Wavestation vraagje

Slipperman

Rooibosje iemand?
Nah ik zat net ff op sonicstate te kijken naar synths enzo van korg. Aangezien die best veel hebben en ik er toch niet zo heel bekend mee ben. Maar toch ff op die wavestation pagina's kijken. Echter, ik zit er nu sterk over te denken om deze nu wel of niet aan mun lijst toe te voegen van wanted gear. Ik ben aardig bekend met de sounds van de wavestation en ik denk dat het zeker wat voor mij is. maar toch... welke moet ik nemen? Zelf heb ik het liefst een rack versie aangezien ik voor toetsen geen ruimte heb als ik naar de rest van de plannen kijk. Maar dan. welke van de 2 dan? de A/d of de SR?

Wie kan mij het advies geven welke van de wavestationversies ik goed kan gebruiken?

ach...zolang je toch nix koopt maakt het niet zoveel uit welke versie je neemt voor je wanted list :duivels: :duivels: :duivels:

(sorry, kon het niet laten ;) ... ik zou zelf voor de A/D rackversie gaan)

Ik heb die van mij (EX-versie) gisteren verkocht voor 550.
Ik heb er sinds de verhuizing gewoon geen plek meer voor!!
Best jammer.........geweldige pads!!!
Misschien dat ik ooit nog voor een AD ga, maar eerst even wat andere dingen uitproberen.
Het is niet de makkelijkste synth, maar er zijn plenty sounds op het net te vinden!!!

=(

Origineel geplaatst door Daftmax
Ik heb die van mij (EX-versie) gisteren verkocht voor 550.
Ik heb er sinds de verhuizing gewoon geen plek meer voor!!
Best jammer.........

Nou, dat lijkt me wel een hele mooie prijs die je daarvoor hebt gekregen!!!! Dus jammer???? ;)

Ik ken zowel de A/D als de EX.
De EX (dus toetsenversie) vind ik zelf handiger als het gaat om het bedienen van die joystick, want
ik ga persoonlijk niet zo snel naar mijn rack om die stick te bedienen terwijl ik speel....
De A/D heeft meer geheugenbanks, en 2 analoge inputs. Lekker groot display, handig voor editten.
De SR heeft een kleiner display, is 1 he ipv 2 (zoals de A/D) in je 19'' rack, maar ken hem verder persoonlijk niet.
550 Euro voor een EX vind ik een mooie prijs als verkoper zijnde....
Ik zag er nu een staan voor 625, dat lijkt me echt te hoog...
Een EX moet je toch voor 425 euro kunnen krijgen, een A/D ook zoiets dacht ik.

Heb ooit een Wavestation EX gehad, mooie geluiden alleen ging ie vreemd doen op een gegeven ogenblik dus ruimde die het veld.

Mijn Yammie SY22 is de voorloper van deze bak geweest, Korg kocht de Vector synthese licentie van Yamaha. Obscuur ding; combineert FM met PCM samples. Is alleen een beetje obsolete geworden en staat dus op dit forum te koop. (hint!;))

Back