Verpakkingsmateriaal / hoe een grote synth in te pakken?

mdv

Just Intonation
Ik moet een SY99 (19 kilo) inpakken en versturen.
Heeft iemand tips waar ik een doos kan vinden waar hij inpast of hoe die te maken?
En waar je piepschuim en van die peanuts kunt krijgen?

Thanks!

Bedrijventerrein bij je in de buurt? Meubelzaak of zoiets? Bouwmarkt? Die hebben vaak wel overbodig (afval) verpakkingsmateriaal, waar de handel uitkomt. Ik zou gewoon even binnenlopen en vragen of ze wat hebben. Anders even een kastje kopen bij Ikea die dezelfde afmetingen heeft als je synth ;)
Ik heb mazzel, m'n pa heeft een groothandel, verpakkingsmateriaal genoeg. Maar dat soort bedrijven moet je dus zoeken.

Aah ok had ik nog niet aan gedacht, thanks :)
Zat bedrijventerreinen hier.

inpakken......................................

zorg voor redelijk wat stevig karton, en goed plakband ( voor een habbekrats te koop bij action)
eerst de synth in bubbleplastic inpakken,vooral veel gebruiken bij de zijlkanten, dit worden gelijk een soort stootranden.
dit zijn ook de meest kwetsbare plekken bij hard neerzetten en vallen.
ik gebruik soms een houten lat over het keyboard om de toetsen te beschermen, hangt van het gewicht af.
maak een doos van het karton met aan alle kanten van de ingefoliede synth 10Cm extra ruimte.
nu komt de echte pret........................

neem een lading kranten, en rol de afzonderlijke pagina's op, zo rommelig mogelijk, een soort van prop, maar wel een langwerpige.
vul hieer eerst de bodem van de doos mee op, leg de synth erin, en dan verder stevig, maar niet propvol, met kranten proprollen.
daarna de hele handel stevig, wees niet te zuinig met plakband, dichttapen.
voor een synt van dit formaat gebruik ik soms wel twee rollen.

wat ook belangrijk is, goed leesbaar en groot het adres, postcode en afzender eropzetten, zodat zelfs een blinde postbode het kan lezen. en controleer desnoods 10 keer of deze informatie klopt.
( ik kreeg een keer een pakket wat ik verstuurd had op mijn eigen adres afgeleverd, ze hadden de afzender dus als aflever adres genomen:stupid
sucses:mega:

Thanks voor de tips!

Over verzenden naar verkeerd adres heb ik ook een leuk verhaal.
Ik woonde in een wijk die gesloopt ging worden en was een van de laatsten die er nog woonde (zou over ongeveer een maand verhuizen)
Werd een pakketje naar me opgestuurd met een 2e hands hoofdtelefoon (dure), maar wat blijkt: was de tnt opgehouden met bezorgen naar mijn wijk! Dachten dat er niemand meer woonde, kreeg ineens geen post meer.
Ik nam nadat ik dat doorhad en check en bij de tnt aan dat het pakketje terug naar afzender was gegaan, maar wat had de tnt nou gedaan.. ipv onderop het pakketje kijken voor de afzender hadden ze mijn adres eraf gepulkt en daaronder een ander afzender adres gevonden (doos was hergebruikt door verzender).
Die mensen kregen ineens mijn hoofdtelefoon bezorgd lol
Hadden gelukkig door dat die doos de doos was die ze zelf naar iemand anders hadden gestuurd tijd geleden en stuurden het weer door naar de verkoper die hem voor een 2e keer naar mij stuurde op mijn nieuwe adres deze keer.
Is uiteindelijk allemaal goedgekomen dus maar heeft me wel 3 keer verzendkosten gekost!

Back