Sampler opgeblazen?

Ferric

Housekabouter
Ik kan wel janken!

M'n Yamaha A5000 lijkt te zijn opgeblazen. Ik kan doen wat ik wil. Aanzetten met, aanzetten zonder CD writer aangekoppeld, terminator aan of uit, het enige wat ik zie is twee horizontale strepen op m'n display van de sampler en een zooi lampjes die continu branden. Verder niks. Hij reageert ook op niks wat ik doe.

Ik zit al uren te klooien met het installeren van een externe CDwriter op m'n A5000. Uiteraard doe ik zo voorzichtig mogelijk. Elke stekker die ik prik, elke switch die ik omzet, ik zet altijd het apparaat uit!

Na het 'mounten' van de CDwriter op ID 2 hoorde ik eindelijk geluid. Geen audio, maar ik hoorde door m'n speakers de cd opstarten zeg maar. Ik dacht dat ik eindelijk in de buurt zat met het werkend krijgen, maar nadat ik als proef de SCSI Terminator op het moederboard van de A5000 uitschakelde en daarna de sampler aanzette hoorde ik even een ruis en daarna was het OVER!!!!

IK HEB 'M NET EEN WEEK!!!!!!!! GVDGVDGVDGVDGVD!!!!!!!!!

Dit kan toch niet? Je sampler verneuken dmv een terminator instelling? Dat mag toch niet? Ik heb me overal netjes aan gehouden! Iemand met dezelfde ervaring?

Nu hoorde ik dat Yamaha een ramp is bij het verkrijgen van support. WAT MOET IK DOEN!!!! Al m'n spaarcentjes zitten in het apparaat!!!

Ik kan wel janken!

Re: Sampler opgeblazen?

Origineel geplaatst door Ferric

Nu hoorde ik dat Yamaha een ramp is bij het verkrijgen van support. WAT MOET IK DOEN!!!! Al m'n spaarcentjes zitten in het apparaat!!!

Heb zelf prima ervaringen met Yamaha qua support.

Ik weet niet waar je 'm gekocht hebt, als dit bij een winkel is zal er vast nog garantie op zitten.

Als je 'm particulier gekocht hebt ga je er gewoon mee naar een Yamaha dealer, zegt eerlijk wat er gebeurt is en vraag wat het gaat kosten om de sampler gerepareert te krijgen. Meestal kost zo'n onderzoek maar een paar pleuro.

SCSI is erg gevoelig en dient (volgens het boekje) alleen aan en af gekoppelt te worden met de stekker er uit. Hopelijk is het niet veel bijzonders, dit soort dingen lijken meestal erger dan ze zijn.

Ik heb 'm pas, tweede hands, dus geen garantie. Maar hij voelde al als m'n baby'tje, dus ik ben nu erg verdrietig :(
Ik ben echt zo voorzichtig mogelijk geweest. Uiteraard stond alles uitgeschakeld.
Bedankt voor je reply, maar ik ben zo verschrikkelijk gefrustreerd nu!!!! Zeker omdat er nu niks open is waar ik 'm naartoe kan brengen. Dinsdag pas op z'n vroegst! GRRRRR!!!!

A4000/A5000

A4000/A5000

Ik heb een yamaha A4000 en heel af en toe als ik 'm opstart blijft ie "hangen", zeg maar. Als je 'm dan weer uit en aan zet krijg ik het weer. Ik heb geen idee wat het is, maar misschien is dat net zoiets als dat van jou. Bij mij werkt het dan om 'm een uurtje of wat uit te laten staan en dan weer aan... Loopt ie weer als een trein!
En anders, veel succes!

Okee

Okee

Het lijkt me heel sterk dat je sampler echt kapot zou gaan door een dergelijke actie. Ga daar dan ook voorlopig maar niet van uit.

Als je interne terminator gedeactiveerd is, heb je een open-ended scsi-loop.. en dat zorgt altijd voor problemen. Waarschijnlijk weet je Yamaha niet meer waar ie moet kijken.. en zorgt het 'bouncen' of 'kwijtraken' van z'n scsi-inquiries voor problemen.

Als dat ding een interne terminator heeft, neem ik aan dat je er intern ook een HD of iets dergelijks in kunt hangen. Wat ik je zou aanraden, is om aan die interne bus een scsi-kabel te hangen.. met een terminator (liefst actief) of een ge-termineerd apparaat (harddisk, cdspeler, zip.. zolang het maar getermineerd is). Probeer dan de sampler nog eens op te starten.

Lukt het niet meteen.. probeer het dan ook eens met/zonder terminatie op de externe scsi-bus.

Succes!

Re: A4000/A5000

Re: A4000/A5000

Origineel geplaatst door Bauhaus
Bij mij werkt het dan om 'm een uurtje of wat uit te laten staan en dan weer aan... Loopt ie weer als een trein!
En anders, veel succes!

Na hem even te hebben laten staan geeft-ie bij het opstarten nu heel even de melding: Startig boot procedure aan de bovenkant van het scherm, maar verder niets behalve 1 horizontale streep (da's in ieder geval al een streep minder ;)) en alle lampjes gaan nu ook uit.

Verder doet-ie nog niks.

Ik blijf het proberen -zucht-

Dan doe ik dat maar. Veel meer zit er niet in ben ik bang. Thanx iedereen.
Maar als er meer mensen met suggesties zijn... Altijd welkom!

Heb je ook met de SCSI kabels zitten klooien toen de sampler aan stond ?
Zit er op de sampler niet iets van een Emergency Boot ?
Maar mooi kloten zeg, idd :(

Suc6 ermee !

Origineel geplaatst door Triple Six
Heb je ook met de SCSI kabels zitten klooien toen de sampler aan stond ?

Nee! Zeer zeker niet! Voor m'n werk doe ik genoeg met computers om te weten hoe gevoelig SCSI- en COM-poortjes kunnen zijn...

Zit er op de sampler niet iets van een Emergency Boot ?

Helaas pindakaas.

Op het internet of in de handleiding kan ik daar niks over vinden. Maar als ik de Command/Exit+Assignable+Audition knoppen tegelijk indruk terwijl ik de sampler aanzet krijg ik de volgende tekst te zien:

A5000 Firmware version up mode
ROM monitor stand by ok
--1wait mode--

De lampjes bij de drie knoppen branden contine, maar hij reageert verder op niks.

Iemand nog tips?

thanx

Maybe het apparaat ff resetten? Of nieuwe bios versie inladen?

axk wil niet opstarten bij een foute scsi configuratie

het zoeken naar scsi doet ie meteen na het "A4000 standard boot mode", als het daar misgaat dan blijft ie hangen met alle lampjes aan.

zet de interne terminator op "on" (fabrieksinstelling) en sluit verder geen scsi apparatuur aan.
kijk dan eens of ie wel wil booten

Hoe oud is de sampler ?
Ik meen dat de EU heeft beslist dat alle apparaten die na een bepaalde datum zijn aangeschaft 2 of 3 jaar fabrieksgarantie hebben.

*** DON'T SHOOT, ik weet het niet zeker ***

Kaal

Kaal

Ik zou eens proberen alles te verwijderen...dus (extra) geheugen, cdrom en alles weer in de originele staat brengen qua instellignen (terminators).

Probeer hem dan nog eens op te starten....

Origineel geplaatst door murphi
Hoe oud is de sampler ?
Ik meen dat de EU heeft beslist dat alle apparaten die na een bepaalde datum zijn aangeschaft 2 of 3 jaar fabrieksgarantie hebben.

*** DON'T SHOOT, ik weet het niet zeker ***

2 jaar .. aangekocht na 1 jan 2002 ..
veel nederlandse bedrijven vermelden dat niet
en vertikken het ook soms

goed in de gaten iig ... want je hebt er recht op
jammer btw dfat de consumentenbond er weinig aandacht aan besteed

Back