De samenleving vandaag de dag?!?!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
6trak -> als je ff je huisadres doorgeeft wil ik best even wat vooroordelen komen bevestigen hoor :D

achteruitgang van de maatschappij of niet, ik ben sowieso voor een hardere aanpak :smeris:
het kan dan wel meevallen met de werkelijke toename van geweld, maar het lijkt me wel dat het in bepaalde gevallen extremer en gewelddadiger wordt/is geworden

Origineel geplaatst door bikkel
6trak -> als je ff je huisadres doorgeeft wil ik best even wat vooroordelen komen bevestigen hoor :D

hihihihi LOL... nee ikzelf heb geen problemen met gabbers :)

Kom kom kom, er zijn ook mooie dagen hoor.

heheeh klopt! er zijn idd mooie dagen *zucht* :D

Origineel geplaatst door Slipperman
deze samenleving is gewoon triest. zelfs hier op het forum. de bruijn, santiagook, keymaster, freak etc. allemaal mensen die hier de zooi komen verzieken en waarom??? voor nix eigenlijk....

Dat soort dappere pubertjes maken de straten nou niet bepaald onveilig hoor

gewoon op elke hoek van de straat een grote speaker ...en er dan de muziek van bertje kampfert uit laten vloeien.

worden ze rustig van.

ach de veramerikanisering van nederland..het tollerante beleid van de laatste jaren..het moraal dat langzaam wegebt..noem maar op...mensen die steeds makkelijker en vlugger gaan scheiden..kinderen die fucked up op groeien..

tis wa...

jah idd... tis nog erger dan je denkt vaak :)

maargoed, ik moet zo weer naar huis, langs onze eerder genoemde grote vrienden :(

lol naton, zit ik net een heel verhaal te typen... haalt ie z'n bericht weg 8D
nou ja laat maar zitten dan

Oh stickx!! was jij die gozert die zijn middelvinger opstak naar mij!!!!! niet meer doen hoor! want nu doet mijn voet errug zeer :D

heb eens even nagerekend......worden meer mensen doodgereden door mensen die de verkeersregels overtreden dan er mensen vermoord worden...
Statistich is de kans dat je aangereden wordt bij het oversteken vele malen groter dan de kans dat je iemand met een mes of pistool tegen het lijf loopt. Toch zijn we banger voor het laatste......bewijst naar mijn idee Olaf's punt wat betreft media en aandacht
Conclusie.....hardere aanpak van verkeersovertreders redt meer mensenlevens dan hardere aanpak cirminaliteit.

Ik denk dat ik me met deze stelling minder populair maak dan met het omgekeerde.
Temeer daar ik vaak zie dat mensen vinden dat hardrijders streng aangepakt moeten worden....maar wel vinden dat zij zelf weten waar en wanneer ze te hard kunen gaan.

Met andere woorden we zijn voor een strenger beleid als het anderen betreft.
Strenger optreden en preventie bij criminaliteit houdt ook in ...mensen van straat plukken die "iets" bij zich hebben.
Je kunt zeggen dat "iets" heb ik bij me om te verdedigen als ik me bedreigd voel. Daar is wat voor te zeggen, maar ik weet niet om welke redenen iemand met "iets " op straat loopt en voel me dus bedreigd door iedereen met "iets".
Naar mijn mening lost dat dus ook niets op. Heb ooit een mes in mn buik gepland gekregen door iemand die zich door mij bedreigd voelde......een 2m lang en nogal fors persoon die om de tijd vraagt kan blijkbaar na een paar biertjes bedreigned overkomen....

Blijft een feit dat het erg naar is wat je hebt meegemaakt en wens je daar oprecht sterkte mee

groet Tom

Gaan we nu dan maar metteen een politiestaat worden en de pers zwaar censureren? En al die televisiezenders moeten ook maar eens met dat geweld stoppen. En alle geweldadige spelletjes ook verbranden. Hoppa, dan kunnen we weer normaal leven toch?

Waar zijn Koot en Bie!? In deze bange tijden hebben we hard het simplistisch verbond nodig. Jongens! Zijn jullie daar!?

achteraf gelul allemaal... het moet gewoon bij een goede opvoeding beginnen! klaar... 8)
de TV is schuldige numero uno in combi met het de afgunst die her en der om ons heen hangt... de 'jij hebt lekker niet wat ik heb cultuur'
nederland is bedorven zoals shivah al reeds had gemeld... vanaf de 90's is het bergafwaards gegaan... waar is de UNITY gebleven...?? we zijn G*&$VER$$%^E met z'n allen gewoon TE verwent geworden...! niets is meer heilig en alles mag...

noem me maar een ouwe zak dan... kom maar kom maar kom maar...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Tom 32
heb eens even nagerekend......worden meer mensen doodgereden door mensen die de verkeersregels overtreden dan er mensen vermoord worden...
Statistich is de kans dat je aangereden wordt bij het oversteken vele malen groter dan de kans dat je iemand met een mes of pistool tegen het lijf loopt. Toch zijn we banger voor het laatste......bewijst naar mijn idee Olaf's punt wat betreft media en aandacht
Conclusie.....hardere aanpak van verkeersovertreders redt meer mensenlevens dan hardere aanpak cirminaliteit.

Ik denk dat ik me met deze stelling minder populair maak dan met het omgekeerde.
Temeer daar ik vaak zie dat mensen vinden dat hardrijders streng aangepakt moeten worden....maar wel vinden dat zij zelf weten waar en wanneer ze te hard kunen gaan.

Met andere woorden we zijn voor een strenger beleid als het anderen betreft.
Strenger optreden en preventie bij criminaliteit houdt ook in ...mensen van straat plukken die "iets" bij zich hebben.
Je kunt zeggen dat "iets" heb ik bij me om te verdedigen als ik me bedreigd voel. Daar is wat voor te zeggen, maar ik weet niet om welke redenen iemand met "iets " op straat loopt en voel me dus bedreigd door iedereen met "iets".
Naar mijn mening lost dat dus ook niets op. Heb ooit een mes in mn buik gepland gekregen door iemand die zich door mij bedreigd voelde......een 2m lang en nogal fors persoon die om de tijd vraagt kan blijkbaar na een paar biertjes bedreigned overkomen....

Blijft een feit dat het erg naar is wat je hebt meegemaakt en wens je daar oprecht sterkte mee

groet Tom

Ik loop nu niet met een mes op straat hoor :)

ik heb het echt alleen ter verdediging.. althans, niet dat ik het ga gebruiken of iets, gewoon dat ik voortaan iets wat zelfverzekerder mijn eigen fokking voordeur open kan maken :)

hm....klinkt haast als dezelfde redenwaarom mensen een synth hebben..als je sommige posts/adv. hier leest.

Ik heb wel een brute synth gekocht...maar niet om em te gebruiken :D

Origineel geplaatst door Tom 32
hm....klinkt haast als dezelfde redenwaarom mensen een synth hebben..als je sommige posts/adv. hier leest.

Ik heb wel een brute synth gekocht...maar niet om em te gebruiken :D

heheh nee das anders ;)

die mensen snappen hun synth gewoon niet :D

Origineel geplaatst door 6 trak
achteraf gelul allemaal... het moet gewoon bij een goede opvoeding beginnen! klaar... 8)
de TV is schuldige numero uno in combi met het de afgunst die her en der om ons heen hangt... de 'jij hebt lekker niet wat ik heb cultuur'
nederland is bedorven zoals shivah al reeds had gemeld... vanaf de 90's is het bergafwaards gegaan... waar is de UNITY gebleven...?? we zijn G*&$VER$$%^E met z'n allen gewoon TE verwent geworden...! niets is meer heilig en alles mag...

noem me maar een ouwe zak dan... kom maar kom maar kom maar...

sorry hoor, maar vroeger was er echt meer geweld, en ook niet minder extreem ofzo..messen heb je al duizenden jaren lang, knuppels nog langer.....maak je echt geen illusies...zelfs de oude grieken liepen al te zeiken dat de jeugd te losbandig was en dat het vroeger allemaal beter was......

tom32: helemaal mee eens.....je hebt echt supergelijk.....zelfde geldt ook voor al die mensen die maar lopen te zeiken over normen & waarden, maar eigenlijk bedoelen ze dat *anderen* hun eigen normen en waarden moeten respecteren, en niet andersom....het "ik eis respect" verhaal......en als iedereen dat dus doet wordt het een lekkere agressieve boel...oh nee, dat heet tegenwoordig "assertief" of "mondig" al je iemand een grote bek geeft omdat ie iets doet wat jou niet bevalt of goed uitkomt.... daarbij komt dat veel van die mensen die over normen&waarden lopen te praten zelf ook nogal selectief te werk gaan....hoevaak hoor ik wel niet van gestudeerde mensen met goede banen die continue lopen te zeiken over al die schoffies die hun laptops en telefoons jatten dat ze ergens een heel mooi goedkoop PDA'tje of telefoontje of laptoppie hebben weten te kopen, van een vriend van hen, via via....... en dan net doen alsof je niet weet dat het "van de vrachtwagen gevallen is".... en zelf wel ff op wintersport je oude beschadigde skie's en/of fototoestel opgeven als vermist bij je verzekeraar etc.etc...... wat tom al aangeeft: de media focussed zich alleen op brommerhelm-moorden, drive-by shootings, laptop-scooter-dieven etc. maar je hoort weinig tot niets over de "witte boorden criminaliteit"...

Origineel geplaatst door fuse
Gaan we nu dan maar metteen een politiestaat worden en de pers zwaar censureren? En al die televisiezenders moeten ook maar eens met dat geweld stoppen. En alle geweldadige spelletjes ook verbranden. Hoppa, dan kunnen we weer normaal leven toch?

Waar zijn Koot en Bie!? In deze bange tijden hebben we hard het simplistisch verbond nodig. Jongens! Zijn jullie daar!?

het is een beetje een vicieuze cirkel..... de (populaire) pers schrijft over wat het volk wil lezen/zien/horen, en het volk wordt daardoor steeds meer gefascineerd door al het geweld etc..

het is imho ook zo dat hoe minder iets in een maatschappij plaatsvindt, hoe banger iedereen ervoor wordt, fascinatie zeg maar...vroeger in de middeleeuwen enzo ging je best wel snel en makkelijk dood, een vervelende ziekte hier, een klap op je kop daar, dan weer een hongersnood etc.... mensen gingen toen heel anders met de dood om, het was veel meer een onderdeel van het dagelijks leven, je ziet dat nog steeds in arme landen..... tegenwoordig hebben we het zo voor elkaar dat je niet meer zo heel makkelijk doodgaat, en wat zie je ineens? vinger aan de pols, allerlei ranzige operatie-programmas, talkshows met mensen die half dood zijn gegaan, de ene nog met meer ellende dan de ander etc.etc..... maar wat tom32 al zegt: over die verkeersongelukken heeft niemand het, als je daar de hele tijd over nadenkt wordt je nl knettergek/bang etc.

ben het volledig met olaf eens...
Ik geloof ook niet dat normen en waarden uit Den Haag moeten komen. Iederen verwacht oplossingen van de politiek maar kijkt naar zijn eigen bijdragen aan de problematiek. Files staan er niet in eerste plaats vanwege politiek maar vanwege het feit dat elke borenlul 1 of 2 auto's voor de deur heeft staan.
Ik hoor iedereen het over zijn/of haar rechten hebben en over een andermans plichten, maar voor een (nog) meer leefbare samenleving met de normen en waarden waar we het allemaal zo over hebben zou andersom misschien weleens aardig zijn.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back