Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

oh ja, ik weet het al, ze investeren al jaren niet echt meer in nieuwe dingen waarvan niet helemaal zeker is of het wel een vette winst oplevert.
dan ga je dus dingen missen, en heb je een zondebok nodig...
![]()

Dat in de VS illegaal downloaden "uit" is en dat daar de verkopen van downloads gigantisch zijn gestegen...
Dus kun je concluderen dat de oorlog verklaren aan de piraterij (zoals in VS gebeurd) wel degelijk helpt ??
Uhm...leuk die grafiekjes,maar dat zegt niks over piraterij...
Misschien moeten ze er ff bij vermelden dat de inkomsten in de muziek in 2009 weer met zo'n 10% zijn gedaald wereldwijd...
In NL met "slechts" 4,9 %...
(Bron : Buma/Stemra en verschillende kranten-artikelen)
Dat in de VS illegaal downloaden "uit" is en dat daar de verkopen van downloads gigantisch zijn gestegen...
Ook in NL stijgen de verkopen van downloads,maar is het nog slechts een klein gedeelte van de totale verkopen...
Dus kun je concluderen dat de oorlog verklaren aan de piraterij (zoals in VS gebeurd) wel degelijk helpt ??
de buma lijkt mij geen betrouwbare bron op dit punt.
![]()
Buma zijn keiharde leugenaars die als een stel halfbakken fossiele ouwe narren achter de feiten aanklunen. Ze verspreiden ditsoort eenzijdige data, hopend op steun van de overheid en justitie om hun monopolypositie te redden.
Buma is hopeloos achterhaald!
De kranten nemen gewoon deze semifeiten over,. want de Buma is tenslotte "betrouwbaar"!

Dan kun je je in dit geval afvragen wat het verlies is voor Britney en haar platenmaatschappij, hij zou het immers nooit kopen, ook niet als downloaden verboden zou zijn.Als hij ook maar 1 euro had moeten betalen dan had hij waarschijnlijk nooit dat nieuwe album van Britney Spears (ik noem maar wat) van het net gehaald, want in wezen interesseerde die muziek hem gewoon geen reet.
Bedenk nou gewoon dit: als je zelf artiest zou zijn, groot of klein, wat zou je dan vinden van het feit dat men je werk wel wil hebben maar er niet voor wil betalen?