Nicolas 2000
It's a household name
Wat ik wel weet is dat de SL10 indertijd met een mc element werd uitgevoerd en dat was toen toch iets voor de duurdere draaitafels eigenlijk.
Ik heb later een draaitafel gehad met een mc element maar vond het geen succes; erg kwetsbaar, duur en je had een aparte mc ingang nodig die alleen op de duurdere versterker zat of je moest een aparte phono trap kopen.
Kan me er nou niets meer bij voorstellen, het is al 10 jaar geleden dat ik m'n vinyl verkocht heb en ook de draaitafel.
Er staat alleen nog een oude phase linear versterker op zolder met die aparte ingang voor moving coil.
Tegenwoordig heb je ook "high output" MC elementen, die op dezelfde versterkeringang als een gewoon MM element kunnen. Het geeft wel wat beperkingen in de constructie van het element, vandaar dat sommige fabrikanten nog steeds low output MC elementen maken.
De Technics SL10 en bijhorend element zijn het beste wat er ooit op het vlak van T4P spelers en elementen gemaakt is. Met T4P kan je zelf niks afstellen, dus moet de speler en element op zichzelf helemaal goed zitten. T4P is een interface die wel helemaal dood en begraven lijkt op serieus hifi niveau, de lijkt het CD tijdperk niet overleefd te hebben. Nu is alles op serieus niveau met SME stijl connector uitgerust.
.

).