Yoonchi
Synth Dork
Wat dacht je van een Korg DW-8000? Of Ensoniq ESQ-1? Wel half digitaal, maar wel warm klinkend, IMO.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik zou mijn oordeel over VA in ieder geval niet op de CS1X baseren; dat is eerder een rompler met wat extraatjes. Ik kan me nog vaag herinneren dat toen ik mijn AN1x kocht, ik deze met een JP8000 heb vergeleken en de AN1x veel vetter vond. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak (en te weinig tijd in de winkel, wellichtNee, ik wil geen virtueel analoog spul. Heb een JP8000 gehad, een CS1X, maar dat is gewoon ''kil". Een synth moet als een 'eigen' instrument klinken. Misschien een beetje vage omschrijving. Maar bij de meeste synths mis ik die 'unieke'klank.), maar ik vraag me daarom wel af of je je oordeel over VA synths wel op de goeie synths hebt gebaseerd. Want ze hebben allemaal wel een 'unieke' klank, je moet alleen wel degene vinden die de unieke klank heeft die je zoekt. Er is immers vast ook zat analoog spul met een 'unieke' klank waar je niks aan vindt
Als je een synth maar 1% van de tijd gaat gebruiken, vraag ik me af of een oude echte analoge synth wel de moeite en het geld waard is. Als je de kans hebt, zou ik een van de hierboven geopperde VA's toch eens proberen.
)
. Nord Lead is ook een optie misschien?R3 versus E-09: keuze is snel gemaakt. E-09 heeft 800/900 sounds en R3 128.
Eigenlijk neig ik naar Prophet 600 en Oberheim Matrix, maar dat zal vooral tussen mijn oren zitten. En ik zal ook zeker kijken naar de VA alternatieven!