Isoleren van klein stukje muur...

maar ik denk dat het weinig zin heeft om lichte isolatie te plaatsen tussen je nieuwe studio en de buren. contactgeluid voorkom je er niet mee.

maar ik denk dat het weinig zin heeft om lichte isolatie te plaatsen tussen je nieuwe studio en de buren. contactgeluid voorkom je er niet mee.

Tja... dat weet je altijd pas achteraf.... :)

Nieuw fotootje, nu tijd voor :biertje:
IMG_1166.JPG

Tja... dat weet je altijd pas achteraf.... :)

Lekker makkelijk... Volgens mij zijn er vooraf genoeg tips gegeven en daarnaast is er genoeg over te vinden op internet. Als je vervolgens toch je eigen gang gaat moet je niet raar opkijken als het niet werkt.

Verder zien je foto`s er leuk uit! :biertje:

Niet? Hmm... ik had daar toch zeker wel een demping van +/- 20dB van verwacht... ;)

Ik was ook eerst van plan vloerkleed in de nieuwe studio aan te leggen maar het blijkt de moeite niet waard te zijn. Mijn toekomstige vloer bestaat overigens uit die dikke groene matten (ff naam kwijt) over de bestaande vloer en daarover 2 lagen zwaar plaatmateriaal(kruislings en los van de wanden). Daarover ondervloer en dan laminaat.

Laatst gewijzigd:
Lekker makkelijk... Volgens mij zijn er vooraf genoeg tips gegeven en daarnaast is er genoeg over te vinden op internet. Als je vervolgens toch je eigen gang gaat moet je niet raar opkijken als het niet werkt.

Is ook, maar dit was gewoon voor nu het maximaal haalbare voor mijn portemonaie op het moment. Voor die paar tientjes kan ik niet sukkelen natuurlijk. En een hele bak ervaring erbij qua klussen!!!
En dat het echt helemaal niet werkt kan ik me niet voorstellen. Het zal altijd wel iets werken, maar gewoon minimaal, want het meest van het geluid (laag) zal altijd nog via de constructie doordreunen.
Maarja, ik heb lol gehad met klussen, veel ervaring opgedaan en de buren hebben ook het idee dat ik er iets aan gedaan heb.

Dus we drinken er nog een :biertje: op, geen Jupi maar lekkere Westmalle!!! 8~

Ik was ook eerst van plan vloerkleed in de nieuwe studio aan te leggen maar het blijkt de moeite niet waard te zijn.

Ik heb de vloerbedekking niet gedaan voor de isolatie, puur voor het zicht. Dat laminaat was gewoon goedkoop lelijke poep.
Ik vind het er nu best ok uitzien, warm maar toch zakelijk.

en anders ga je eerst bier drinken met de buren en hoef je misschien niets te isoleren :)

Das misschien geen slecht plan *D

Vandaag nog even bezig geweest met wat spullekes neerzetten...
IMG_1173.JPG

En het past allemaal zoals gepland:
IMG_1174.JPG

IMG_1175.JPG

Rackje aan de achterkant... alles nog leeg, dat wordt een hoop werk... ;{;{;{
IMG_1176.JPG

Voor nu houd ik het lekker voor gezien. Even weekend vieren. Maandag beginnen met de ellende die men ook wel kabeltjes noemt!

Zal nog wel wat werk worden.

Ben ook van plan om binnenkort wat te verbouwen bij mijzelf.
Vorige keer dat ik alles aan moest sluiten was ik 2 dagen kwijt.
Er is nog alleen maar meer bijgekomen. (Gewoon omdat het kan)
Maw zomervakantie werk.

en anders ga je eerst bier drinken met de buren en hoef je misschien niets te isoleren :)

En gewoon eens samen met de buren kijken hoe hard het geluid kan totdat het vervelend begint te worden. Geef je telefoonnummer, dan kunnen ze je bellen als het te hard gaat. Dat zullen ze toch niet zo snel doen, maar dat geeft ze iig de mogelijkheid. Als jij je vriendelijk opstelt, voorkomt dat al een hoop irritatie :eureka:

En gewoon eens samen met de buren kijken hoe hard het geluid kan totdat het vervelend begint te worden. Geef je telefoonnummer, dan kunnen ze je bellen als het te hard gaat. Dat zullen ze toch niet zo snel doen, maar dat geeft ze iig de mogelijkheid. Als jij je vriendelijk opstelt, voorkomt dat al een hoop irritatie :eureka:

Oooh ja zeker dat ik dat ga doen.
Ik heb de buurvrouw al diverse malen aangesproken en verteld wat ik precies aan het doen ben en wat ze kan verwachten.
Ik krijg elke keer enorm aardige reacties terug, in de trend van "Ooh, nou ons zul je ook wel eens horen. De meiden hier hebben de muziek ook wel eens hard."

Nu denk ik dat ze er iets te licht over denken en ga ik volgende week een uitgebreide test-dag houden, zodat ik weet tot hoe hard ik kan gaan zonder dat het aan hun kant irritant wordt.
Soms (zeker tijdens het afmixen van kick-bass) moet je nu eenmaal blazen, daar zal ik ze ook voor waarschuwen dat ik dat af en toe doe en niet zomaar voor de lol en zeker niet om ze te irriteren, maar dat het gewoon m'n werk is.

En inderdaad tijden afspreken waarop ik gewoon m'n gang kan gaan.

Kijk, eigenlijk is het andersom nog irritanter. Als ik weet dat de buren kunnen meegenieten, dan ga ik niet echt met een ontspannen gevoel muziek zitten maken en dat is eigenlijk nog het meest vervelend. Ik wil gewoon ongestoord lekker kunnen werken zonder het gevoel dat er iemand over mijn 'schouder' meeluistert :)

We zullen het volgende week allemaal wel merken denk ik zo!

Soms (zeker tijdens het afmixen van kick-bass) moet je nu eenmaal blazen, daar zal ik ze ook voor waarschuwen dat ik dat af en toe doe en niet zomaar voor de lol en zeker niet om ze te irriteren, maar dat het gewoon m'n werk is.

Echt blazen hoeft toch niet voor goed af te mixen lijkt me. Hooguit dat je eventje wat harder gaat, maar zeker niet een heel nummer blazen. Dan mix je toch niet lekker af. Kunnen je oren ook minder lekker luisteren.

Echt blazen hoeft toch niet voor goed af te mixen lijkt me. Hooguit dat je eventje wat harder gaat, maar zeker niet een heel nummer blazen. Dan mix je toch niet lekker af. Kunnen je oren ook minder lekker luisteren.

Nou ja, soms wel, maar dat is inderdaad maar heel eventjes. Als je dat lang achter elkaar doet zijn je oren binnen no-time compleet luistermoe.

Maar ik heb wel gemerkt dat platen die gewoon lekker moeten knallen niet af te mixen zijn op alleen laag volume. Dit is eigenlijk puur psychologisch; als je op een luider niveau aan het produceren bent, krijg je ook een soort 'adrenaline' tijdens het werken welke er weer voor zorgt dat je andere geluiden gaat uitkiezen en deze anders in de mix gaat leggen dan dat je gedaan zou hebben als je alles heel zachtjes hebt staan.

Natuurlijk werk ik op heel veel verschillende volumes door elkaar.
Honderd keer per uur checken hoe de productie klinkt op verschillende volumes en het liefst ook nog eens op verschillende speakers. En proberen jezelf niet voor de gek te houden door vaak de opwelling van het moment. Ten alle tijden nuchter blijven t.o.v. je eigen mix, dan kom je vaak het verst.

Nou... wat een mega-productief dagje vandaag....... not!

Even lekker niks gedaan (zwaar weekend gehad ja :)) en nu pas op gang.
Het resultaat van vandaag:
IMG_1252.jpg

Misschien zo nog even wat kabeltjes prikprakken!

Zo...

Ik haat kabeltjes aansluiten!
IMG_1255.JPG

Ikea kabelgootjes:
IMG_1256.JPG

Na een lange dag:
IMG_1257.JPG

En:
IMG_1258.JPG

En:
IMG_1259.JPG

En:
IMG_1260.JPG

Slagveld op het eind van de dag:
IMG_1261.JPG

Pfffff... morgen weer een dag en dan moet het toch allemaal wel aangesloten staan èn (niet geheel onbelangrijk) werken!

wow... zie er gelijk weer tegenop om de zooi bij mij aan te sluiten.. :(

maar ja..

Wel leuk zo'n reportage :)

nee man dat is juist superleuk ! Of ben ik de enige daarin?

nee man dat is juist superleuk ! Of ben ik de enige daarin?

Oooh als ik dat geweten had, had je hier alles mogen aansluiten voor een kan koffie en een krat bier! (en een Whopper) :D

Nee, maar het is soms best leuk. Vooral het ontwerpschema uitdenken en als het aangesloten staat en het werkt, dat geeft wel een soort kick. Maar wat niet leuk is, is urenlang jezelf in de vreemdste bochten onder het bureau moeten wringen om erbij te kunnen en dan naderhand tot de conclusie komen dat je een belangrijk kabeltje vergeten bent... :stupid

Zo... mackie computer doet het...
Pc ook weer aangesloten:
IMG_1269.JPG

De 2 grote absorbers opgehangen:
IMG_1270.JPG

Voor de rest heel de dag bezig geweest met midibekabeling + nog wat digitale audiokabeltjes heen en weer te trekken. Lekker handig zo in je eentje. Honderdduizend keer heen en weer lopen van de voor naar de achterkant van het bureau...

Morgen nog even de speakers neerzetten en dan zit het allemaal wel grotendeels aangesloten.
Morgen komen ze ook langs om de zwaairichting van de deur (van binnenkomst) om te draaien. Anders kun je niet naar binnen (en dat is toch vrij essentieel :)).

Toenstraks even het e.e.a. getest qua midi en audio en tot nu toe werkte het meeste in een keer, dus dat viel me alles mee!

Back