6 trak
?ILLEGAL QUANTITY ERROR
dat zei ik dus in eerste instantieCross Amplitude modulatie van 2 vco's dus.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dat zei ik dus in eerste instantieCross Amplitude modulatie van 2 vco's dus.

Een audio voorbeeldje hiervan zou gewaardeerd wordenqua AM-XMOD bedoel ik 2 x OSC met elk een eigen VCA,
waarbij VCA-2 word gemoduleerd door OSC-1 en VCA-1 door OSC-2...

Als beide osc's de zelfde frequentie hebben hoor je (bijna) niks. De truuk is om de osc's anders te stemmen. Dan heeft elke golfcyclus een andere omloopsnelheid en zal deze de andere herstarten.
Het resultaat is wel erg onvoorspelbaar maar kan soms erg interessante klanken opleveren. En het geluid dooft idd wel eens uit.
ik heb zo 1 2 3 geen softsynth bij de hand die dat kan en dus zou ik er eigenlijk dan zelf ff 1 in elkaar moeten flansen maar ik zie net dat monopoly een poging gaat doen dus het voorbeeld komt er aanEen audio voorbeeldje hiervan zou gewaardeerd worden![]()

Zozo... de x mod geeft veel voer voor discussie zie ik. Wel grappig want ik ben er toevallig over na aan het denken een Nord Modular G2 te kopen
Ik heb na aanleiding van deze draad geprobeerd in de Nord Modular G2 demo 2 oscilators te sync x-modden maar het loopt steeds uit op hetzelfde resultaat; een vastlopende NM G2 demo...
Een audio voorbeeldje hiervan zou gewaardeerd worden![]()
Voor de meeste algoritmes wel, maar niet altijd* en juist om die voorbeelden ging het mij (anders is het gewoon zelfmodulatie (toch?)).nee, da's gewoon audio terugkoppelen in dezelfde osc... nee feedback zit altijd op 1 OP(erator), dus niet het hele pakketje binnen een Algorithm.

Voor alle duidelijkheid....Cross sync kan DUS WEL. De oberheim obmx heeft nm deze functie...en inderdaad kan het op een modulair systeem (bv nordmodular maar ook analoge systemen).
Sync is niks meer dan het herstarten van de golfcyclus dus GEEN gesynchroniseerde oscillatoren. Dit is al aangegeven door enkele mensen in deze draad. Maar men maakt de GROTE vergissing dat je altijd beide oscillatoren de zelfde frequentie geeft. Als beide osc's de zelfde frequentie hebben hoor je (bijna) niks. De truuk is om de osc's anders te stemmen. Dan heeft elke golfcyclus een andere omloopsnelheid en zal deze de andere herstarten.
Het resultaat is wel erg onvoorspelbaar maar kan soms erg interessante klanken opleveren. En het geluid dooft idd wel eens uit.
De quote komt hier vandaan: http://www.clavia.se/nordmodular/Modularzone/Theory%20and%20history.html Hier kan je alles leren over sync (soft en hard en hoe Clavia het doet)Technically, at the sync-input of the oscillator, the signal of the synchronizing oscillator goes into what is called a ‘transient detector’. A transient in a waveform is the moment when a waveform changes from it’s maximum to it’s minimum or from it’s minimum to it’s maximum value, actually the moment when the capacitor is shunted in the case of the sawtooth oscillator. The transient detector regenerates the shunt-signal of the synchronizing oscillator in the synchronized oscillator.
interestink, dat wist ik (nog) niet... ik ging nateluurlijk™ ff gemakshalveringsgewijs uit van de DX-7...Voor de meeste algoritmes wel, maar niet altijd* en juist om die voorbeelden ging het mij (anders is het gewoon zelfmodulatie (toch?)).
*Bv in algoritmes 12 en 14 op de fs1r (link) zijn er respectiefelijk 2 en 3 ops betrokken en voor de TG77 zijn er 3 feedbackloops beschikbaar, die je naar meer dan een op kan sturen.
Hoe kan X-Mod op een JX AM zijn terwijl men in de handleiding het duidelijk heeft over "harmonic content"?zo dus ook bijv. de X-MOD voorkomend op de JX8/10 welke gewoon Amplitude Modulatie is
AM kan toch de harmonic content niet beinvloeden? Of zie ik dit verkeerd?X-MOD: DCO-1 and DCO-2 affect each other,
pitch, harmonic contents, and waveform.
zie deze post:Hoe kan X-Mod op een JX AM zijn terwijl men in de handleiding het duidelijk heeft over "harmonic content"?
dat zie je denk ik verkeerd idd... uiteraard veranderd AM wat aan het spectrum, waar amplitude is is frequentie nateluurlijk™... water ende vuur...AM kan toch de harmonic content niet beinvloeden? Of zie ik dit verkeerd?

Maar als je de modulatiefrequentie van deze sinus opvoert naar hoge frequentie, dan zal er iets gaan veranderen aan de de gemoduleerde golfvorm zelf. Bijv.: de gemoduleerde sinus wordt halverwege de cyclus 'afgekapt'. Er ontstaat dus gewoon een andere golfvorm, die dus natuurlijk anders klinkt.
Het is gewoon een bug in de NM verder niet.
Daar zij nwe het toch wel over eens nu?

Hoe kan X-Mod op een JX AM zijn terwijl men in de handleiding het duidelijk heeft over "harmonic content"?
Uit de handleiding:
AM kan toch de harmonic content niet beinvloeden? Of zie ik dit verkeerd?
Ik meen ook echt verandering van het spectrum duidelijk te horen als je xmod toepast bij een JX.
ik denk hetzelfde is (op de JX3 dus) als wat organix eerder heeft uitgelegd qua JX8wat is in gxd naam ...metal ...soort ring mod ....vast niet heete te geen metal