Welk merk heeft de mooiste spullen?

Welk merk heeft de mooiste spullen?

• Roland

Stemmen: 14 15,9%
  • Korg

Stemmen: 18 20,5%
  • Ensoniq/EMU

Stemmen: 2 2,3%
  • Yamaha

Stemmen: 12 13,6%
  • Waldorf

Stemmen: 15 17,0%
  • Moog

Stemmen: 4 4,5%
  • Alesis

Stemmen: 3 3,4%
  • Novation

Stemmen: 6 6,8%
  • Clavia (Nord)

Stemmen: 12 13,6%
  • ARP

Stemmen: 2 2,3%

• Totaal aantal stemmers
    88
  • Enquete gesloten .
WHERE THE FUC.... IS SEQUENTIAL????

WAT EEN MISSER DAT DIE NIET IN HET RIJTJE STAAT!!!!!

UITVINDERS VAN MIDI (of zijn we dat vergeten!!!!!!)

PROPHETS 5 (eerste echte polyfone synth met Patch geheugens) ,PROPHET 10,
PROPHET VS(baanbrekenede machine en de voorloper van veel clone's) !!!!!
PRO ONE!!!!!
PRACHTIGE SAMPLERS !!!!! 2000, 3000

STUDIO 440 (de echte voorloper van de MPC's)

Enz enz.

Origineel geplaatst door Grooveron
UITVINDERS VAN MIDI (of zijn we dat vergeten!!!!!!)

Sterker nog, ik wist het niet eens (of vergeten). En nu ik er over denk is het vreemd dat ik me nooit heb afgevraagd wie er eigenlijk midi heeft uitgevonden. Weer wat geleerd vandaag. ;)

Jammer dat het bedrijf als zodanig niet meer bestaat. Dan hadden ze vast wel een opvolger ervan bedacht en dat groot gemaakt. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Sterker nog, ik wist het niet eens (of vergeten). En nu ik er over denk is het vreemd dat ik me nooit heb afgevraagd wie er eigenlijk midi heeft uitgevonden. Weer wat geleerd vandaag. ;)

Jammer dat het bedrijf als zodanig niet meer bestaat. Dan hadden ze vast wel een opvolger ervan bedacht en dat groot gemaakt. ;)

Ik denk het ook, samen met Yamaha hadden ze dan LAN allang door geduwd had Roland wel mee moeten gaan

Opvolging... daar is een thread over geweest :)

Hun idee en implementatie was de ultieme mix van de technologie van toen, snelheid, optimalisatie, functionaliteit en open interface. Als iets ZO lang meegaat (ik zeg meer dan 20 jaar) dan heb je je best gedaan.

Ik sta te popelen om een nieuwe standaard te maken maar voel me soms wel 's een roepende in de woestijn. En wie gaat er nou nog een nieuwe interface maken, dan krijg je chipper/chipknip, betamax/vhs, Java/MS java, IEEE17868713 etc... blweeeeh. Huil. Maar nu weer op-onderwerp.

Welk merk heeft de mooiste spullen

Als stem heb ik uitgebracht Korg, maar het liefst had ik drie stemmen uitgebracht. Dan zag mijn lijstje er zo uit:

1. Korg
2. Roland
3. Yamaha

Van Korg vind ik de Polysix, Poly61, MonoPoly, Poly800, MS10/20, MS2000 de besten.
Van Roland de Juno6/60, JX3P, SH2, SH09, SH101, Juno1/2, D5/10/20 de besten.
Van Yamaha de DX-serie, V50, SY77, CS-serie de besten.

Qua vormgeving vind ik de grote systemen van Moog nog steeds het mooiste, met een heleboel snoertjes (om je vingers bij af te likken).:gaap:

Re: Re: Re: Re: Welk merk heeft de mooiste spullen?

Re: Re: Re: Re: Welk merk heeft de mooiste spullen?

Origineel geplaatst door JazzMann
hey, kan er iemand mij ff 22.500 € lenen ?... 8o)

Kijk effe op www.frisia.com, daar hebben ze verstand van dure synths.

Sorry, maar ik vindt dit een beetje een onzin thread. Het gaat er toch om waar het mooiste geluid uit komt. En daarvoor heeft ieder merk wel een goed apparaat staan.

Ik ga voor Kurzweil, omdat ze zoveel mogelijkheden in een apparaat weten te stoppen. Aangezien Kurzweil niet in het lijstje staat heb ik toch maar voor Yamaha gekozen, vanwege hun fantastische prijs/kwaliteit verhouding.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Sorry, maar ik vindt dit een beetje een onzin thread. Het gaat er toch om waar het mooiste geluid uit komt. En daarvoor heeft ieder merk wel een goed apparaat staan.

Dan is dat dus jouw antwoord en is de thread zeker geen onzin :)

He Mods, plaats ff Sequential er bij dan kan ik ook stemmen8)

Als ik naar de uitslag kijk dan llijkt het of de vraag was Wie heeft de meeste spullen.

waldorf heeft good looking spulletjes,
de nieuwe novation apparaten etc ook.

ehm.. mijn collega vraagt me iets.. post later verder :D

Origineel geplaatst door fuse

Dave Smith is één van de grote mannen van Sequental geweest, hij heeft nu de Evolver gemaakt; twee VCO's en twee DCO's beide apart l en r uitgestuurd. Kleine prijs voor een kleine (monofone) synth met een groot geluid! Via het net ben je goedkoper uit als bij feedback. (maar je kannum daar wel mooi effe luisterren)

gr. Tom

yamaha en sequential circuits. yamaha is gewoon de ster als het om digitale dingen gaat. sci gewoon vanwege het tupische prophet geluid daar geil ik toch wel een beetje op.

ik vind dat roland steeds meer de speelgoed kant op gaat. en dat is jammer omdat ze absoluut de expertise hebben om goede dingen te maken.

korg blijft natuurlijk ook geweldig(lang leve de oasys en alles wat daarop volgde) en natuurlijk hun oude bakken.

waarom staat oberheim er niet bij?

voor mij geldt:

1) korg
3) oberheim
2) roland

het geluid van korg boeit mij het meest
oberheim heeft ook een heel eigen karakter wat mij erg aanspreekt.
roland heeft natuurlijk dingen als tr-808 en sh-101 gemaakt anders had ik die naam niet eens genoemd.

Korg ? Never.. Deze criminelen zijn verantwoordelijk voor diverse misdaden tegen de menselijkheid met bovenaan de M1. Andere oorlogsmisdaden: de 01/w en de triton/trinity. Machines die verantwoordelijk zijn voor een groot gedeelte van de karakterloze muziek vandaag de dag. Dat daar een Z1 tegenoverstaat doet niets af aan de misdaad: er zijn burgerslachtoffers gevallen.

Roland: heeft nooit bedoeld behoorlijke synths te maken. de 808 was per ongeluk, de 909 een vergissing en de 303 niet eens een produkt. De mythes er omheen zijn gecreerd door muzikanten. De Jupiters en Junos klinken lekker maar zijn schaamteloze kopieeen van het niveau Behringer. Per ongeluk fijn, zeker niet expres.

Yamaha is de enige van de groten die echt aan innovatie deed. Deed want sinds kort zijn ook van Yamaha slechts oninsprirerende produkten te koop. De tijden van de GS1 en haar opvolgers DX1 en DX7 en FS1R zijn duidelijk voorbij. Het commerciele fiasco van de VL1 bewijst dit. Yamaha maakt nu romplers.

Er zit niets anders op dan diegenen te volgen die het conservatieve (bewezen mogelijkheden voor creativiteit) concept nieuw leven in blazen: Waldorf en Clavia. Novation doet dit niet goed omdat hun filters zwaar achterblijven.

Het enige echt spannende sinds lange tijd is de Neuron, alhoewel dat ook een veredelde rompler lijkt te zijn.

Een eervolle vermelding verdiend Kawai die naast tragische rampen als de K4 en de K1 ook originele produkten als de K5 en K5000 wist te produceren. En natuurlijk Kurzweil met hun geweldige K2000 architectuur waar helaas sinds het verschijnen niks wezenlijks aan veranderd is.

Zo, en nou jullie weer. Veel plezier met flamen :)

LOL

En het credo karakterloze muziek is toch echt te wijten aan de muzikanten hoor. Met een gun kun je een overval plegen of een crimineel neerknallen. Subtiel verschil?

En weinig moog gezien hier. Het mooie aan die aparaten is dat het er allemaal zo lomp uit ziet. Alsof je een voorhamer nodig hebt om die switches aan te beuken en een waterpomptang om die knoppen rond te krijgen.

Hooray!

Hooray!

Goed dat je alles zo toelicht. Werpt licht op de zaak. Wel vreemd dat je "conservatief" en "helaas niets aan veranderd is" in 1 betoog noemt...

En hoe verklaar je je gear list?

Back