Ik heb het één en ander even laten rusten, maar wil toch in deze topic even toch weer op sommige punten terugkomen.
Of eerst je applicaties leren en dan later de instrumenten. Het is maar net wat je belangrijker vind.
Ik ken een boel mensen die muziek maken zonder ooit een instrument te hebben bespeeld (wel dance dan) maar ik weet ook dat mensen die eerst een beetje kennis over de theorie hebben geleerd veel makkelijker en sneller componeren.
Ik vind dit erg goed geschreven en ik herken hier ook veel in.
Toch heb ik als probleem dat ik het liefste op een 'pure' manier met muziek bezig ben dmv het bespelen van instrumenten en minder goed ben in het grote geheel.
Zo kan ik best leuke samples maken en/of leuke melodiën, maar het inspelen/inprogrammeren van drumtracks blijft vrijwel altijd een probleem (en een tijdrovend geklooi bovendien).
Daarom denk ik er weleens over om meer drumpresets oid te gaan gebruiken.
Weet iemand hier mogelijkheden in?
Dus kant-en-klare beats die ik voor mijn ideeën kan gebruiken.
Dit ging mij een tijd lang goed af met de Yamaha Motif en de MC-505.
Toch ben ik het verder weinig meer tegengekomen; of het moet al via FL zijn geweest.
En dit is nou net hetgeen waarin ik vaak vastloop.
@Daedelus; wat je inderdaad schrijft, om mij meer ergens op toe te gaan leggen; dat is eigenlijk wat ik ook zou willen.
Maar helaas verzand ik al snel in de vele mogelijkheden en opties; die voor mij gewoon teveel van het goede zijn en bovendien onoverzichtelijk.
Het blijft echt lastig om heldere keuzes hierin te maken.
Wie heeft dergelijke problemen trouwens vaker gehad (in de zin van het vastlopen van mogelijkheden etc)?