Als je moet kiezen.......

maurice1970

Ik woon in Naaldwijk.
Sorry maar open weer een nieuwe thread:-))).
Maar moet het toch even vragen!!.
Als jullie moesten kiezen tussen een yamaha mo6 of een roland fantom xa, wat word het dan??
De fantom heeft sampling.... De mo heeft....... zucht..

zucht...

zucht ook...

Het blijft een kwestie van de appels en peren... de één zweert bij het geluid van de Roland, de ander bij die van Yamaha (of andere, Kurzweil, Korg)

Ook de gebruikersinterface is belangrijk. Probeer die bakken daarom gewoon uit bij een muziekzaak die ze beide heeft staan.

Je kunt natuurlijk ook proberen een Xa of Mo6 tweedehands te scoren. Bevalt ie niet, dan verkoop je 'm tegen vergelijkbare waarde door.

Ja dat bedoel ik kan een mo6 kopen van 2 jaar oud, met garantie, nog een jaar.
Of een fantom xa van 1 jaar oud, 256 mb 2gb compact flash vol, en een flightcase...

beide rond de 650eurie...

Ja dat bedoel ik kan een mo6 kopen van 2 jaar oud, met garantie, nog een jaar.
Of een fantom xa van 1 jaar oud, 256 mb 2gb compact flash vol, en een flightcase...

beide rond de 650eurie...

:erm: flightcase betekent vaak dat ie mee naar optredens(?) is geweest.. een jaar jonger ook nog en dan zelfde prijs..
Hoeft niet slecht te zijn uiteraard, maar zou m wel ff extra testen en navraag op doen.

Verder is t net wat JIJ fijner vindt werken/beter vindt klinken.. kan niemand anders voor je bepalen..

Aanvullend: bedenk ook wat je met de synth wilt. Het ene merk is beter in bepaalde klanken dan de andere.

Back