Hoe ik mijn spul heb aangelsoten

meloyoungster

Ouwe rot
ik heb krks die knopjes achter op de boxen laat ik altijd aanstaan, de stekkers van die krks gaan naar een stekkerdoos. daarin zit ook mijn tascam geluidskaart

als ik dus wil beginnen zet ik de pc aan, dan druk ik de stekkerdoos aan (dan gaan dus de boxen aan en de geluidskaart)

als ik stop druk ik de stekkerdoos uit en sluit ik de computer af

nou vraag ik mij af of het wel goed is om zo aan en uit te zetten, want met de tv doe je hem ook eerst met de knipper uit endaarna de stekker.

Ik heb ook de speakers op een apart stekkerbakje..Zolang je enkel je speakers daarop hebt zitten.. is dat wel ok.. Zolang je maar geen plop of iets dergelijks hoort..

In een speaker zit geen computer die moet afsluiten ofzo.. Het is gewoon aan of uit.. dus lijkt me geen probleem..

Van ballen snapt er blijkbaar de ballen van ...:)

Niet afsluiten zo ,

Altijd je speakers als laatste aanzetten als je gaat beginnen en als eerste uitzetten als je alles gaat afsluiten..
Wacht met het afsluiten van de rest (voornamelijk je geluidskaart waar je krk's ingeprikt zitten) als de lampjes van je krk's compleet gedoofd zijn.. Dit voorkomt de plopjes waar je het over hebt.

Van ballen snapt er blijkbaar de ballen van ...:)

Niet afsluiten zo ,

Altijd je speakers als laatste aanzetten als je gaat beginnen en als eerste uitzetten als je alles gaat afsluiten..
Wacht met het afsluiten van de rest (voornamelijk je geluidskaart waar je krk's ingeprikt zitten) als de lampjes van je krk's compleet gedoofd zijn.. Dit voorkomt de plopjes waar je het over hebt.

Ehh.. Boelie.. volgensmij snap jij nu toch echt de ballen van wat ik bedoel.. ;)

Ik doe het zo:

De speakers op 1 stekkerbakje met een schakelaar.. De rest zit op een ander stekkerbakje.. Als ik begin.. doe ik de apparatuur aan.. en als laatste klik ik de schakelaar van het stekkerbakje aan.. (de speakers gaan dan dus aan zonder dat ik de schakelaars op de speakers los aan hoef te zetten)..

Als ik stop.. klik ik de schakelaar van het aparte stekkerbakje (de speakers dus) uit.. zodat die als eerste weer uit zijn, pas dan doe ik alle apparatuur uit..

Zo heeft de topicstarter het volgensmij ook.. en daar is niets mis mee.. Laten we het niet ingewikkelder maken dan het is :okdan:

ik heb krks die knopjes achter op de boxen laat ik altijd aanstaan, de stekkers van die krks gaan naar een stekkerdoos. daarin zit ook mijn tascam geluidskaart

als ik dus wil beginnen zet ik de pc aan, dan druk ik de stekkerdoos aan (dan gaan dus de boxen aan en de geluidskaart)

als ik stop druk ik de stekkerdoos uit en sluit ik de computer af

nou vraag ik mij af of het wel goed is om zo aan en uit te zetten, want met de tv doe je hem ook eerst met de knipper uit endaarna de stekker.

ik las byna hoe ik mij spul heb angestolen..
d8 al die heeft lef:P
maakt egt geen ruk uit
misschien met opstarten datje systeem mje sound card usb moet mee herkennen
by my ist plug en play

Hm, ik zet altijd eerst de monitoren uit en als laatst aan, dan pas de rest.
Dat geplof wanneer je het niet doet, is niet gezond.
Ook als je een dedicated contactdoos voor de monitoren hebt zou ik dit aanhouden.
Er komt met het inschakelen van de stekkerdoos eerst een signaal daarheen, die dan vervolgens naar de monitoren gaat.
Dus zou eerst de stekkerdoos inschakelen en dan de monitoren voor direct contact.

Volgensmij is iedereen het er over eens..

Je speakers gewoon geheel apart op een stekkerbakje en als eerste uit.. en als laatste aan...

Dan is er geen enkel probleem!

Hmmm... mijn tip: altijd netjes je speakers uit zetten. Stekkerdoos knop is alsof je de stekker uit het stopcontact haalt. Heb je huis stekkerdoos aarde? Dan maakt het minder uit... tenminste, als de knop op je stekkerdoos alleen een draadje van je stroom onderbreekt. Als ie ze alle drie onderbreekt is het alsof je iemand van de beademing af trekt. Doe de Boelie tip, is altijd het beste!

Je trekt van 'n PA in 'n club ook niet zomaar de stekker eruit. Wat er dan gebeurt is dat alle stroompjes die over zijn in je versterkers naar je speakers gaan of naar je mixert. En dat wil je niet. Dat is dan de KLOP die je hoort.

Er zijn nog veel meer factoren die mee werken in dit verhaal... maar da ga ik nie allemaal in tikken.

Dus kortom: Als je zuinig ben op je spulletjes, doe de Boelie manier! Dan heb je er het langst plezier van. Die knopjes op je speakers zitten er immers nie voor nix op.

Hmmm... mijn tip: altijd netjes je speakers uit zetten. Stekkerdoos knop is alsof je de stekker uit het stopcontact haalt. Heb je huis stekkerdoos aarde? Dan maakt het minder uit... tenminste, als de knop op je stekkerdoos alleen een draadje van je stroom onderbreekt. Als ie ze alle drie onderbreekt is het alsof je iemand van de beademing af trekt. Doe de Boelie tip, is altijd het beste!

Je trekt van 'n PA in 'n club ook niet zomaar de stekker eruit. Wat er dan gebeurt is dat alle stroompjes die over zijn in je versterkers naar je speakers gaan of naar je mixert. En dat wil je niet. Dat is dan de KLOP die je hoort.

Er zijn nog veel meer factoren die mee werken in dit verhaal... maar da ga ik nie allemaal in tikken.

Dus kortom: Als je zuinig ben op je spulletjes, doe de Boelie manier! Dan heb je er het langst plezier van. Die knopjes op je speakers zitten er immers nie voor nix op.

Jezus.. ben ik nou gek aan het worden ofzo?? We zeggen allemaal hetzelfde namelijk.. :P

De " boelie" methode.. is namelijk exact gelijk aan de stekkerbakje methode met enkel de speakers op een stekkerbak... en die bak als laatste aanzetten en als eerste uit (en natuurlijk wachten tot de lampjes van de speakers gedoofd zijn voor je de rest uitdoet)..

Het knopje achterop een actieve speaker doet niets meer of minder dan de stroom verbreken.. dus of je nou de stekkerbak aan of uitzet.. of die schakelaar.. it doenst make any difference (tenminste.. niet bij mijn speakers, er zijn vast uitonderingen)...

Je moet alleen geen andere apparatuur op dezelfde stekkerbak doen, dan krijg je klopjes en weet ik wat.. ook zorgen dat je altijd eerst de speakers uitdoet en als laatste aandoet..

Wat doet iedereen moeilijk!

8)

Nee hoor. Is niet hetzelfde. Moeilijk is leuk!

En inderdaad, jij bent gek aan het worden :)

Nee hoor. Is niet hetzelfde. Moeilijk is leuk!

En inderdaad, jij bent gek aan het worden :)

Hahaa.. heerlijk! I am crazy!

Maar geloof me.. het is bij mij exact hetzelfde.. of ik nou de schakelaar achter op de speaker uitdoe.. of de stekkerbak.. In beide gevallen wordt direct de stroom naar de speaker toe verbroken, zit geen verschil tussen..

Als je er geluidskaarten tussen hebt.. of andere apparaten op de stekkerbak hebt aangesloten, is het natuurlijk een ander verhaal..

Dus als je het zo bekijkt.. zegt iedereen in alle posts ongeveer hetzelfde.. Eerst apparatuur aan.. dan pas speakers.. Eerst speakers uit.. daarna pas apparatuur... En of je dat nou doet door de knop achterop of een dedicated stekkerdoor.. Dat is aan een ieder zelf! 8o

Ik gebruik al jaren en jaren 1 main switch. Daarmee gaat alles uit behalve m'n mackie big knob, deze staat uiteraard voor de monitors en de big knob gaat als eerste aan en als laatste uit.

Echter zet ik de big knob ook wel eens perongelijk pas aan als m'n monitors al aanstaan. Dan hoor je even een tikje ja maar je speakers sloop je daar echt niet mee.

ik had hiervoor een geluidskaart die niet in een stekkerdoos zat
enkel met usb als ik die eruit trok had ik wel altijd een zon geluid
nu kan ik dus niet eerst de boxen uitzetten want dan gaat de geluisdkaart direkt mee

Zoals TS aangeeft zitten alle stekkers in 1 doos die hij met 1 knop aan en uit zet (wel goed lezen heh van Ballen;))
Op deze manier krijg je plopjes, die wilt TS verkomen.
Dus moet TS de speakers in de juiste volgorde aan en uit zetten.

Uiteraard kan je wel je boxen eerst uitzetten meloyoungster, met de SWITCHES die achterop zitten, en niet alles in 1 keer met de switch op je stekkerblok. Hiermee voorkom je dus de plopjes waar je last van hebt en verleng je dus waarschijnlijk de levensduur van je monitoren.

Slotje?

Eigenlijk doe ik dat ook... alles in een keer uit. Behalve de 808 :-)

Mar m'n Philips versterker en Dual speakers maakt het niet zo erg veel uit hoe ik het doe.

Zoals TS aangeeft zitten alle stekkers in 1 doos die hij met 1 knop aan en uit zet (wel goed lezen heh van Ballen;))
Op deze manier krijg je plopjes, die wilt TS verkomen.
Dus moet TS de speakers in de juiste volgorde aan en uit zetten.

Uiteraard kan je wel je boxen eerst uitzetten meloyoungster, met de SWITCHES die achterop zitten, en niet alles in 1 keer met de switch op je stekkerblok. Hiermee voorkom je dus de plopjes waar je last van hebt en verleng je dus waarschijnlijk de levensduur van je monitoren.

Slotje?

Haha.. idd.. balletje moet ff goed lezen.. ;)

Maarre.. is de oplossing voor de topicstarter dan niet gewoon een extra stekkerdoosje en daar de speakers op.. en op de oude de rest (of alleen de geluidskaart) dan ist ook opgelost.. en scheelt het dat je niet apart de schakelaars achterop de speakers hoeft om te zetten..

Die zitten vaak lastig achterop en zo.. 8)

Back