Na het SAE ?

RVL

Stamgast
Beste mensen,

Ik heb bijna het sae audio engineering program afgesloten. Maar merk dat het bijzonder moeilijk is om ergens ervaring op te doen. Gezien het feit dat sae eigenlijk niet met stages werkt waar je eventueel kan blijven.

Nu is mijn vraag. Hoe hebben anderen dit gedaan. Ik heb zelf een behoorlijke it achtergrond, maar wil hier uit. Steeds hoor ik bij vacatures dat ik te weinig aantoonbare ervaring heb, aangezien ik relatief alleen wat kleine dingen heb gedaan.

Nu wil ik graag de post-productie kan van film op. Maar zie niet in hoe dit aan te pakken en ervaring op te doen.

Ben benieuwd naar julie reacties en of jullie wellicht tips hebben.

gr R

Ik ben net gestopt met mijn freelance bestaan als geluidstech maar ik kan je wel vertellen hoe het begon.

Ik werkte als vrijwilliger bij een podium hier heb ik het "vak" geleerd en heb ik contacten opgedaan. Later toen ik mijzelf goed genoeg vond heb ik me ingeschreven bij de KVK en belastingdienst. Zodoende heb ik 2 jaar lang als freelancer gewerk bij verschillende PA-bedrijven, bands en theaters.

Mischien is dit wat voor jou??? Of moet je eens kijken bij de Hoogeschool voor de kunsten of kijk op www.zichtlijnen.nl

Nu weet ik er niet zo heel veel vanaf, maar ik heb zelf de indruk dat voor veel mensen in het vak de SAE niet zo heel nuttig is als opleiding, en dat het afgestudeerd zijn daaraan weinig indruk maakt. Die indruk heb ik ook, want ik heb wel eens werk gehoord van SAE afgestudeerden wat productietechnisch gezien echt SLECHT was, en werk van autodidacten wat klonk als een klok. het lijkt me dus dat ervaring opdoen de truuk is.

Zoals Major hostage zegt is beginnen als vrijwilliger bij een regionaal podium een goede eerste stap. In dat werk leer je ook bands en mensen kennen. Via bands kan je dan proberen een plekje als geluidstechnicus op een toertje te krijgen. Dat staat ook altijd mooi op de CV.

Back