Responstijd server

Neu..dan gaat ie snel naar de winkel voor een nieuwe computer.. :D

mezelf kennende zou ik dat wel doen.. :stupid

traaaaaaag

traaaaaaag

slow-snail1.jpg

Bijna 40 seconden om een pagina te laden.. =(

Nu gaat het weer normaal gelukkig.. vannacht schoot het echt niet op.
Ging echt specifiek om SF:confused:

Op dat soort tijdstippen worden er een hoop scripts opgestart om het forum goed te laten draaien (denk aan het versturen van notificatie e-mails, het bijwerken van het aantal lezers per forum etc.) Gisternacht draaide er een wt zwaarder script (het volledig indexeren van elke post) wat voor de vertraging zorgde.

Toevallig was jij nog wakker om het mee te maken :)

De chat moet nu al dagenlang handmatig refreshed worden, dat is vrij irritant. Kans op een fix?

De chat moet nu al dagenlang handmatig refreshed worden, dat is vrij irritant. Kans op een fix?

Zeker, het is (voor nu) gefixed :) Er moet wel een structurelere oplossing komen, aangezien het chatscript met stip op nummer 1 de meeste resources van de webserver vraagt :)

Wordt vervolgd dus!

Maw een aparte tsjet servert?

Zeker, het is (voor nu) gefixed :) Er moet wel een structurelere oplossing komen, aangezien het chatscript met stip op nummer 1 de meeste resources van de webserver vraagt :)

Wordt vervolgd dus!

dus de vertraging zou er niet zijn zonder de chat?

wat is het hier dan op de eerste plaats: een chat of een synthforum?

:bekdicht:

De ene chat is de andere niet, ik kan me voorstellen dat ze bij de overgang naar de nieuwe vBulletin software voor een andere chat hebben gekozen dan er eerst draaide, en welke dus meer resources gebruikt.

Meeste forumsoftware wordt niet standaard uitgerust met een chatuitbereiding, dus daar zal je zelf een en ander mbv bestaande scripts iets in elkaar moeten flansen en er zal iets moeten komen wat aan de chat vertelt wie er inlogt, dat stukje beperkt de keuze nog al in de oplossingen, omdat niet alle (reeds bestaande) scripts compatible zijn met alle forumsoftware en dat dus deels maatwerk is.

Maar volgens mij had copini ergens al eens aan gegeven dat er op termijn een nieuwe chat geinstalleerd zou gaan worden.

Begon DSF ooit niet op mirc?

als de chat belangrijker is dan het forum zelf heeft deze thread niet veel nut.

daar zal dan blijkbaar wel véél meer informatie op te halen zijn over synths dan hier

slak.JPG

..weer hier

als de chat belangrijker is dan het forum zelf heeft deze thread niet veel nut.

daar zal dan blijkbaar wel véél meer informatie op te halen zijn over synths dan hier

zeker. De chat is al jaren het artistieke broeinest achter het forum. Dus dat toontje bevalt me helemaaaaal niét eigenlijk. :frons:

zeker. De chat is al jaren het artistieke broeinest achter het forum.

19:15 <mc_kwok> ik heb het daar alleen maar over mezelf

Back