Budget drumcomputer?

Ik verkoop mijn mpc2000 in goede staat met 32 mb voor 300. Inclusief o.s. op diskette en digitale manual.

Misschien is dat wat voor je...?
In your face drummachine waar je alleen nog ff een zipdrive bij moet scoren ;)

Een R8 lelijk???? Wat is dat nou weer voor onzin. En als je 'm dan lelijk vindt, uhhh daar gaat het toch niet om. Kijk ook eens naar de Boss DR serie.

Misschien is de MFB 503 iets voor je? Ik heb hem zelf juist besteld... Ik zal je mijn bevinding ervan laten weten als je interesse hebt. En de Korg Electribe R is echt wel een superdrummachine voor zijn geld. Je kan natuurlijk een drummachine van 200 à 300 euro niet gaan vergelijken met de duurdere drummachines van 1000 of meer euro's.

r8 of een ry30 kopen voor max eur.100/125 en voor de rest van je geld kan je m helemaal naar je smaak laten bling-blingpimpen :P (als dat zo belangrijk voor je is)

of je doet gek en koop ze allebei :)
imo zijn het beide goede budgetbakken waar je je geen buil aan kan vallen ...
beide zijn uit te breiden met cards, die van de ry30 zijn zeldzamer dan van de r8. Een r8 wordt vaak genoeg met cards voor betaalbare prijzen aangeboden.

als 19" een optie voor je is, zou ik een Novation drumstation v2 of een airbase99 in de overweging meenemen.

zelf gebruikte ik de ry30 als sequencer voor de airbase99 en dat ging goed.
met een mpc heb ik nooit gewerkt.. Sander of Rezonator kunnen je daar veel meer over vertellen.

@Prayer: zo'n MFB is het imo nou net niet (dat vind ik ook van de korg r serie :P)

Ik verkoop mijn mpc2000 in goede staat met 32 mb voor 300. Inclusief o.s. op diskette en digitale manual.

Misschien is dat wat voor je...?
In your face drummachine waar je alleen nog ff een zipdrive bij moet scoren ;)

Ik weet niet hoor stabby., Maar als je deze koopt ga je er echt geen spijt van hebben! Helemaal niet voor die prijs

De mijne heb ik al jaren.
De pads zijn onslijtbaar en de sequencer is gewoon heerlijk!

tja, t is maar wat je gewoon bent...persoonlijk ben ik niet mee met de MPC step edit mode. Misschien voor eenvoudige hiphopritmes wel, maar ik merk dat als ik voor meer IDM/techno/dubstep achtige ritmes, liever iets XOX achtigs heb waar je makkelijk aanpassingen kan doen. Ik vind dit in een MPC nogal moeilijk als je loops maakt van langer dan 1 maat met nogal veel note informatie in (ik vind mn MPC5000 daarin echt heel onhandig)

en met floppies werken, tja...

tja, t is maar wat je gewoon bent...persoonlijk ben ik niet mee met de MPC step edit mode. Misschien voor eenvoudige hiphopritmes wel, maar ik merk dat als ik voor meer IDM/techno/dubstep achtige ritmes, liever iets XOX achtigs heb waar je makkelijk aanpassingen kan doen. Ik vind dit in een MPC nogal moeilijk als je loops maakt van langer dan 1 maat met nogal veel note informatie in (ik vind mn MPC5000 daarin echt heel onhandig)

en met floppies werken, tja...

Je kan toch de samples in de MPC laten, en de aansturing vanuit je DAW doen ?? en dan de midi-sequence, die je op de MPC zelf zo lastig vind om te maken, pomp je over naar je MPC.. moet toch kunnen ? (overpompen : PC op play > MPC op record)

Ik heb vandaag een MPC1000 kunnen uittesten in de winkel en ik vind de pads echt verschrikkelijk. Je moet er nogal hard op stampen om er iets uit te krijgen.

Het zal waarschijnlijk tussen de Korg ER-1, Korg ES-1 en Alesis SR18 gaan. Die zijn allemaal goedkoper dan €235, wat ook een pluspunt is.

Laatst gewijzigd:
sc_001.jpg

das erik hulzebosch man!

Je kan toch de samples in de MPC laten, en de aansturing vanuit je DAW doen ?? en dan de midi-sequence, die je op de MPC zelf zo lastig vind om te maken, pomp je over naar je MPC.. moet toch kunnen ? (overpompen : PC op play > MPC op record)

hey, dat gaat inderdaad...maar het zou wel handig zijn moest je op een apparaat van bijna 2000 euro (ik heb de 5000) kunnen sequencen zonder je PC ook nog eens aan te moeten sluiten ;-)

De vraag is dan maar waar de MPC nog voor moet dienen...ik wil zeggen : steek de samples dan gelijk in Ableton (in mijn geval) en t klinkt even goed !

(dus ja, ik vraag me soms af waarom ik mn MPC5000 nog zou moeten houden...ik hou van hardware , en één van de redenen is omdat ik het geluid van een draaiende disk niet goed afkan en daar heb ik geen last van met hardware...behalve de MPC dus en ik vind het geluid van de harde schijf erin écht irritant tijdens het muziekmaken...als ik mn RS7000 en mono/machinedrum aanzet, hoor je dus NIKS geluid en zo hoort het voor mij :-)

Het zal waarschijnlijk tussen de Korg ER-1, Korg ES-1 en Alesis SR18 gaan. Die zijn allemaal goedkoper dan €235, wat ook een pluspunt is.

Die SR18 lijkt qua uiterlijk ook veel op een R8, is alleen wat nieuwer en een mooier schermpie :mexico:

Dan zou ik voor een SR16 gaan, hou je nog doekoes over :W

Misschien dat ik een Boss DR-670 of Akai XR20 nog niet uitsluit. Die laatste lijkt me echt geweldig qua gebruikersgemak. Jammer dat er zo geen drumcomputer bestaat die naar alle genres gericht is.

Misschien dat ik een Boss DR-670 of Akai XR20 nog niet uitsluit. Die laatste lijkt me echt geweldig qua gebruikersgemak. Jammer dat er zo geen drumcomputer bestaat die naar alle genres gericht is.

Als je echt iets wil dat naar alle genres is gericht zal je naar software moeten kijken. Linplug RMV of Battery. Contoller met pads erbij en je komt aardig in de buurt bij wat je wil.

Anders moet je toch bij een hardwaresampler zijn of accepteren dat zo'n SR18 of XR20 zijn beperkingen heeft, wat geen minpunt hoeft te zijn.

Jammer dat er zo geen drumcomputer bestaat die naar alle genres gericht is.

Da's omdat dat ding een sampler heet, en als ik jou was zou ik serieus die aangeboden MPC overwegen.

En waarom geen Korg ES-1? Samen met die geposte samples lijkt me dat een goeie koop.

Anway, waarschijnlijk is mijn MX-200 verkocht! Daardoor zal ik een iets groter budget hebben :)

Waarom geen ES-1?

- beperkte sample ruimte
- kleine onduidelijke display
- beperkte sequencer
- Geen fijne (midi) sequencer
- Niet echt een lekkere punch wat de mpc wel heeft (2000 dan)
- Geen lekkere pads om op te rammen
- geen interne chopfuncties?!?
- polyfonie van 6 instrumenten
- plastic feeling van de ES1 , es mk2 is beter uitegvoerd.
- samples moeten via een bespaald type smartmedia kaart geladen worden die tegenwoordig schaars en duur is.

Waarom kiezen voor de mpc die hier aangeboden wordt ? (overigens zie je eerder op deze pagina dat eric hulzebosch met bandana ook een mpc 2000 bezit.)

- Fijne pads
- Lekker punch
- Fijne sample bewerking (heeft tijd nodig om te leren, maar als je het weet, geen probleem)
- 2 apparaten midi aan te sturen en te sequencen (ontlast je je mini laptop mee) (2 midi outs dus)
- 2 midi in poorten. Kan je eentje gebruiken om te een clock vanuit je DAW te sturen en de andere kun je bv je midi keyboard indouwen zodat je bv piano samples kun triggeren in je mpc en de sequencer gebruiken om een loopje in te spelen, met of zonder timing correctie, komt dus ook mooi uit als je een lazy toetsenist bent zoals ik)
- 32 mb sample geheugen
- mogelijkkheden om zip drive op aan te sluiten
- inputs om te samplen
- polifony van 64 samples?!? (nooit opgelet eigenlijk?)
- Uitgebreide sequencer (tot 999 bars, timing instellen, quantizing, swing, 99 sequences waarvan 64 tracks in 1 sequence)
- 16 pads met 4 banks ( full level pad, dus maakt niet uit hoe hard je erop tikt , full level geeftie altijd. 16 levels, pitch control, wat effectjes met de slider te bedienen..)
- robuust apparaat.
- 300 euro is echt niet veel geld voor zo'n bak als deze , lees, een koopje!!! De mijne heb ik ooit 500 euro incl zip drive voor betaald, vond ik al een nette koop toen de tijd)

Nou.. , wat mij betreft is de keuze zo klaar als een klontje.
Kristal helder en zo zwart als dat koffie is zonder melk.

Ik zeg :slotje:

sorry Boelie, maar de MPC-2000 heeft echt geen bijzondere klank hoor, wat er in gaat komt er uit. dat is het. punt. Ook zit er helemaal geen chopfunctie op net als op de es-1. Wel is het de tofste drumsampler die je voor 300 piek kan krijgen. Om het leuk te houden zou je echter het 8 uitgangen bord of het effectbord t.z.t. erin moeten schroeven.

da's dat.

Back