De grote 00's thread

Dat was geloof ik 2004. Zijn er ook vrolijke dingen die je je herinnert van de jaren 00?
Tot nu toe zie ik vooral veel dood en verderf...
oopz je hebt gelijk... foute toets... erm ja, we zijn bijna door 'dood en verderf' heen, maar er was ook zoveel...
maar erm, fijne en vrolijke posts kan jij zelf ook wat aan doen nutuulk :eureka:

pc_half_life_2_us2.jpg
farcry.jpg

2wgt5rb.jpg
gta-vice-city.jpg

gta_san_andreas_cover.jpg
gta-4-cover.jpg

erm ja, we zijn bijna door 'dood en verderf' heen, maar er was ook zoveel...
Ja dat wel, je had ook nog de gijzelingen in bezlan en het theater in moskou, polonium 210, litvinenko, anna politkovskaja en dat soort zaken.

maar erm, fijne en vrolijke posts kan jij zelf ook wat aan doen nutuulk :eureka:
Ok:

En:

:) :)

Nou, laat ik het Mars-gerelateerd en ongeveer in hetzelfde tijdperk houden;

Waarbij die laatste natuurlijk de volgende klassieker bevatte;

Oepsie! :D

Qua Marsmissies gaat het altijd al de helft van de keren fout, niet alleen bij NASA trouwens. :erm: Lastig planeetje dat al het ongeluk lijkt aan te trekken...

Gelukkig zijn er in dezelfde periode meerder Marsmissies gelukt:
-Mars Odyssey
-Mars Pathfinder
-beide rovers dus

Op ESA front had je in deze periode Mars Express die lukte, en Rosetta kwam ook even langs Mars, eveneens geslaagd. ESA houdt zich dus niet aan de 50% regel. Dat werd dan weer ruimschoots gebalanceerd door Japan, Rusland en het Verenigd Koninkrijk, welke allen braafjes een Marsmissie hadden die om welke reden dan ook mislukte. Verder trok NASA op het einde van afgelopen decennium nog een successpurtje wat Mars betreft met MRO, Phoenix en (vooralsnog) Dawn. Het lijkt dus de goede kant op te gaan wat Mars betreft bij de "Groten" in de ruimtevaart.

Gelukkig zijn er nog veel andere bestemmingen in de ruimte waarbij het allemaal wat vlotter ging dan Mars, anders hadden de ruimtevaartingenieurs al lang collectief zelfmoord gepleegd. :P

Vergeten we vooral ook niet Dubai. Even de wereldgeschiedenis samengepompt in één decennium:

-beetje ruzie in Abu Dhabi
-dus men bolt het af en sticht Dubai
-Dubai start met vele kapitaal en wat olie
-Men weet dat de olie gaat opdrogen, dus gokt op vastgoed en begint als gek te bouwen
-daarbij moet men natuurlijk Abu Dhabi naar de kroon steken
-daar komt plots de oliecrisis én vastgoedcrisis. Resultaat: einde Dubai en andere emiraten, op Abu Dhabi na. Half afgewerkte eilanden worden terug door de zee verzwolgen
-en Abu Dhabi koopt Dubai vrolijk terug.

Het zit daar nu trouwens nog steeds vol Indische "gastarbeiders" die eerder als slaaf werden behandeld, en nu niet thuis geraken. De vlucht die onlangs neerstortte, zat nota bene vol met dit soort mensen die net erin geslaagd waren om een vliegtuig naar huis te bemachtigen...

Abu Dhabi vind ik nog wel iets hebben, maar Dubai mis ik niet echt. Het was interessant om die waanzin even te zien, maar ik keer er niet zonder reden naar terug. Al blijft het een fantastisch zicht om behoorlijk hoog te vliegen en dan naast je plots een wolkenkrabber zien die nog hoger dan het vliegtuig komt.

Ja, ik weet het nog als was het gisteren. De introductie van...

image_large_0467.jpg

... het Lihanboutje

en...

87505323_a24685e1b0.jpg

... de Joppiesaus.

Mooie tijden waren dat! 8~

6 januari 2000 - de laatste in het wild overgebleven Pyrenese Ibex komt om het leven door een vallende boom.

Pyreneanibex.gif

Ja, ik weet het nog als was het gisteren. De introductie van...

image_large_0467.jpg

... het Lihanboutje

en...

87505323_a24685e1b0.jpg

... de Joppiesaus.

Mooie tijden waren dat! 8~

Lihanboutje hadden ze al in de jaren '80?? Joppiesaus toch ook al zeker sinds de jaren '90?:

Joppie saus is bedacht door de eigenaresse van een cafetaria in Glanerbrug (kiek, het bunt altiet den twent'n weer he).
ik heb vernomen van een insider dat het al sinds 2003 door de industrie werd vervaardigt...

maar wanneer het pciese moment was dat de eigenaresse met haar mayo zat te spelen?! ...tsja...

Laatst gewijzigd:
11_september.jpg

Tja, doe het dan in stijl... ;)

dyn006_original_400_409_pjpeg_2539015_41d0c44280f7b3a9ecdadc0887e1e0c0.jpg

Maargoed, weet je wat pas 00's is?

dsf_r1_c1.gif

dsf_r1_c1.gif

synthforum.png

(ja, ik ken het 1985 grapje)

Laatst gewijzigd:
Back