Overzicht blijven houden...

@Ralphie; okay dan, vooruit dan maar.
Moet er wel bij vermelden dat de desbetreffende tracks tussen 2000 en 2005 al gemaakt zijn (ben dus al een tijdje niet meer echt 'productief' geweest);

www.myspace.com/tivolica

En nog wat andere tracks hieronder;
http://etri76.hyves.nl/

P.S. En waar ik sta....pfff; lastig; mijn interesses zijn zo anders dan pakembeet 4 a 6 jaar geleden.
Destijd kon ik helemaal opgaan in 'electronische' muziek, nu heb ik veel meer behoefte aan samenspel en expressie.
Een aantal voorbeelden zijn; zingen in een koor, meespelen in een percussiegroep etc (erg uiteenlopend, maar dat lijkt inherent aan mijn 'zoekproces').

Even een vraagje hierzo.
Zijn hier ook gebruikers die meerdere instrumenten gebruiken/bespelen?
Oftewel multi-instrumentalisten (niet dat ik mezelf zo beschouw trouwens :) )?

Vind het wel interessant, ook op de manier waarop hier structuur en overzicht in is aangebracht.
Het blijft immers altijd lastiger dan als je maar met 1 instrument bezig bent; hierop kun je je meer focussen (althans; dat lijkt mij).
Zelf heb ik mij de laatste jaren gewoon teveel op de hals gehaald, met niet alleen synths, maar ook gitaar, drums en nu zelfs ook nog zang.
Beetje teveel van het goede naar mijn gevoel.....

dat geeft toch allemaal niet
je kan toch ook beter worden in alles een beetje, of t samenvoegen van al die dingen
als je zin hebt op het ene ding spele en anders op het andere
of MOET je ergens supergoed in worden of zo
kennelijk heb je interesse in sounds uit allerlei instrumenten, anders zou je ze niet hebben. lekker mee doorklooien dan en niet zoveel eisen aan jezelf stellen, dan krijg je er weer meer plezier in en ontstaat er vanzelf wel weer wat.ik heb hier ook allerlei verschillende dingen staan (trompet zelfs! :D) maar das toch juist tof om die dingen te combineren
en als de drums moeilijk zijn kan je ipv het probleem ontwijken dmv loops oid ook natuurlijk daar juist mee bezig gaan en zorgen dat de beats vetter worden.

Heb een paar dagen geleden al mijn effect plugins geordend. Ook de waves via shell2vst.

Dit is echt een openbaring voor me... werkt echt lekker.

Snap niet dat ik jaren in een chaos heb gewerkt...

"analoge" synth ( realtime knoppendraaien en het lijhkt ook nog ergens op)
toetsen( orgel, incl kerk, harmonium, piano, accordeon)
gitaar,
mondharmonica,
div kleine perc+ een beetje drums,
viool( niet om aan te horen) ,
zang
krijg overal wel geluid uit en kan meestal wel "mussi denn" spelen)

verder niet te moeilijk doen, soms ben ik veel bezig met dit instrument, dan weer eens een 1/2 jaar meer met dat etc
"ache mer leut het"

Bedankt voor jullie reacties; doet me echt goed :okdan:
Om het verder even nog denkbeeldig uit te drukken;
Heb het gevoel met een hoop bouwstenen te zitten, maar zonder het cement waarmee je een geheel kunt krijgen en kunt opbouwen en structureren.
Dat is zoals ik er momenteel tegenaan kijk.
@Mindhunter; zal zeker Shell2vst eens gaan proberen; had er eigenlijk nog niet eerder van gehoord.

Die shell2vst werkt heel gemakkelijk. Je sleept de wavesshell's uit de programfiles/waves naar het icoontje shell2vst en dan maakt ie een directory met alle vst's erin.

Wel moet je even uit de steinberg/vstplugins de wavesshells verwijderen.

Dat wist ik zelf eerst niet en heb eerst een paar dagen liggen klungelen.

Maar nu is alles goed.

Alles opgedeeld in

Reverb
Delay
Harmonics
Dynamics
Compressors
Pitchshifters
Modulation
Vocal Processing
Analyzers
Others

Zo werkt het echt super. Veel succes ermee!

Back