Verkoopt vinyl nog?

Ik ben helemaal om door die plaat van Schulze, een maat probeert mij dat al heel lang duidelijk te maken maar zo alleen thuis pakt het je echt. Geweldig, wat zijn verder nog aanraders uit zijn discografie?

Ik ben helemaal om door die plaat van Schulze, een maat probeert mij dat al heel lang duidelijk te maken maar zo alleen thuis pakt het je echt. Geweldig, wat zijn verder nog aanraders uit zijn discografie?

Elektronik Impressionen

Verkoopt vinyl nog?

écht wel! ik heb vandaag nog die nieuwe plaat van Sinéad O'Connor ‎– How About I Be Me (And You Be You)? gekocht.

en natuurlijk bezoek ik ook wel Clone en andere labels als er wat moois uitkomt.. over mooi gesproken: waar blijft die plaat van The Connection Machine? die toch opnieuw uitkomen?

Alleen als het oude rock is, of Nederlandstalige piratenmuziek.
De rest wil het koperspubliek niet eens op cd kopen.
Tja, een vinilen schijf is de voorloper van de cd; die ook alweer achterhaald is geworden. Het is nu download en mp3. De keer dat ik een cd moest branden ligt al jaren achter mij. Alles gaat tegenwoordig via USB, of Yousendit als er een WAV-bestand naar een klant moet.

Recordverkoop langspeelplaten

AMSTERDAM - De platenverkoop is de laatste jaren flink gestegen.
Daft Punk en David Bowie hebben ervoor gezorgd dat ruim een half miljoen lp's zijn verkocht.

Terwijl de verkoop van cd's steeds verder afneemt, gaat het met de langspeelplaten erg goed.

In Groot-Brittannië werden er dit jaar meer dan een half miljoen platen verkocht, een recordaantal in sinds 2003.
Daft Punk, David Bowie en The Arctic Monkeys verkochten het meest, zo meldt The Hollywood Reporter.

Vooral de dance-scene zorgde ervoor dat de lp, nu vooral vinyl genoemd, wereldwijd meer verkocht werd.

http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/21984713/__Recordverkoop_langspeelplaten__.html

Net alweer voor 100 euro zwarte schijven gekocht...
Oa nieuwe pet shops, moby, Zomby, Daan en compact disk dummies
Vinyl luisteren doe je met respect. Het is fragile en duur. Dus als je 'm oplegt is dat een bewuste keuze, heel anders dan een mp3 of cd laten rammelen op de achtergrond en keihard te vergeten dat ie opstaat.

Je hebt smaak Dubluv, zou die hele lijst zelf voor 85 procent kopen. :D

Ik ben er weer mee opgehouden, wat er hier nieuw verkocht wordt is de categorie MediaMarkt vinyl, The Wall repress en dat soort intikkertjes, volgens mij zijn alle dance vinyl stores al lang over de kop. Wat ik tegen kom qua oud vinyl is a) niet zo heel spannend b) in veel slechtere staat en c) belachelijk duur.

Kwam laatst Motor Booty Affair tegen, in afgekloven staat als in 3,50 bij de gemiddelde vinylboer als ze het nog durven te verkopen. 50 euro. Ben er nu echt definitief klaar mee hier.

Wel een goede plek om vinyl te kopen: Rio de Janeiro. Schulze, Music For Airports en nog een paar lekkere platen voor normale prijzen en in picobello staat. Jammer genoeg geen tijd om goede Bossa Nova e.d. te kopen maar er ligt genoeg.

Ik ben er weer mee opgehouden, wat er hier nieuw verkocht wordt is de categorie MediaMarkt vinyl, The Wall repress en dat soort intikkertjes, volgens mij zijn alle dance vinyl stores al lang over de kop. Wat ik tegen kom qua oud vinyl is a) niet zo heel spannend b) in veel slechtere staat en c) belachelijk duur.

Kwam laatst Motor Booty Affair tegen, in afgekloven staat als in 3,50 bij de gemiddelde vinylboer als ze het nog durven te verkopen. 50 euro. Ben er nu echt definitief klaar mee hier.

Wel een goede plek om vinyl te kopen: Rio de Janeiro. Schulze, Music For Airports en nog een paar lekkere platen voor normale prijzen en in picobello staat. Jammer genoeg geen tijd om goede Bossa Nova e.d. te kopen maar er ligt genoeg.

Kwestie van goede winkel zeker? Hier in Gent heb ik alvast zeker niet te klagen.. (Plannetje)

Voorlopig ben ik enkel nog maar bij Music Zombi , Cyclone Records en Music Mania geweest. Music Zombi ken ik dan wel weer bijna vanbuiten :D

En ik laat soms ook een pakketje samenstellen met een bepaald type muziek waar de uitbater veel meer van weet dan ik. Als ik er zelf volledig doorga is het veel zoeken en minder vinden maar het is ook tof natuurlijk. :)

pas in barcerlona weer 12 spaanse hardcore/punk LP's (en een nederlandstalige split 10" die'k in ons land nooit tegenkwam!!!!!)de verkrijgbaarheid muziek in nederland is nogal bedroevend, ik slaag tegenwoordig voor punk/hardcore en industrial eigenlijk alleen nog bij discogs of belgië, duitsland en spanje zelfs in lissabon was ik beter geslaagd dan in a'dam diep triest

:frons:

Back