Wat is er zo uniek aan een TR-808 ?

sander

_
Sorry kon het effe niet laten :D

De 808 is een geweldige bak met veel karakter.
Iedereen die em nog nooit in het echt beluistert hebben, zouden dat echt eens moeten doen.
Je moet niet oordelen aan de hand van samples. Wacht maar eens dat je em in een zaal door de speakers
hoort, das o zo vet. In Juni ga ik weer optreden en dan moet je maar eens langskomen.

De prijs is gelukkig niet zo belachelijk hoog als de 909. Je ziet ze nu regelmatig voor 750 of minder.
Dat is ie echt wel waard. Ik geniet er echt dagelijks van. De laatste tijd ook veelal in combinatie met een 707.

En ja, dat ding is al zoveeeeeeeeeeeel gebrukt, maar dat maakt toch niet uit. Ik heb er veel plezier van. Zowel van het geluid als het bedieningsgemak. Als het geluid je totaal niet aanspreekt, dan is er zat andere muziek om naar te luisteren. Maar grote liefhebbers van X0X apparaten zullen er altijd blijven.

Sander :doei:

808 is zeker een mooie bak!

Ik heb de mijne weggedaan, omdat ik simpel weg de cash nodig had, maar als je echt een liefhebber bent, dan hoor je uit respect voor hiphop en electro eigenlijk een 808 te hebben. Natuurlijk is ie niet standaard midi aanstuurbaar, maar wie werkt er tegenwoordig nog met midi. ;)

Het mooie van x0x haters is trouwens wel, dat ze het een waardeloze bak vinden, maar wel 'ff leeg samplen'. Waarom zou je waardeloze geluiden samplen? Misschien hetzelfde als een foto van een kever maken en die in je garage leggen ipv er daadwerkelijk eentje kopen, voor de heb.

Alle X0X haat is slechts gebaseerd op jaloezie 8)

Maar, gewoon voor de heb is ie al leuk inderdaad, staat toch mooi zo'n ding in je studio? :D

Als je 'm dan ook nog start en je hoort 'm swingen weet je weer genoeg :okdan:

Back