Ja, en nu doe ik hem weg! Alhoewel.....

fuse

Gepokt en gemazeld
Komt het bekend voor?

Heb je een synth die een beetje stof staat te happen en je denkt: "Gare bak, hij moet de deur maar uit. Is nu groot genoeg om op zichzelf muziek te maken."

Maar toch nog even pingelen en dan:
"Ja fock it, hij gaat ECHT niet weg!"

Heb ik met m'n W5 (voorganger van de EX-5). Eerste serieuze workstation-synth en mijlpaal in de manier waarop mijn setup samengesteld werd - niet meer sparen + inruilen tegen een dikkere bak, maar accumuleren - gear erbij.

Het ding heeft z'n gebreken. De display is niet meer zo helder meer (wel leesbaar, maar ik wilde dat ik 'm wat kon opkalefateren), de presets zijn niet uberspectaculair, er zit een gladde plek naast de bender (tja, veel pielen), een of twee knopjes zijn iets te hard ingedrukt (is vaker gebeurd), en hij's lomp & zwaar.

Nu staat 'ie trouwens voor zo lang op de zolder. Maar er komt een distorted 303 uit die affengeil is, en de percussie is goed en kan 4 effecten (3 global, 1 insert) over zich heen laten komen. En ik krijg 'm toch nooit meer verkocht voor wat ik er voor wil. Heerlijke filters, dat wel - kan erg analoog klinken als 't moet, en je kan het geluid totaal vermangelen.

Maar ja, vooral dat 'zware' is jammer. Ik kan hem helaas niet ombouwen naar rack-formaat ;).

Ik heb dat ook wel eens dat ik denk van: kom laat ik dat apparaat ruilen of verkopen, want ik doe er weinig mee.
Nog effe kijken dan of alles nog helemaal in orde is en voor ik het weet ben ik er weer een paar uur mee bezig. En verkoop ik dus ook niets.

Maar ik ben nu wel een beetje aan het kijken om het ene apparaat te verkopen en dan eenzelfde iets terug te kopen, maar dan wat meer.

Met mijn JV-2080...

Heel weinig gebruikt, ff uitzoeken hoe hij ook al weer werkt en meteen zoiets van... k*t k*t k*t... De heletijd maar denken aan mijn doepfer modular die ik er voor aan ging kopen, anders had ik hem niet weg kunnen doen.

Ik heb nog een ca. 13 jaar oude Roland Rhodes 660 staan. Kan op zich nog prima onderdeel van mn set-up zijn,
ware het niet dat er enige buttons in het binnenste verdwenen zijn (te vaak en te hard gedrukt denk ik) en
enkele toetsen werken niet meer (kontakten vuil of naar de knoppen). Dus tsja, nu sta ik nog een beetje in dubio:
wegdoen of (laten) repareren.

Back