midi velocity synths

Devon-Miles

Ouwe rot
ik heb een aantal instrumenten die niet meer op midi velocity reageren.
ik denk dat dit met instellingen te maken heeft want ik kan me herinneren dat het eerder wel zo was. nu ben ik bezig met mijn AMT8 die ik zowel in patch mode als computermode gebruik. de drumstation reageert netjes op de aanslag en als ik de velocity midi verander dan reageert de module ook zo.
gek genoeg doen de nordlead 2x, andromeda en korg ms2000 niet meer, ze reageren wel op volume maar niet op velocity en dat zou natuurlijk wel moeten.

ik ben de laatste tijd flink aan het rommelen met mijn setup en kom zo nu dus ook weer eens wat tegen wat ik graag gefixt wil hebben.
en ja..ik heb in menu's lopen klieren maar weet zo ongeveer wel wat wat is met de handleidingen erbij.

hulp zou ik waarderen :)

gr.

ammer

Ik kan alleen voor de NordLead2X reageren...
De Novation DrStation reageert wel, de andere niet? Er wordt duidelijk wel Midi Velocity gezonden, dus er zit iets in de ontvangst. Stel dat dat ook goed is, want alle drie stuk is wel een beetje te veel van het slechte, dan weten die drie synths dus niet wat ze met de Velocity moeten doen...
Voor de NL2X kan dat alleen maar geregeld worden door de FilterVelocity drukknop te gebruiken en dan moeten de CutOff en de FilterAmount parameters wel goed staan; of door een activering van de Vel/Morph drukknop en dan nog alleen als er een range bij tenminste één parameter is gemaakt. En dan mag het ModWheel niet op Morph staan. Alleen dan werkt de Velocity...

Begrijp je?

Wout

Wat ook nog kan is dat de Lead2X in de Midi lijn te veel vooraan zit, want die heeft geen MidiThrough en de MidiOut geeft geen Midi signalen door... Al zou dat dan ook betekenen dat de andere twee dan helemaal niets doen, dus ook geen MidiNote en trigger reacties mogen geven, dus dit kunnen we dan wel vergeten...

Wout

Back