Ik ben helemaal om door die plaat van Schulze, een maat probeert mij dat al heel lang duidelijk te maken maar zo alleen thuis pakt het je echt. Geweldig, wat zijn verder nog aanraders uit zijn discografie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik ben helemaal om door die plaat van Schulze, een maat probeert mij dat al heel lang duidelijk te maken maar zo alleen thuis pakt het je echt. Geweldig, wat zijn verder nog aanraders uit zijn discografie?
Verkoopt vinyl nog?
Recordverkoop langspeelplaten
AMSTERDAM - De platenverkoop is de laatste jaren flink gestegen.
Daft Punk en David Bowie hebben ervoor gezorgd dat ruim een half miljoen lp's zijn verkocht.
Terwijl de verkoop van cd's steeds verder afneemt, gaat het met de langspeelplaten erg goed.
In Groot-Brittannië werden er dit jaar meer dan een half miljoen platen verkocht, een recordaantal in sinds 2003.
Daft Punk, David Bowie en The Arctic Monkeys verkochten het meest, zo meldt The Hollywood Reporter.
Vooral de dance-scene zorgde ervoor dat de lp, nu vooral vinyl genoemd, wereldwijd meer verkocht werd.

Ik ben er weer mee opgehouden, wat er hier nieuw verkocht wordt is de categorie MediaMarkt vinyl, The Wall repress en dat soort intikkertjes, volgens mij zijn alle dance vinyl stores al lang over de kop. Wat ik tegen kom qua oud vinyl is a) niet zo heel spannend b) in veel slechtere staat en c) belachelijk duur.
Kwam laatst Motor Booty Affair tegen, in afgekloven staat als in 3,50 bij de gemiddelde vinylboer als ze het nog durven te verkopen. 50 euro. Ben er nu echt definitief klaar mee hier.
Wel een goede plek om vinyl te kopen: Rio de Janeiro. Schulze, Music For Airports en nog een paar lekkere platen voor normale prijzen en in picobello staat. Jammer genoeg geen tijd om goede Bossa Nova e.d. te kopen maar er ligt genoeg.

.