik vanavond ook nog even een aantal testjes doen
(de meest brakke geluiden kan ik altijd nog gebruiken om een ***nummer te bakken)

Nog effe over dat 2 oscillatoren met elkaar syncen:
Ik heb net een testje gedaan met zowel een digitale modulaire synth (micro mod) als een analoge modulaire synth (RS95) en in beide gevallen komt er altijd geluid uit de oscillatoren bij alle golfvormen. Je moet wel de frequentie vrij hoog zetten.
De praktijk is dus anders als de theorie, waarschijnlijk omdat de techniek die gebruikt word niet perfect is.

Je moet wel de frequentie vrij hoog zetten.
ja kijk daar heb je het dus al...
de sync detectie zal dan wel te traag zijn geworden ten opzichte van de aangeboden freq.

er mag dan wel een verschil zitten tussen de praktijk en de theorie maar de praktijk doet het dus ook niet helemaal 100%

de sync detectie zal dan wel te traag zijn geworden ten opzichte van de aangeboden freq
en waarschijnlijk is dat bij een VA voor een lagere frequentie dan bij een A (maw het is 'eerder' hoorbaar)

omdat een VA niet zo nauwkeurig is mag je dus zomaar 2 OSCSs kruizen...
maar da's dan wel een pruts SYNC nateluurlijk™

VA sucks dus

waren we daar al achter ?
:dubbel:
mijn monopoly doet egt leuke dingen met twee div signalen die elkaar crossen

Zou va juist niet precieseer moeten werken?
Digitaal weetjuh.....

Maar rond je gaat toch zo'n blofeld kopen :D

the G1 manual schreef:
The Master Oscillator does not generate any waveforms itself. Instead it can be used to control one or
several slave oscillators.
holy shit, wat een geflebberblebber dit...

een OSC genereerd PER DEFINITIE een waveform, hoe zou ie anders Master moeten zijn dan?!?! 8D

Allemaal bij de les blijven (dus geen va versus a discussie).

vermoedelijk is de sync bij patatmet te soft en niet hard genoeg
Dat is makkelijk te checken door voor een aantal hardheden te checken of er wel of geen output is bij een scm patch (synced cross mod)

Synced crossmod werkt niet.
Patamet gaf het zelf ook al aan en het werkte alleen op een hoge frequency een beetje door de traafheid/softheid van de sync.

Back