Budget drumcomputer?

Iedereen mag zeggen wat ie wil maar ik vind de Electribe R toch een zwaar onderschatte drumcomputer (voor zijn geld). Echt een gebruiksvriendelijke drumcomputer en je kan er ook mee "vingerdrummen". Dat is juist het leuke aan de Electribe's, je zet ze aan en je bent vertrokken. EMX zou ik wel niet aanraden als drumcomputer, mist spijtig genoeg de charme van de Electribe R. Check Vintage Synth maar eens wie de Electribe R al gebruikt heeft http://www.vintagesynth.com/korg/etr.shtml

Daar heb je ook gelijk in, die drumcomputer is ook een hele goede en daarbij heeft hij een synthesizer erbij zitten, zodat de drumgeluiden ook aangepast kunnen worden.

Phochos

ik zie hier op synthforum een Yamama a3000 voor 200 euro (met 128Mb), met extra out's etc
eigenlijk vind ik dat een aanrader voor Stabby...pluk wat kits van het internet, maak een 'basis set' van een paar kits die automatisch laad als je je sampler opzet, en je bent vertrokken. Je kan er ook synth programs inladen, veel effecten in etc etc.

En waarmee gaattie dan sequencen? Zo'n fijne laptop heeftie niet.. kan je beter een meier bijleggen voor een apparaat waar een seq. inzit en waar je andere apparaat ook mee kunt sequencen.

ik dacht dat hij Reaper gebruikte...Midi sequencen vraagt echt niks van je PC hoor (ging perfect vroeger met Atari) dus daar heb je absoluut geen fancy laptop voor nodig
maar een bak met een sequencer in is altijd leuk(er dan één zonder) dat geef ik toe
ik probeer maar te helpen binnen zijn budget...
en de MPC2000, ja een aanrader, maar je moet voor zo'n MPC wel de plek hebben (en in andere threads van Stabby las ik dat hij niet echt veel plaats heeft)...best wel grote bakken die MPC's (behalve de 500 dan of de 1000)

Ik denk dat ik uiteindelijk de Korg ER-1 kies. Is dat een goede keuze?

Versie 1 of 2?

Nadeel van deel 1 vind ik de knoppen.. =(

Verder wel geinige bakkies (in de 2e versie zitten zeker wel lekkere 808-ige kicks na wat draaien, ken ik me herinneren; versie 1 ken ik [nog] minder)

Als je de ER (versie 1 of 2, ze zijn allebei leuk) tweedehands kan scoren voor 200 euro (of minder) denk ik niet dat je een verkeerde keuze zult gemaakt hebben. Ik heb zonet de MFB 503 ontvangen... Ook wel leuk maar niet zo uitgebreid als de ER (mijn opinie). Korg ER is echt wel de beste budget drumcomputer (spijtig dat hij niet meer nieuw wordt verkocht, hopelijk komt Korg met de MK3).

Koop gewoon een drumcomputer die je zelf op t oog hebt. Iedereen geeft tips waarom je het beste iets kan kopen maar blijkbaar doe je er weinig mee..

Vind je de drumcomputer die je koopt niets dan verkoop je em toch weer?

Back