Vroeger..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vroeger nam ik mijn eindmix op op een cassettebandje. :dubbel:
Of op een tape op mijn Revox B-77. :luv:

Dat laatste wil ik volgend jaar ook weer eens gaan doen, als ik hem eindelijk heb laten reviseren.
En ook daar gaat de geschiedenis zich dus weer herhalen...........;)

Maar dan natuurlijk wel direct via de nabandcontrole weer het digitale domein in....:P

Of misschien toch maar naar Vintage OpenDeck van Steinberg kijken............?

Laatst gewijzigd:
heb nog geen 1 goed antwoord gezien hierop

vroeger vroeg bass zich dit af, nu ook nog, en straks blijft dat zo

heb nog geen 1 goed antwoord gezien hierop

Bass schreef:
"wat is er nu, BEHALVE alle technische ontwikkelingen, ECHT beter dan vroeger?"

Is natuurlijk ook een beetje lastig om hier een goed antwoord op te vinden omdat de loop van ons leven voor een heel groot deel bepaald wordt door technische of andere wetenschappelijke ontwikkelingen.

Wil je hier een antwoord op hebben dan moet je dus zoeken naar iets wat geheel vrij is gebleven van invloed door technische ontwikkelingen, en wat zou dat dan zijn?

Daarbij lijkt het er ook op dat jij dus schijnbaar meer waarde hecht aan verbeteringen die niet door technische ontwikkelingen hebben plaats gevonden dan door verbeteringen die wel hun oorsprong vinden in technische verbeteringen.

Waarom meer waarde hechten aan iets wat er misschien niet eens is?

Verder denk ik dat je verbeteringen niet moet zoeken buiten je zelf maar juist in je zelf, wat heb jij wezenlijk kunnen verbeteren aan je eigen leven en aan dat van anderen?

Is daar wel een antwoord op? En zo ja, dan ben ik daar wel benieuwd naar.

Of is het zo, dat als blijkt dat daarop geen antwoord te vinden was, dat je dan triomfantelijk kan stellen dat vroeger alles beter was, met uitzondering van die factoren die door technische ontwikkelingen zijn beinvloed.

Wat heb je dan bereikt? Dat je ontevreden bent met het nu, en dat vroeger gelukzalig was ?

Mocht dat zo zijn, dan is een cursus [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness"]Mindfullness misschien wat voor je ?

Ik denk dat er veel verbeterd is afgelopen decennia, alleen heeft dat niet iedereen reeds bereikt, er is nog veel werk wat dat betreft.

het lijkt er idd een beetje op dat bass de antwoorden buiten zichzelf zoekt en daar zijn hele denken en doen van af laat hangen idd, net als met bijv het klagen over de top-40 terwijl je ook kan zeggen "doei top-40, ik zoek wel iets anders op"... niet dan, ja tog?

een reden waarom vroeger ook als beter ervaren zou kunnen worden kan zitten in het feit dat je je toen nog redelijk aan de regeltjes moest houden van bijv je ouders, op tijd naar bed, tanden poetsen, om 5 uur aan tafel, smorgens op tijd er uit en naar school etc maar tegelijker tijd dus ook minder zorgen... enz...

tja voor mij persoonlijk waren vooral de eerste helft van de 80s vanaf nu gezien erg "gelukzalig" ja...
natuurlijk heeft de leeftijd daarmee te maken, want toen woonde je nog leuk bij je ouders, in een leuke buurt met vriendjes en vriendinnetjes, je ging naar de lagere school, in de pauze knikkeren, leuke dingen doen, buiten spelen kon nog zonder dat er elke seconde een auto langskwam.. enz enz,... school was leuk en je hele leven was gewoon relaxed...en thuis werd alles voor je gedaan, koken, de was, enz enz enz...op vakantie gaan met je ouders naar frankrijk in een tent...

nu moet je alles zelf doen en ook nog eens in een maatschappij die gewoon een stuk minder leuk is, meer en meer mensen, meer stress,meer files, de media is steeds meer crap, overal reclame, meer drukte overal, mensen en vooral de jeugd zijn nu ook gewoon veel asocialer dan vroeger, behalve buiten de randstad misschien...

en ja als ik een tijdmachine had dan graag terug naar 1981 :)

Eerlijk antwoord van je, en ik begrijp wat je bedoelt.

Groot nadeel van ouder worden idd, komt een hoop bij kijken.. dat is (helaas?) niet anders.
Enige advies wat ik daarop heb is, gebruik de tijd die je nu (over) hebt om maximaal te genieten.
En, richt je leven zo in dat je meer tijd over hebt om dat te kunnen doen.

ik ben wel eens in brabant en friesland geweest, wat zijn mensen daar gewoon heerlijk normaal en relaxed...\
gewoon gedag zeggen, praatje maken, behulpzaam en rustig..
als het kon verhuisde ik daar wel naartoe

meer en meer mensen, meer stress,meer files, de media is steeds meer crap, overal reclame, meer drukte overal, mensen en vooral de jeugd zijn nu ook gewoon veel asocialer dan vroeger
met dat bijltje moet elke oudere generatie hakken... in de 60's vondt men aanstoot aan de langharige mannen, in de 70's lag iedereen maar te rollebollen (dat werden die gescheiden ouders types weet je wel), in de 80's liep iedereen met zonnebrillen en ghettoblasters te joelen en in de 90's had je housers waar de oal'n weer een hekel aan hadden... bass, je word een oude lul ;) (en daar hoeft niets mis mee te zijn overigens)...
ik ben wel eens in brabant en friesland geweest, wat zijn mensen daar gewoon heerlijk normaal en relaxed...\
gewoon gedag zeggen, praatje maken, behulpzaam en rustig..
als het kon verhuisde ik daar wel naartoe
de stad is kut idd... leve de 'boeren'! :W

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back