Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mja misschien,
ik mis gewoon mijn onverschilligheid/onwetendheid/onbevangenheid die ik vroeger wel had...
veel ouderen die niets meer "hoeven" hebben dat nu, waaronder mijn ouders, die zeggen meestal "ach zo is het nou eenmaal" of "je kan er toch niets aan doen" als ik me weer opwind over bepaalde hedendaagse irritaties... ik wou dat ik dat kon haha...

het is dus nog niet te laat
aan die onbevangenheid kan je werken
je weer openen voor de wereld

ik wou dat ik die onbevangenheid weer had ja..

maargoed, uiteindelijk MOET je tegenwoordig meedoen met de maatschappij :
werken, belastingen, energiekosten, boodschappen, schoonmaken, huur betalen enz enz enz...
je hebt met bureaucratie te maken, irritante mensen in het verkeer of in supermarkt of in de buurt enz..

je hebt geen keuze om het anders te doen zegmaar...

maar jouw vrijheid en onbevangenheid zit m niet in die dingen zelf, maar in jouw relatie tot die dingen

maar jouw vrijheid en onbevangenheid zit m niet in die dingen zelf, maar in jouw relatie tot die dingen

ja maar ik kan toch niet zorgen dat bv. andere mensen meer common sense krijgen of dat de benzineprijzen minder worden of dat de files minder worden of dat je wel goed geholpen word als je een instantie belt??

je kan de hele wereld niet veranderen...alleen hoe jouw verhouding tot die wereld is

dat bedoel ik, je kan alleen maar meebuigen en meedoen...

mja maar er zijn toch wel een aantal 'vrijheden' of dingen die JIJ lekker kan doen of niet dan?

die zijn er wel, maar uiteindelijk zijn die ook maar tijdelijk

ik wou dat ik die onbevangenheid weer had ja..

maargoed, uiteindelijk MOET je tegenwoordig meedoen met de maatschappij :
werken, belastingen, energiekosten, boodschappen, schoonmaken, huur betalen enz enz enz...
je hebt met bureaucratie te maken, irritante mensen in het verkeer of in supermarkt of in de buurt enz..

je hebt geen keuze om het anders te doen zegmaar...
Je kan irritaties die je hebt mbt dingen wel minimaliseren.
Ik laat mijn (biologische en betaalbare) eten wekelijks bezorgen, kom bijna nooit in een supermarkt.
Moet je wel in de buurt van een dergelijke service gaan wonen, maar hier kan dat.
Energiekosten, kan je minimaliseren door er minder van te gebruiken en verstandiger met energie om te gaan.
Schoonmaken, tja.. wees maar blij dat je het nog kan. Ander krijg je dat weer, ' vroeger kon ik nog zelf schoonmaken' die tijd komt vanzelf.
Irritante mensen in het verkeer, heb ik ook last van, ik toeter het van me af
Irritante mensen in de buurt, ga ik een andere buurt wonen..
Belastingen, verdien zo weinig dat je alleen maar belasting terug krijgt..
Werken, werk niet meer dan strict noodzakelijk. Ik werk freelance, en max 15/ 20 uur in de week.
Je kan ook een partner zoeken die voor je werkt, maar dan moet jij schoonmaken. Ik deel die taken.
Je kan ook je leven totaal omgooien, laat je inspireren door andere mensen die dat hebben gedaan, maar dan moet je het wel uitzoeken hoe dat dat het beste kan voor jou.

Maar enkel ontevreden zijn met hoe het nu is en daar niets aan veranderen, dat is niet goed voor je.
(hoewel, daar kan je best oud mee worden nog)..

Maar wil je geen zorgen meer ? Zoek maar eens op ' tiny house / home' in youtube.

Maar er zijn nog heel veel andere manieren om je leven in te richten, ik zeg doen! :okdan:

vroeger had je nog loeki de leeuw wat de reclames minder irritant maakte...
bovendien waren de reclames niet zo irritant schreeuwerig als nu :)

Die hadden we al gehad eej..

Kabel wegdoen en radio uitzetten.

Ik heb nu hier een Apple TV2 met jailbreak en XMBC er op, en kijk alles wat los en vast zit, 'on demand' zeg maar, behalve reclame.

Kan jij ook. :)

Probleem met jou is dat je je wel irriteert aan alles, maar er niets aan wil veranderen omdat je verslaafd bent aan de voordelen van je leven, en dat nekt je.

Het kan echt anders, maar je doet het niet. Zonde.

Dan doe je gewoon je kabel(TV) weg (of schotel) en ga je lekker op je TV youtube kijken wat jij wil toch?

Ik kijk af en toe een avondje Tiny Houses, dan weer een avondje, Square Foot Gardening, soms wat geschiedenis, andere DIY stuff, kookprogramma's, extreme sports, van alles wat, of als ik niks weet, kies ik iets uit Icefilms (zoek maar op in Google)

Alleen maar kijken wat ik wil en wanneer ik het wil, geen reclame, alleen maar full satisfaction.

Dus.. wat houdt je tegen..

gaaf idd, je moet wel het 1 en ander zelf doen maar dat zie je op een gegeven moment niet meer als werk maar gewoon als een bezigheid :okdan:
je moet je nutuulk niet vervelen :D

mooi als community ook zoiets... maar ja, dit soort dingen wil de establishment niet want da's minder kassa dus zal daar op een gegeven moment wel wat roet in het eten worden gegooid door 1 of andere in scene gezette murder case of iets met andere society bedreigende schandalen zodat zo'n gemeenschap snel opgedoekt kan worden nutuulk...

Je moet wel iets te doen hebben, bijvoorbeeld een ministudiotje, en anders ga je een heel dorp met tiny houses bouwen, en ga je die verhuren aan toeristen, minizwembadjes er bij, wordt harstikke leuk allemaal! :D

Helaas is grond in Nederland wel wat moeilijker dan in Amerika bijvoorbeeld, maar waar een wil is is een weg. Altijd.

Alle problemen van vroeger zijn al achter de rug en opgelost/niet meer relevant, en daarom lijkt vroeger makkelijker dan nu.

Vroeger...toen moest je tijdschriften kopen om iets over synths of games te weten te komen en moest je naar rommelmarkten of boekjes of plakbriefjes neuzen om tweedehands spul te kopen zonder enig idee van een normale vraagprijs te hebben.

vroeger kon je nog gewoon lekker ongedwongen depressief zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back