Roland JX8P of AKAI AX-60?

tm-acid

Stamgast
Wat vinden jullie? Welke van de twee heeft een betere sound of meer opties? Ik zou graag wat feedback willen. ;)

De jx8p heeft meer opties,
De ax60 is meer hands on, more fun :-)

De sound,,, das smaak

Mijn persoonlijke keuze in volgorde:

1, JX8P + pg800
2, AX60
3, JX8p zonder pg800

zelf gebruik ik de jx10+pg800 en de ax80
vergelijkbaar met de door jou genoemde.
De jx10+pg800 is beter dan de ax80

Ik zag nog iemand een mks70+pg800 aanbieden op het forum...ergens..??
Een aanrader ;-)
Als je al een setje midi toetsen hebt natuurlijk

Vic

De jx8p heeft meer opties,
De ax60 is meer hands on, more fun :-)

De sound,,, das smaak

Mijn persoonlijke keuze in volgorde:

1, JX8P + pg800
2, AX60
3, JX8p zonder pg800

zelf gebruik ik de jx10+pg800 en de ax80
vergelijkbaar met de door jou genoemde.
De jx10+pg800 is beter dan de ax80

Ik zag nog iemand een mks70+pg800 aanbieden op het forum...ergens..??
Een aanrader ;-)
Als je al een setje midi toetsen hebt natuurlijk

Vic

ik heb de ax80 langer gehad dan de ax60
de ax60[egt heel leuk instant juno gevoel met cem chips sound
narsh/harder feller = beter woord!
egt een lead sound ...

de ax80 is veel meer synthesizer qa specs klinkt naar mijn mening zachter 5 envelopes
3 lfo,s reken maar uit
[die looks ..fluoresence bars voor de parameters !! cxxl !!

geen knoppies
de jx8p ook niet
ik verkies de ax80 boven de jx8p

qa specs lijken ze veel op lkaar dat wel

dus de vergelijking ax60/jx gaat niet helemaal op best wel ander geluid /
en andere hands on interface

koop die op mp ax60 [van obie :doei: ] maar
das leuk ! en goed koper dan een juno60

Wat vinden jullie? Welke van de twee heeft een betere sound of meer opties? Ik zou graag wat feedback willen. ;)

watk nooi heb geproberd wat wel tof is
een akai s700 regelen
[via synthiaks -die hefter 10:D]
en dan drumsamples door t filter van de ax60 halen via t speciale cabletje

dan hebbie eigen lijk een prophet 2000 = ook 12 bit sampled sounds
mini dan he !
ook cem filters :engel:
maakt de ax 60 nog leuker
tov jx8p
de pg800 is al gauw 200a250 eu duurder dan de synth zelf

tsja

Okay bedankt voor de feedback!:P En ik zag idd die AX60 op marktplaats staan voor. Leek me interessant. Ik wil vooral goede baslijnen en leads, maar ook mischien wat pad/string achtige sounds.

Het zijn twee prima synths, heb ze hier allebei staan. Ze zijn niet echt vergelijkbaar, het zijn toch echt wel verschillende synths. De AX60 is rauwer dan de jx8p. Naar mijn smaak lijkt de Jx8p qua sound nog het meest op een iele juno 106. Typisch Roland verder. De AX60 zal je goed bevallen omdat hij bitimbraal is, wat erg prettig is voor een analoge poly. Voor bassen en leads is hij erg geschikt, voor strings en pads heb ik zelf de neiging om de jx8p de voorkeur te geven. Die is wat beheerster dan de rauwe AX60. Enige wat jammer is aan de AX60 is dat hij geen portamento heeft, dat is echt een gemis. Maar beggars can't be choosers, de AX60 is echt een erg goede analoge poly voor relatief weinig geld. Je ziet ze volgens mij nog steeds niet erg vaak te koop, in ieder geval minder vaak dan de jx8p die vaak ook goedkoper is dan de AX60. (jx8p zal rond de 250 gaan, ax60 rond de 300, 350)

Ik zou ook die AX60 nemen. Sterker nog: ik heb ook overwogen op die van marktplaats te bieden ;-) Het risico bestaat dat je nog eens 100 a 200 euro kwijt bent om de potmeters schoon te laten maken omdat ze kraken. Vaak is ook de batterij leeg ofzo en kun je je eigen sounds niet opslaan. Dus probeer een demo te regelen voor je iets koopt. Zelf heb ik een AX80 en die heeft maar 1 draaiknop voor alle functies: heeft het voordeel dat je geen krakende knoppen kunt krijgen.
Oude polyfone synths zijn niet geschikt voor vette leads. De uitzonderingen op die regel zijn vaak heel duur (Prophet 5, CS80 ofzo). Voor een echte lead-synth moet je een Moog, Arp (en dan geen Axxe met maar 1 oscillator), Pro-One ofzo hebben.
Een aardige uitzondering op die regel is een AX80 omdat ie een chord-functie heeft... maar dan inderdaad zonder portamento en dat mis je bij een lead-synth dan behoorlijk.
Een DX7 ofzo kun je ook nog overwegen maar ook die heeft geen lekkere schuiven/knopjes.

o die axxe was niet van jou? Een modern dingetje met samples (MicroKorg) ofzo kun je ook nog nemen en zit in dezelfde prijsklasse maar dan nieuw.

De AX60 is beter gebouwd

zou ik eerder voor gaan

Mwah, ik vond de jx8p ook niet tegenvallen qua bouw het is toch wel een redelijke massieve synth, wat ik altijd wel irritant vond was de pitchbender. Waarom dat toch geen wheel is snap ik echt niet, Het is te fragiel, zeker als je de jx8p op zn kant hebt staan.

Laatst gewijzigd:
Back