Yamaha MM6

Als het je alleen gaat om synth geluiden (en het zelf maken van dit soort geluiden) en piano, gitaar, blazers etc. niet jouw ding zijn, dan zou ik niet voor de MM6 gaan en zoals Mario zegt eerder kijken voor een andere synth.

Heb net ook even een en ander bekeken (op youtube), maar voor dat geld klinkt ie toch best goed! Ook leuke arpeggio's enzo :)

Heb net ook even een en ander bekeken (op youtube), maar voor dat geld klinkt ie toch best goed! Ook leuke arpeggio's enzo :)

Voor iets meer koop je een virus c!,..Voor honderd minder een supernova2,.. en voor t zelfde geld twee an1x-en en nog honderd bananenshakes!
Ik blijf t zeggen,.. maar nieuwe synths kopen
is,.. naar mijn bescheiden mening,. gewoon geld weggooien!
Tenzij t echt een supermegavette nieuwe bak is die voorlopig nog niet op mp verschijnt.
Maar dit soort synthjes staat meestal 6 maanden na release voor de helft op mp!

Is echt niet veel soeps nee en zelf aan de tand gevoeld.
Een yamaha PSR-E413 keyboard/synth van 300 euro klinkt beter met veel meer sounds enzo.

Nou, gelukkig is er dit forum dan waarbij mensen ervaringen kunnen delen! Hoef ik iig niet meer naar een apparaat als deze te kijken. :D

Tegenwoordig verkoopt Yamaha een en hetzelfde apparaat maar dan steeds in een andere behuizing.
PSR-E413 is een keyboard van 300 euro.
Een MM6 is hetzelfde apparaat maar dan met een mooier schermpje en "programmeerbaar" en is 2 keer zo duur.
Die toeters met bellen kosten goud geld bij Yamaha. Een peperdure S90 (2400 euro) lijkt kwa klank verdacht veel op die PSR-E413 is mijn mening.
Slimme lui die Japanners ;-)

De Yamaha Stagea is dat nou een orgel, driedubbel keyboard, synthesizer of workstation?
Geen idee maar wel een schitterende bak... klinkt erg als een PSR-E313 van 200 euro, dat wel...

Zelf heb ik dus een PSR-E313 gekocht voor 200 euro...... echt waanzinnige bakken zijn dat voor die prijs.
Wie van plan was een MM6 te kopen kan dan ook nog een MicroKorg van 350 euro ofzo erbij nemen.

Zelf heb ik dus een PSR-E313 gekocht voor 200 euro...... echt waanzinnige bakken zijn dat voor die prijs.
Wie van plan was een MM6 te kopen kan dan ook nog een MicroKorg van 350 euro ofzo erbij nemen.

Maar volgens mij vroeg de topicstarter om een synth!
En in mijn optiek betekent dat toch ten minste enige vorm van hands-on tweakability! Wat je dus op de hele psr range niet zult vinden.
Dus ik zeg an1x en microkorg!

Dan zeg ik de PSR-E413 van Yamaha voor 300 euro.
Let op de twee knopjes linksonder.
Nadeel van dit model is dat er geen volwaardige Midi op zit en daarom heb ik een E313 gekocht. Toegegeven dat ik al genoeg synths heb en een lekkere pianosound zocht. Vooral de Mellotron en Fairlight-achtige klanken zijn bloedmooi bij deze keyboardjes.

hou je genoeg geld over om ook nog een MicroKorg te kopen toch?

Ik zat een beetje rond te kijken en toen zag ik de Yamaha MM6. http://www.feedback.nl/synthesizers/yamaha/mm-6 Is dit een beetje een goede synth voor echte synth geluiden? de piano geluiden enz hoeven niet. Is dit ook een goede prijs/kwaliteitsverhouding of is dit niks?

wat versta jij onder ¨een beetje een goeie synth?¨¨...........

ik vind bijvoorbeeld een modular moogje , of een ppg , of een eigenbouwsel wel een beetje goeie synths.

misschien kan je beter vertellen wat je zoekt.

:mega:

wat versta jij onder ¨een beetje een goeie synth?¨¨...........

ik vind bijvoorbeeld een modular moogje , of een ppg , of een eigenbouwsel wel een beetje goeie synths.

misschien kan je beter vertellen wat je zoekt.

:mega:

Ik vind een uitgebreide synth met veel mooie geluiden en voor een mooi prijsje (ongeveer 500 is een mooi prijsje vind ik).

Zoek je dan een Rompler Synth of een VA synth?

Met een synth maak je zelf je geluiden (althans dat is het idee), presets zeggen soms niks over wat de synth echt kan. Maar voor €500 schoor je echt mooie synths waarmee je erg mooie geluiden kunt maken, al is dat natuurlijk subjectief.

Ik vind een uitgebreide synth met veel mooie geluiden en voor een mooi prijsje (ongeveer 500 is een mooi prijsje vind ik).

als ik een winkel zou hebben, dan zou je nu heel blij onderweg naar huis zijn met een enorme baggersynth van 500,- waar best mooie geluiden inzitten.
winkeleigenaren vinden 500,- ook een mooi prijsje............

wil je zelf geluiden kunnen maken?

:koffie:

Back