Roland JX3P ervaringen

Die van mijn is effe out of order... maar als ie het doet, gebruik ik um in elk dingetje wat ik maak.

Mijne ligt momenteel ook in een diepe coma :( halverwege januari gaat ie of naar Twiki of naar Jeroen, 30 volt op 5volt parts is genoeg om in 1 seconde de boel niet meer werkend te hebben.. :(

grappig, die van mij (mks-30 dan) is ook kapot
nieuwe elco's op de voedingsprint, wacht (al veel te lang) tot de eerstvolgende bestelling ergens want de plaatselijke elektroboer heeft ze niet.

gebruik hem anders ook veel

Zweer het je... 808, 101 en JX3P, mixert en 'n koptelefoon, en je breekt de gemiddelde PA af. Je test 'm i.i.g. goed op sub bassen! Zal die van mij zo es open schroeven... heb alle IC's die te koop zijn vervangen in de PG200. JX3P doet het nog wel. Maar m'n data-slider is afgebroken. Dus ik ken nie checken of de cutoff enzo op de JX3P het nog wel doet..

Heeft iemand wel eens geexperimenteerd met die MIDI velocity optie? Is dat bruikbaar? Kun je ook instellen waar naar geroute wordt of is het alleen basic volume?

De velocity bepaald dan de amplitude van de envelope. Dit heeft dan automatisch effect op de envelope modulatie op de VCA en op de VCF. Helaas niet op de DCO, anders had het nog net iets leuker geweest.

Die installatie, je moet daar iets solderen, en pootjes ombuigen... is dit moeilijk?

Valt wel mee. Als je een beetje handig bent met solderen dan heb je hem in een half uur er in zitten.

Beiden hebben crossmod, maar de 8 heeft meer vormen.

Klopt, de JX-8P heeft ook nog Amplitude Modulatie aan boord.

Erg dikke bak, maar die van mij klinkt op de 1 of andere manier ontstemd. :(

Zo gauw ik accoorden speel of 'm flink trigger met m'n 808, zit er een terugkerende kraak in het geluid. Komt bij dat m'n volumeknop ook enorm kraakt. Als ik daar aan draai tijdens het spelen is het helemaal niet om aan te horen .. weet niet of dat nou ook weer samenhangt met de ruis/kraak die ik hoor wanneer ik speel? Iemand hier die dit probleem herkent?

De velocity bepaald dan de amplitude van de envelope. Dit heeft dan automatisch effect op de envelope modulatie op de VCA en op de VCF. Helaas niet op de DCO, anders had het nog net iets leuker geweest.

Maar wat gebeurt er dan als je Env mod op 0 zet op het filter of de VCA op gate zet? Op de Alpha Juno had je 'GT' en een 'DGT' setting, waarbij je bij de tweede dus alsnog dynamiek had.

Erg dikke bak, maar die van mij klinkt op de 1 of andere manier ontstemd. :(

Zo gauw ik accoorden speel of 'm flink trigger met m'n 808, zit er een terugkerende kraak in het geluid. Komt bij dat m'n volumeknop ook enorm kraakt. Als ik daar aan draai tijdens het spelen is het helemaal niet om aan te horen .. weet niet of dat nou ook weer samenhangt met de ruis/kraak die ik hoor wanneer ik speel? Iemand hier die dit probleem herkent?

heb ik ook, maar de mijne klinkt niet ontstemd. kan ook bijna niet met die ontzettend stabiele dco's dacht ik. heb je al geprobeerd je volumepot honderd keer rustig open en dicht te draaien? :P

Maar wat gebeurt er dan als je Env mod op 0 zet op het filter of de VCA op gate zet? Op de Alpha Juno had je 'GT' en een 'DGT' setting, waarbij je bij de tweede dus alsnog dynamiek had.

Interessante vraag stelde je daar... ik heb dat gelijk vanavond even uitgeprobeerd en het zit zo:

Wanneer je de Env mod. van de VCF op 0 zet wordt heeft de velocity geen invloed meer op de VCF.

Echter, wanneer de VCA op gate staat, dan wordt de velocity nog steeds op de amplitude toegepast.

Dus er is dan geen mogelijkheid om de VCA niet te moduleren met velocity? Dat is echt heel jammer!

Dat filmpje van de JX3P is van Martin. Heeft voor 90% dezelfde setup als ik (jx3p, 707, juno, veel samples..), alleen werk ik niet vanuit een MPC maar vanuit Ableton. Toch maken we totaal andere muziek :-)

Persoonlijk vindt ik het fluitje uit de JX geniaal, en de sync-lead is ook echt de max...

Ik post hier binnenkort wat voorbeelden.

Hoe gemakkelijk is die midi upgrade van organix? Die installatie, je moet daar iets solderen, en pootjes ombuigen... is dit moeilijk?

Zodat je er een BCR of zoiets kan aanhangen. Is't easy om de CC's van de parameters te vinden?

Is serieus niet moeilijk die kit...je kan hem als zelfbouw kit kopen(dus dan moet je de kit zelf solderen) of als afgebouwde kit die je dan nog wel moet installeren......de documentatie die erbij zit is zeer duidelijk..incl. nwe eprom.:okdan:

Wat voor midi expansion is dat precies en is dat makkelijk in te bouwen?

Zie antwoord hierboven.

Die van mijn is effe out of order... maar als ie het doet, gebruik ik um in elk dingetje wat ik maak.

Hey die Rob, ben der weer hoor...causing panic and mayhem....

is tie stuk wtf!! Hij zit toch standaard in je setup? Snel fixen dat ding....

Chorus speed is ook in te stellen in de JX zelf met interne trimpots toch? De brilliance pot moet daar wel aan te koppelen zijn en dan een cv-in voor de brilliance/filter

lijkt me wel wat :P

Zie hier... http://fa.utfs.org/diy/jx3p/jx3p_mod.htm

:) Dat stukkie vanaf 1:54 vinnik super!

ja is idd leuk stukje. Maar is dat een bekende melodie? Dat was ik me wel aan het afvragen.

dit is 'm dan:)
attachment.php

Diezelfde stond net op marktplaats...

Back