Stabby
Ouwe rot
Waarom geen ES-1?
- beperkte sample ruimte
- kleine onduidelijke display
- beperkte sequencer
- Geen fijne (midi) sequencer
- Niet echt een lekkere punch wat de mpc wel heeft (2000 dan)
- Geen lekkere pads om op te rammen
- geen interne chopfuncties?!?
- polyfonie van 6 instrumenten
- plastic feeling van de ES1 , es mk2 is beter uitegvoerd.
- samples moeten via een bespaald type smartmedia kaart geladen worden die tegenwoordig schaars en duur is.
Waarom kiezen voor de mpc die hier aangeboden wordt ? (overigens zie je eerder op deze pagina dat eric hulzebosch met bandana ook een mpc 2000 bezit.)
- Fijne pads
- Lekker punch
- Fijne sample bewerking (heeft tijd nodig om te leren, maar als je het weet, geen probleem)
- 2 apparaten midi aan te sturen en te sequencen (ontlast je je mini laptop mee) (2 midi outs dus)
- 2 midi in poorten. Kan je eentje gebruiken om te een clock vanuit je DAW te sturen en de andere kun je bv je midi keyboard indouwen zodat je bv piano samples kun triggeren in je mpc en de sequencer gebruiken om een loopje in te spelen, met of zonder timing correctie, komt dus ook mooi uit als je een lazy toetsenist bent zoals ik)
- 32 mb sample geheugen
- mogelijkkheden om zip drive op aan te sluiten
- inputs om te samplen
- polifony van 64 samples?!? (nooit opgelet eigenlijk?)
- Uitgebreide sequencer (tot 999 bars, timing instellen, quantizing, swing, 99 sequences waarvan 64 tracks in 1 sequence)
- 16 pads met 4 banks ( full level pad, dus maakt niet uit hoe hard je erop tikt , full level geeftie altijd. 16 levels, pitch control, wat effectjes met de slider te bedienen..)
- robuust apparaat.
- 300 euro is echt niet veel geld voor zo'n bak als deze , lees, een koopje!!! De mijne heb ik ooit 500 euro incl zip drive voor betaald, vond ik al een nette koop toen de tijd)
Nou.. , wat mij betreft is de keuze zo klaar als een klontje.
Kristal helder en zo zwart als dat koffie is zonder melk.
Ik zeg![]()
Thanks. Maar moet ik wel eerst mijn centjes hebben