synths aan de muur

Ik heb het Bikkel-systeem eens goed onder de loep genomen, dat ziet er toch niet verkeerd uit (met name de prijs). Ik zal eens bij het lokale Gamme equivalent gaan kijken... Verstelbare dragers zullen ze hier toch wel verkopen?! :)

Thanks Bikkel!

OK ik heb alles gemonteerd. Het ziet er goed uit, maar bij enkele strips zijn de eerste of bovenste twee gaten in 'cement' gegaan en die zitten dus niet goed vast. Zijn er opties waarmee ik alsnog die bovenkanten kan vastzetten? Ik heb de onderste twee lagen nu wel al in gebruik. Trilt niet bij het spelen. Ik kan overal goed bij. Lekker veel plek :)

Ik ga nog drie setjes verstelbare dragers bestellen en ik moet nog ergens zo'n aluminium strip vandaan toveren, dan maak ik er nog een derde laag bij voor mijn JX-3P en nog wat losse bakjes. Misschien dat ik niet vergeet morgen aan mijn vriendin te vragen er alvast een foto van te maken, maar het is allemaal nog niet af opgesteld en aangesloten.

Nice Bikkel, ik ben benieuwd! Ik heb hier nog geen verstelbare dragers kunnen vinden trouwens! Ik zal het internet nog even afspeuren. De rails heb ik wel gevonden. Ik ben van plan er een systeem mee te bouwen voor 2 keyboards, en een werkblad voor pc monitor. Even opmeten. Mooi dat het niet trilt als je speelt, mijn x stand wiebelt namelijk nogal!

Ik heb hier nog geen verstelbare dragers kunnen vinden
Die ga je ook niet vinden bij Gamma :(
ik hoop dat je die muurrails nog niet gekocht hebt bij Gamma, want het zal vast zo zijn dat verstelbare dragers niet in die rails passen...

Ik denk dat ik er uit ben, ik boor gewoon twee extra gaatjes precies op de plek tussen de gaatjes. Ik moet dan helaas wel weer eerst de strips losschroeven voordat ik het gat kan gaan boren voor de plug :stupid

Als je combinaties wilt maken van verschillende dragers naast elkaar kun je trouwens denk ik beter dubbele wandstrips gebruiken. En vermoedelijk hebben ze in Engeland ook alleen bij de specifiekere winkelinrichters wat meer opties wat betreft element systeem. Ik heb zojuist nog drie setjes verstelbare dragers besteld, moet ik alleen nog een stuk aluminium versieren voor de rand.

Laatst gewijzigd:
Bij de Gamma kun je vrijwel alles kopen, wat je zoekt heet element-systeem en is een standaard waar aan vrijwel alle fabrikanten aan voldoen. Het enige wat ontbreekt zijn kantelbare schapdragers. Die heb ik zelf besteld bij http://www.dewinkelinrichter.nl/, dat zijn dus deze dingen. Die gaan bijna tot 45 graden in de schuinste stand.

Alles wat je bij de IKEA koopt is verder niet volgens een vast systeem en het is daardoor dus ook niet uitbreidbaar.

Ik ben zelf bezig om het bij mij te installeren, als het af is pleur ik wel wat foto's online :)

Ik heb die verstelbare dingen bij Hubo gekocht destijds.

Gamma hebben we hier niet :)
Ja, ik zal inderdaad wat winkel inrichters moeten opzoeken. Ik heb nog niks gekocht trouwens, was het van plan maar een ER-1 kwam ertussen!

Heb je misschien een paar foto's Bikkel ?

Ik wil m'n Trinity en AW4416 ook aan de muur bevestigen en na lang zoeken zag ik hier de (jou) mooie oplossing :okdan:

Schuiven bespaar je veel ruimte mee

Hier kan ik er 10 kwijt 2,3 m breed 1,5 m hoog 50cm diep

Er kunnen nog 2 lades bij net boven de grond
rack en mixer eraf en er kunnen er nog 2 bovenop

dat zou 14 zijn

alles nog goed te bedienen in uitgeschoven stand

schuivert.JPG

Vlak voor het verkassen me ineens bedacht dat ik nog een foto zou moeten maken van het bikkel-systeem. Ik zou zweren dat ik er nog een had van precies de andere kant, maar je krijgt wel een aardig idee zo. In mijn nieuwe huisje ga ik die dragers en planken nog een kleurtje geven, dan steekt het mooi af tegen die aluminium hoeken.

Attachments

• DSC_0428_800.jpg
    DSC_0428_800.jpg
    158,4 KB · Bekeken: 104
In mijn nieuwe huis hebben ze trouwens op zolder allemaal van dat soort schuifplanken zoals Vic heeft gemaakt in een apart hok. Bijna alsof het al klaar staat :okdan:

Gaaf, toevallig zat ik er van de week nog aan te denken. Bedankt voor de foto's, in het nieuwe jaar ga ik ook zoiets in de slaapkamer fabriceren. Is de vrouw ook weer blij haha :) De angle van die synths op die planken is best oke zo te zien.

Ja dat is zo'n 40 graden denk ik. Ik kan zittend de ESQ1 en de QY700 programmeren.

dewinkelinrichter

dewinkelinrichter

Ik heb net gekeken en heb gezien waar Jordan Rudess zijn keyboard standaard vandaan heeft. Gemaakt door een Nederlander. Nu begrijp ik waar die gozer hem (keyboardstandard en niet JR) vandaan heeft. Als je er 1 hebt gaat het nog.

Bij de Gamma kun je vrijwel alles kopen, wat je zoekt heet element-systeem en is een standaard waar aan vrijwel alle fabrikanten aan voldoen. Het enige wat ontbreekt zijn kantelbare schapdragers. Die heb ik zelf besteld bij http://www.dewinkelinrichter.nl/, dat zijn dus deze dingen. Die gaan bijna tot 45 graden in de schuinste stand.

Alles wat je bij de IKEA koopt is verder niet volgens een vast systeem en het is daardoor dus ook niet uitbreidbaar.

Ik ben zelf bezig om het bij mij te installeren, als het af is pleur ik wel wat foto's online :)

Back